Η Σοφία Χιλλ στο Docville την Κυριακή μαζί με το Documento

Η Σοφία Χιλλ στο Docville την Κυριακή μαζί με το Documento

«Η Γάζα είναι η δική μας Χιροσίμα» λέει η Σοφία Χιλλ στην Κατερίνα Αγγελιδάκη. Η μούσα του Θεόδωρου Τερζόπουλου επιστρέφει στη σκηνή ως Κλυταιμνήστρα στην «Ορέστεια» και μιλάει για τη ζωή της και για τον πόλεμο στη Μέση Ανατολή που την έχει αλλάξει ως άνθρωπο. 

Οι παραστάσεις στην Επίδαυρο ξεκίνησαν και μαζί ανοίγει η αυλαία πολλών και κρίσιμων ερωτημάτων, 70 χρόνια μετά την έναρξη του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Γράφει ο Ηρακλής Λογοθέτης.

«Δεν μου έκανε καλό ο ρόλος στα “Κόκκινα φανάρια”» λέει η Ηρώ Κυριακάκη στον Αντώνη Μποσκοΐτη στην αποκλειστική συνέντευξη που του έδωσε για το Documento. Η 93χρονη ηθοποιός, η Κατερίνα στη θρυλική ταινία του Βασίλη Γεωργιάδη θυμάται στιγμιότυπα από τη θητεία της στο θέατρο και στις υπόλοιπες λίγες κινηματογραφικές ταινίες που έκανε, αλλά και τη σχέση της με τον σκηνοθέτη – ποιητή Σταύρο Τορνέ με τον οποίο έζησαν μαζί για περισσότερο από μία δεκαετία. 

Το 4o Φεστιβάλ Βιβλίου Χανίων είχε απ’ όλα: ενθουσιασμό, βαθιά συγκίνηση αλλά και σκηνές διαμαρτυρίας. Η Έμυ Ντούρου ήταν εκεί και καταγράφει το κλίμα. 

Εγκατάλειψη στα δύο μεγάλα Βυζαντινά Μουσεία. Ρεπορτάζ του Στάθη Γκότση για τη θλιβερή εικόνα που παρουσιάζουν τα μουσεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη από τότε που μετατράπηκαν σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου. 

Η Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση διοργάνωσε για τρίτη χρονιά το φεστιβάλ «Γιατί ’ναι μαύρα τα βουνά». Ο Αντώνης Μποσκοΐτης το παρακολούθησε και γράφει. 

Ο «νονός του shock rock» Άλις Κούπερ επιστρέφει στην Ελλάδα και ο Γιάννης Πούλλος σκιαγραφεί το πορτρέτο του. 

Όψεις μιας Αθήνας που χάθηκε. Ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης γράφει για την έκθεση «Αθήνα – Από σελίδα σε πόλη» που περιλαμβάνει σπάνιο υλικό από τα αρχεία του Δήμου Αθηναίων και φωτίζει στιγμιότυπα από την καθημερινότητα άλλων εποχών. 

Ο αρχαιολόγος επικεφαλής της ανασκαφής του Γερμανικού Αρχαιολογικού Ινστιτούτου στη Σάμο, Γιαν-Μαρκ Χένκε, μιλάει στην Ειρήνη Δρίβα για τις πολιτιστικές γέφυρες της αρχαιότητας, με αφορμή την έκθεση «Bridging Cultures – Γεφυρώνοντας Πολιτισμούς».

Μια ιστορία από τη Μουσική. Ο Γιάννης Πούλλος αποτυπώνει τη στιγμή που ο Ενιο Μορικόνε «συναντήθηκε» μια και για πάντα με τους Metallica.

«Δεκάδες θαυμαστά ευρήματα από τον κόσμο των αποθηκών του Εθνικού Αρχαιολογικού Μουσείου έχουν έρθει στην επιφάνεια με το Αθέατο Μουσείο, την επιτυχημένη δράση των αρχαιολόγων και συντηρητών του πρώτου μουσείου της χώρας, οι οποίοι φέρνουν στην επιφάνεια κρυμμένα και παράξενα μυστικά του αρχαίου κόσμου». Κείμενο της Κατερίνας Αγγελιδάκη. 

Στο φιλμ «Το 47» του Μαρσέλ Μπαρένα, που βασίζεται σε πραγματικά γεγονότα, οδηγός λεωφορείου πραγματοποιεί το δρομολόγιο της ζωής του.  Ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης είδε την ταινία. 

Τα «Αχρεωστήτως καταβληθέντα» του Γιώργου Δίκτα είναι ένα καθαρόαιμο ροκ άλμπουμ. Γράφει ο Αντώνης Μποσκοΐτης.

«“Μα γιατί δεν χρησιμοποιείς το ChatGPT;”. Είναι η συνήθης ερώτηση στην οποία καλούμαστε τελευταία να απαντήσουμε όσοι γράφουμε». Γράφει η Έμυ Ντούρου. 

Διαβάστε επίσης

Τα καλοκαιρινά σάουντρακ που αγαπήσαμε

Πέθανε ο ηθοποιός Μάικλ Μάντσεν

Τους καλούμε για να μας προσβάλλουν

Ετικέτες

Documento Newsletter