Ημερολόγιο «γαλάζιας» διαπλοκής με… δώρα εκατοντάδων εκατομμυρίων

Ημερολόγιο «γαλάζιας» διαπλοκής με… δώρα εκατοντάδων εκατομμυρίων

Η κυβέρνηση Μητσοτάκη έκανε την υγειονομική κρίση ευκαιρία για φίλους και ημετέρους

Απευθείας αναθέσεις με πρόσχημα την πανδημία του κορονοϊού και διάθεση πολλών εκατομμυρίων ευρώ εν μέσω της πρωτοφανούς υγειονομικής και οικονομικής κρίσης την οποία βιώνει η χώρα συνθέτουν το μείγμα της πολιτικής που έχει επιλέξει να εφαρμόσει η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Το ακριβές ποσό που έχει διατεθεί με αδιαφανείς διαδικασίες στη διάρκεια του τελευταίου χρόνου ανέρχεται σε εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ, ενώ μεταξύ των ευνοημένων περιλαμβάνονται από ιδιοκτήτες κλινικών και καναλάρχες μέχρι μικροεκδότες των οποίων τα Μέσα εμφανίζουν ελάχιστη έως μηδενική αναγνωσιμότητα και πρόσωπα συνδεδεμένα ποικιλοτρόπως με την κυβέρνηση. Με σημαία ευκαιρίας την πανδημία και με το πρόσχημα του «επείγοντος», το οποίο η ίδια θεσμοθέτησε με πράξη νομοθετικού περιεχομένου στις αρχές της πανδημίας, η κυβέρνηση του Κυρ. Μητσοτάκη μοίρασε τον τελευταίο χρόνο πακτωλό δημόσιου χρήματος, συχνά ακόμη και σε εταιρείες «γαλάζιων παιδιών» ή μετακλητών υπαλλήλων της.

Μάρτιος 2020

Εκατομμύρια στους κλινικάρχες

Οι προθέσεις της κυβέρνησης διαφάνηκαν ήδη από τα τέλη του περασμένου χειμώνα. Αμέσως μετά την έ-ναρξη του πρώτου lockdown, περί τα μέσα Μαρτίου, το υπουργείο Υγείας συμφώνησε να διαθέσει 30 εκατ. ευρώ προς αποζημίωση ιδιωτικών θεραπευτηρίων, κλινικών αλλά και ιδιωτών σχετικά με τον κλινικό και εργαστηριακό έλεγχο για τον κορονοϊό, ο οποίος, όπως δημοσίως τότε επισήμαιναν οι γνωρίζοντες, μπορούσε να γίνει από το δημόσιο με απείρως λιγότερα χρήματα. Κατά τον πρώην αναπληρωτή υπουργό Υγείας Παύλο Πολάκη, ο δημόσιος τομέας θα μπορούσε να ανταποκριθεί στις ανάγκες που εκ των πραγμάτων υπήρχαν την περίοδο εκείνη με μόλις το ένα δέκατο των χρημάτων που διέθεσε η κυβέρνηση. Στην ενίσχυση των κλινικαρχών συνέβαλε βεβαίως και ο διπλασιασμός του ποσού της ημερήσιας αποζημίωσης για τη χρήση κλινών σε μονάδες εντατικής θεραπείας (ΜΕΘ) για περιστατικά κορονοϊού, στα 1.600 ευρώ από τα 800 που προέβλεπε ο νόμος.

Απρίλιος 2020

«Σκόιλ ελικικού gate» 85 εκατ. ευρώ

Εντονη οσμή σκανδάλου αναδύθηκε και από τη διάθεση δεκάδων εκατομμυρίων σε κέντρα επαγγελματικής κατάρτισης, μέσω των οποίων εργαζόμενοι σε επιστημονικούς κλάδους θα λάμβαναν ένα πενιχρό επίδομα ύψους 600 ευρώ. Για την περιβόητη τηλεκατάρτιση, που έγινε γνωστή ως «σκόιλ ελικικού-gate» εξαιτίας των παντελώς ακατάληπτων προτάσεων που περιλαμβάνονταν στα ηλεκτρονικά μαθήματα και στις ερωτήσεις τις οποίες καλούνταν να απαντήσουν οι «εκπαιδευόμενοι», μοιράστηκαν σύμφωνα με υπολογισμούς περί τα 85 εκατ. ευρώ. Σημαντικό μέρος αυτών διατέθηκε σε έξι εταιρείες προκειμένου να παραχωρήσουν τις πλατ-φόρμες τηλεκατάρτισης που κατείχαν, ενώ όπως αποκάλυπτε το Documento στα τέλη του περασμένου Απ-ριλίου ορισμένες από αυτές σχετίζονταν με την οικογένεια συμβούλου τού τότε υπουργού Εργασίας και βα-σικού υπεύθυνου για το φιάσκο της τηλεκατάρτισης Γιάννη Βρούτση.

Ιούνιος 2020

Πακτωλός μέσω της λίστας Πέτσα

Εντονότατες αντιδράσεις προκάλεσε στα τέλη της άνοιξης του 2020 η διάθεση ακόμη 20 εκατ. ευρώ, μεταξύ άλλων και σε κυριολεκτικώς ανύπαρκτα μέσα ενημέρωσης, προκειμένου να προβάλουν την κυβερνητική καμπάνια ενημέρωσης για την προστασία από τον κορονοϊό. Μέσω αδιαφανών διαδικασιών και αφού πρώτα το κονδύλι των 20 εκατ. ευρώ δόθηκε με απευθείας ανάθεση και κατά παράκαμψη της Διαύγειας στην ιδιωτική διαφημιστική εταιρεία Initiative, μέσω της οποίας τα χρήματα κατέληξαν στα ταμεία περίπου 1.200 μέσων ενημέρωσης. Για να γίνει αντιληπτό το μέγεθος του σκανδάλου αρκεί να θυμηθεί κανείς ότι χρήματα εμφανίζεται να εισέπραξε ο κλειστός από το 2017 Βήμα FM αλλά και ο μη υπαρκτός τηλεοπτικός σταθμός Κανάλι ΕΝΑ Μαγνησίας, ενώ σχεδόν 4.000 ευρώ βγήκαν από τα δημόσια ταμεία για λογαριασμό ιστότοπου που ανήκει στη σύζυγο του Ανδρέα Πάτση, κυβερνητικού βουλευτή και κουμπάρου του πρώην κυβερνητικού εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα, και αντίστοιχο ποσό για ιστοσελίδα η οποία μετέδιδε ψευδώς ότι η θεία μετάληψη δεν ευθύνεται για τη διασπορά του κορονοϊού.

Ερωτήματα για τα κριτήρια διάθεσης των 20 εκατ. ευρώ προκάλεσε ασφαλώς και το γεγονός ότι τα λεγόμενα αντιπολιτευόμενα ΜΜΕ, εκείνα δηλαδή τα οποία δεν υπηρετούν άκριτα τα αφηγήματα της κυβέρνησης Μητσοτάκη, εισέπραξαν συνολικά μόλις το 1,2% του συνολικού ποσού, δηλαδή λιγότερα χρήματα απ’ όσα μεμονωμένα έλαβαν συγκεκριμένοι δημοφιλείς ιστότοποι φιλικά διακείμενοι προς τη ΝΔ, ενώ το Documento, οι εργαζόμενοι του οποίου επισήμως και από την πρώτη στιγμή ζήτησαν τα χρήματα να διατεθούν στο Εθνικό Σύστημα Υγείας, δεν συμπεριλήφθηκε στην καμπάνια και συκοφαντήθηκε βάναυσα από τον Στ. Πέτσα επειδή δήθεν διακινούσε ψευδείς ειδήσεις σχετιζόμενες με τον κορονοϊό. Την έντονη δυσωδία που ανέδιδε εξαρχής η υπόθεση της αδιαφανούς χρηματοδότησης ενίσχυσε τελικώς και η απόφαση του δημοσιογραφικού ομίλου Μαρινάκη να επιστρέψει το ποσό που θα εισέπραττε, κάνοντας λόγο για «αμφισβητούμενες διαδικασίες και διανομές».

Σεπτέμβριος 2020 

Ακριβοπληρωμένο φιάσκο με τις μάσκες

Κύμα γέλωτα αλλά και εντονότατο προβληματισμό για τον τρόπο με τον οποίο διατίθενται εκατομμύρια δημόσιου χρήματος προκάλεσε και το γνωστό φιάσκο με τις μάσκες οι οποίες επρόκειτο να διατεθούν στους μαθητές στην έναρξη της σχολικής χρονιάς. Για τον σκοπό αυτό η κυβέρνηση χρηματοδότησε την Κεντρική Ενωση Δήμων Ελλάδος με 6,2 εκατ. ευρώ, ωστόσο οι μάσκες που παρέλαβαν οι μαθητές ήταν υπερμεγέθεις. Ως αποτέλεσμα ζητήθηκε η κατασκευή νέων, οι οποίες άρχισαν να παραδίδονται στα σχολεία μήνες μετά. Παρά το αλαλούμ, ο τότε υπουργός Εσωτερικών Τάκης Θεοδωρικάκος είχε σπεύσει να μιλήσει για αποτελεσματική και διαφανή διαδικασία δωρεάν διανομής μασκών στα σχολεία καθώς αυτό απαιτούσαν οι υγειονομικές συνθήκες και επέβαλλε η κοινωνική ευθύνη της κυβέρνησης. Συμπτωματικά ίσως, μέρος των υπερμεγέθων μασκών είχε αναλάβει να κατασκευάσει εταιρεία με δραστηριότητα στην παραγωγή αλουμινίων η οποία ανήκει σε γνωστό επιχειρηματία, φίλο του Κυρ. Μητσοτάκη και της ΝΔ.

Οκτώβριος – Δεκέμβριος 2020

Πλούσια «δώρα» στα κανάλια

Παρά το γεγονός ότι τα κονδύλια που αδιαφανώς είχαν μοιραστεί το προηγούμενο διάστημα προκαλούσαν συζητήσεις ακόμη και στο εσωτερικό της ΝΔ και η ίδια η λίστα Πέτσα προκάλεσε πρωτοφανή σάλο, η κυβέρνηση συνέχισε απτόητη τη στρατηγική της αδιαφανούς διανομής χρημάτων σε μέσα ενημέρωσης και τους επόμενους μήνες. Ετσι, τον Οκτώβριο του 2020 δημοσιεύτηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως κοινή υπουργική απόφαση σύμφωνα με την οποία θα διανέμονταν ακόμη 2 εκατ. ευρώ στους πανελλαδικής εμβέλειας τηλεοπτικούς σταθμούς, επίσης για τη μετάδοση ενημερωτικών μηνυμάτων σχετιζόμενων με την πανδημία, ενώ έναν μήνα αργότερα, τον Νοέμβριο, δρομολογήθηκε η διάθεση ακόμη 3 εκατ. ευρώ για τις ανάγκες προγράμματος επικοινωνιακής προβολής αναφορικά με την ενημέρωση των εκλογέων εκτός Ελλάδας για το πώς θα ψηφίσουν. Τον Δεκέμβριο του 2020 εγκρίθηκε ένα ακόμη κονδύλι ύψους 18,5 εκατ. ευρώ το οποίο διατίθεται επίσης σε μέσα ενημέρωσης, αυτήν τη φορά για την παροχή υπηρεσιών επικοινωνίας των πολιτών, για τον έγκαιρο εμβολιασμό έναντι του κορονοϊού και για την εκ νέου προβολή των μηνυμάτων της εθνικής εκστρατείας κατά του κορονοϊού. Είναι άξιο αναφοράς το γεγονός ότι εκτός της άμεσης χρηματοδότησης μέσων ενημέρωσης, η κυβέρνηση είχε προχωρήσει ήδη από τον Μάρτιο του 2020 και στην εξαίρεση των ιδιοκτητών των τηλεοπτικών σταθμών από την υποχρέωση καταβολής της ετήσιας δόσης ύψους 3,5 εκατ. ευρώ για τις τηλεοπτικές άδειες.

Νοέμβριος 2020

Απευθείας ανάθεση σε εταιρεία που διαφήμιζε τη ΝΔ

Με σκοπό τη διεξαγωγή καμπάνιας σχετικά με τη λειτουργία της ιστοσελίδας gov.gr, η κυβέρνηση διέθεσε 20.000 ευρώ σε εταιρεία η οποία είχε αναλάβει τη δημιουργία των τηλεοπτικών σποτ της ΝΔ κατά την προεκ-λογική περίοδο το 2014. Το ποσό είναι ασφαλώς ασήμαντο μπροστά στα υπέρογκα κονδύλια που διατέθηκαν τους προηγούμενους μήνες, η αποδέσμευσή του όμως για λογαριασμό της συγκεκριμένης εταιρείας καταδεικνύει τον τρόπο λειτουργίας της κυβέρνησης. Συγκεκριμένα, τα 20.000 ευρώ διατέθηκαν μέσω της Κοινωνίας των Πολιτών ΑΕ, δηλαδή του «επιτελικού βραχίονα» του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, στη The Newtons Laboratory Διαφημιστική ΑΕ, μέλος της διοίκησης της οποίας εμφανίζεται σε παλαιότερα δημοσιεύματα του Τύπου ως συνεργάτης του Κυρ. Μητσοτάκη, την περίοδο που το κόμμα του εκτελούσε χρέη αξιωματικής αντιπολίτευσης.

Φεβρουάριος 2021

Χρήμα με το τσουβάλι και στην παιδεία

Το υπουργείο Παιδείας δεν θα μπορούσε να απουσιάζει από τον χορό των εκατομμυρίων που έχει στηθεί μεσούσης της πανδημίας. Μόλις πριν από λίγες ημέρες η υπουργός Παιδείας ενέκρινε κονδύλι 122.500 ευρώ για λογαριασμό της εταιρείας Filmiki Productions, η οποία ανέλαβε τη δημιουργία 96 νέων βιντεομαθημάτων για την εκπαιδευτική τηλεόραση. Κατά τους γνωρίζοντες, την εργασία αυτή θα μπορούσε να φέρει εις πέρας με πολύ μικρότερο κόστος και η δημόσια τηλεόραση, η οποία διαθέτει την τεχνογνωσία και τον εξοπλισμό για την παραγωγή του πρωτογενούς υλικού. Το πλέον ενδιαφέρον στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι η εν λόγω απευθείας ανάθεση ήταν η έκτη κατά σειρά στην ίδια εταιρεία, η οποία συνολικά εμφανίζεται να έχει εισπράξει πάνω από μισό εκατ. ευρώ από τον Μάρτιο του 2020 και μετά. Παράλληλα, πάνω από 160.000 ευρώ με τη διαδικασία της απευθείας ανάθεσης για τις καμπάνιες «Μαθαίνουμε στο σπίτι» και «Μαθαίνουμε ασφαλείς» έχει εισπράξει από τον περασμένο Μάρτιο μέχρι σήμερα η εταιρεία Interweave.

Η πρωταγωνίστρια στις απευθείας αναθέσεις Σοφία Νικολάου

Ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζει η περίπτωση της γενικής γραμματέως Αντεγκληματικής Πολιτικής. Η Σοφία Νικολάου έχει υπογράψει από τον περασμένο Απρίλιο απευθείας αναθέσεις των οποίων το συνολικό ύψος υπερβαίνει τα 2 εκατ. ευρώ. Οπως έχει αποκαλύψει το Documento, έχει υπογράψει πάνω από δέκα απευθείας αναθέσεις, πολλές από τις οποίες αφορούν έργα τα οποία δόθηκαν σε νεοσύστατες εταιρείες ή εταιρείες που άλλαξαν το καταστατικό τους λίγες ημέρες προτού υπογράψουν τη σύμβαση. Ενδεικτικότερο παράδειγμα είναι η διάθεση ποσού μεγαλύτερου των 500.000 ευρώ με τρεις απευθείας αναθέσεις σε εταιρεία η οποία ανέλαβε την απολύμανση, απεντόμωση και μυοκτονία των σωφρονιστικών καταστημάτων, έχοντας εντάξει τη συγκεκριμένη δραστηριότητα στο καταστατικό της μόλις οκτώ ημέρες πριν από την υπογραφή της πρώτης από τις τρεις συμβάσεις.

«Μεγάλος περίπατος» Μπακογιάννη και rapid tests Πατούλη

Χρήματα έχουν μοιραστεί αδιαφανώς και από τον Δήμο Αθηναίων και την Περιφέρεια Αττικής. Για την ακρίβεια, η προσομοίωση του «Μεγάλου περιπάτου», ο οποίος σύμφωνα με τον Κώστα Μπακογιάννη «βγήκε και δεν βγήκε», κόστισε στους πολίτες περίπου 2 εκατ. ευρώ, ενώ σάλος είχε προκληθεί από το κόστος για τα μεταλλικά παγκάκια, το οποίο ανερχόταν στα 5.500 ευρώ για το καθένα.

Στο επίκεντρο της κριτικής έχει βρεθεί, τέλος, και ο Γιώργος Πατούλης, ο οποίος έχει καταγγελθεί ανά διαστήματα για ρουσφέτια, για τη διάθεση ποσού μεγαλύτερου των 100.000 ευρώ για τη δημιουργία λευκωμάτων εν μέσω της υγειονομικής και οικονομικής κρίσης και για τη διάθεση ακόμη 1 εκατομμυρίου για την αγορά των «χρυσών» rapid tests από εταιρεία η οποία διέθετε αντίστοιχα τεστ σε άλλες περιφέρειες σε πολύ πιο συμφέρουσα τιμή.

Lezanta

Κανονάρχες στο μοίρασμα δημόσιου χρήματος ελέω πανδημίας ο τότε υπουργός Εργασίας Γιάννης Βρούτσης και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας. Ο πρώτος έδωσε για την τηλεκατάρτιση επιστημόνων και τα vouchers της ντροπής 85 εκατ. ευρώ σε εταιρείες… κοντινές σε σύμβουλό του. Ο δεύτερος έγινε… νονός των πετσωμένων ΜΜΕ αφού διένειμε άφθονα κονδύλια ακόμη και σε ανύπαρκτα σάιτ, ενώ ο πακτωλός συνεχίζει να ρέει προς τα Μέσα λόγω εμβολίων! Στις απευθείας αναθέσεις πρωταγωνιστεί το υπουργείο Παιδείας και η Νίκη Κεραμέως. Εξι έργα στην εταιρεία Filmiki Productions έφεραν στα ταμεία της πάνω από μισό εκατομμύριο ευρώ από τον Μάρτιο του 2020

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
Documento Newsletter