Η μεγάλη αξία του δρομικού τεστ για να νιώσουμε το αγωνιστικό συναίσθημα

Όσοι από εμάς έχουμε ξεκινήσει το τρέξιμο από τον στίβο, ή γυμναστήκαμε με κάποιον προπονητή δρόμων, γνωρίζουμε καλά τι είναι το τεστ στο τρέξιμο. 

Γράφει ο Στέφανος Φυγετάκης*

Ακόμα θυμάμαι τα πρώτα χρόνια στον στίβο, στο βοηθητικό του σταδίου Καραϊσκάκη , όταν ο προπονητής μας έλεγε ότι σήμερα θα κάνουμε τεστ.

Χειρότερο από το απροειδοποίητο ωριαίο στο Λύκειο. Απο την εκφώνηση της λέξης, πριν το ζέσταμα, έως τον τύπο και την απόσταση που θα τρέχαμε, είχαμε χάσει δέκα χρόνια απ τη ζωή μας (όμορφα χρόνια τότε).

Τι ακριβώς λοιπόν είναι αυτό το προπονητικό τεστ;

Το προπονητικό τεστ είναι μια μέγιστη προσπάθεια ή υπομέγιστη αν θέλουμε για κάποιο λόγο, σε μια απόσταση δρόμου που έχει σχέση με το αγώνισμα που θέλουμε να κάνουμε. Όταν ήμασταν έφηβοι και τρέχαμε τρία χιλιόμετρα συνήθως τρέχαμε χιλιάρι, ενώ αργότερα σαν νέοι και άντρες, όταν τρέχαμε τρία και πέντε χιλιόμετρα το διχίλιαρο ήταν στάνταρ. Αν σήμερα θέλουμε να τρέξουμε αγώνα δέκα χιλιόμετρων, μπορούμε να τρέξουμε 3 χιλιόμετρα σαν τεστ. Αν πρόκειται να τρέξουμε μαραθώνιο, να κάνουμε τον μισό,(20-30 μέρες πριν), ενώ αν τρέξουμε κάποια μεγάλη διαδρομή στο βουνό, ένα κομμάτι αυτής, σε παρόμοιο περιβάλλον.

Αυτό που μπορούμε να εξακριβώσουμε κάνοντας ένα τεστ, είναι να δούμε, ποιες είναι οι δυνατότητες μας σε κάθε περίοδο. Δηλαδή να μετρήσουμε όλα αυτά τα στοιχεία που συντελούν στην επίτευξη μιας επίδοσης ή επιτυχίας σε έναν αγώνα. Ακόμα ,μπορούμε να δούμε αδυναμίες και ελλείψεις στην προπόνηση που κάνουμε. Όσον αφορά στον αγώνα που έχουμε βάλει στόχο , μπορούμε με αρκετή ακρίβεια να δούμε αν είμαστε κοντά ή όχι στο προσδοκώμενο αποτέλεσμα που έχουμε θέσει ως στόχο.

Σε αυτήν την περίοδο που δεν γίνονται αγώνες, η ιδέα να κάνουμε ένα δυνατό τεστ και να καταγράψουμε έναν χρόνο στην απόσταση ή την διαδρομή που μας αρέσει, είναι μια πολύ καλή ιδέα. Γιατί να μην καταγράψουμε ένα δεκάρι στα 33 λεπτά για παράδειγμα, αν μπορούμε να το κανουμε αυτή την εποχή; Ή γιατί να μην ανέβουμε τα σκαλοπατάκια στην Πάρνηθα στον καλύτερο μας χρόνο;

Βέβαια, το τεστ δεν είναι επίσημος αγώνας , αλλά μια προσομοίωση αυτού. Δεν υπάρχει αυτή η χαρά, με όλους τους συναθλητές στην εκκίνηση. Δεν υπάρχουν θεατές συνήθως. Δεν είναι απαραίτητα κακό αυτό βέβαια. Σήμερα ,με την τεχνολογία μπορούμε να καταγράψουμε και να κοινοποιήσουμε αυτό που κάνουμε, με μεγάλη ακρίβεια, με τα smartwatch που έχουμε, όπως επίσης και με τις δεκάδες εφαρμογές που υπάρχουν, όπως το strava , το runtastic το nrc ,το mi coach και πολλά άλλα.

Αν θέλουμε να αυξήσουμε και την προσομοίωση του αγώνα και να νιώσουμε πιο πολύ το αγωνιστικό συναίσθημα, μπορούμε να το κάνουμε μαζί με λίγους φίλους ή συναθλητές μας, έτσι θα αυξήσουμε περισσότερο και την αξιοπιστία αυτού που κάνουμε.

Προσωπικά έχω δει μια διαδρομή στο βουνό, που τρέχω τελευταία, που είναι έξι χλμ ανηφόρα και έξι χλμ κατηφόρα. Έχω δει σε μια εφαρμογή, ότι αρκετοί έτρεξαν την ίδια διαδρομή. Θέλω πολύ λοιπόν να πάω με τους συναθλητές μου μια Κυριακή και να το ανέβουμε και κατέβουμε «όλα μέσα που λένε». Να δούμε την κατάσταση που είμαστε και να νιώσουμε λίγο το συναίσθημα που μας λείπει τόσο αυτή την εποχή, τη συμμετοχή μας σε αγώνες.

Διαβάστε επίσης: Ανάλυση: Τρέξιμο στο βουνό vs τρέξιμο στο δρόμο

* Ο Στέφανος Φυγετάκης είναι Καθηγητής φυσικής αγωγής και προπονητής δρόμων αποστάσεων. Είναι τεχνικός διευθυντής αγώνων δρόμου, πρώην πρωταθλητής στα 3000μ με φυσικά εμπόδια

Rockrun1.com #rockrunners #splitfromtheordinary #mobyrun #socialdistance #metropolitanrun #runforgood #runningismytherapy #justrun

Πηγή: runnfun.gr

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.