Η ΔΥΠΑ ξοδεύει 2,6 εκατομμύρια ευρώ για να αυτοδιαφημιστεί
Οι εργαζόμενο καταγγέλλουν ότι το αίτημά τους για αύξηση μόλις 5 ευρώ ανά έλεγχο απορρίπτεται.

Την ώρα που η ακρίβεια σαρώνει και οι άνεργοι παλεύουν με επιδόματα πείνας, η Δημόσια Υπηρεσία Απασχόλησης (Δ.ΥΠ.Α.) εγκρίνει δαπάνη ύψους 2.604.000 ευρώ για να προβάλει… τον εαυτό της. Με απόφαση του Διοικητικού Συμβουλίου στις 14/10/2025 η Δ.ΥΠ.Α. διαθέτει 2.170.000 ευρώ για το 2026 και άλλα 434.000 ευρώ μέχρι το τέλος του 2025, «για την υλοποίηση της επικοινωνιακής πολιτικής της». Δηλαδή, για διαφημίσεις, καμπάνιες, και «ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας» του Οργανισμού. Και όλα αυτά, από τον τακτικό προϋπολογισμό, δηλαδή από χρήματα που προέρχονται από εισφορές εργαζομένων και ανέργων.
Επικοινωνιακή χλιδή – Eργασιακή λιτότητα
Την ίδια στιγμή, όπως καταγγέλλει η Ομοσπονδία Υπαλλήλων ΟΑΕΔ, το αίτημα των εργαζομένων για αύξηση μόλις 5 ευρώ ανά έλεγχο απορρίπτεται με το επιχείρημα ότι «ο Οργανισμός θα βγει εκτός προϋπολογισμού». Όμως ο προϋπολογισμός, φαίνεται, δεν “βγαίνει εκτός” όταν πρόκειται για προβολή, για φιέστες και για επικοινωνιακές καμπάνιες.
Η Ομοσπονδία κάνει λόγο για ευνοιοκρατία, απευθείας αναθέσεις και “μυστική διπλωματία” γύρω από τη διανομή κονδυλίων του Ταμείου Ανάκαμψης, επισημαίνοντας ότι η Δ.ΥΠ.Α. δίνει «προτεραιότητα στις διαφημίσεις» αντί για ουσιαστικές πολιτικές απασχόλησης.
«Έργα βιτρίνας» με λεφτά των ανέργων
Η διατύπωση της Ομοσπονδίας είναι σκληρή και απολύτως ξεκάθαρη:
«Η Δ.ΥΠ.Α. διαθέτει αυτά τα υπέρογκα ποσά στα ΜΜΕ για να εξασφαλίζει δημοσιογραφική ασυλία, ωραιοποίηση των δράσεων, απόκρυψη των προβλημάτων και αποσιώπηση κάθε διαφορετικής φωνής.» Δεν είναι η πρώτη φορά που δημόσια κονδύλια χρησιμοποιούνται για επικοινωνιακή διαχείριση. Στο πρόσφατο παρελθόν, μέρος της «διαφημιστικής πίτας» είχε κατευθυνθεί ακόμη και σε μελέτες για τη “γαλάζια οικονομία”, χωρίς ποτέ να παρουσιαστεί δημόσια κάποιο αποτέλεσμα. Η Ομοσπονδία ζητά «διαφάνεια, λογοδοσία και προτεραιότητα στους εργαζόμενους, όχι στις επικοινωνιακές βιτρίνες».
Και κλείνει με το ηχηρό μήνυμα:
«Τα χρήματα των ανέργων και των εργαζομένων δεν είναι για διαφημίσεις, αλλά για ουσιαστικές πολιτικές απασχόλησης και βελτίωση των συνθηκών».
H ανακοίνωση της ομοσπονδίας:
Διαφημίσεις εκατομμυρίων στη ΔΥΠΑ – ενώ για τους εργαζόμενους δεν υπάρχει ούτε ευρώ!
Παρόλο που η χώρα μας βρίσκεται στο στόχαστρο των Ευρωπαϊκών ελεγκτικών αρχών, παρόλο που μικρά και μεγάλα σκάνδαλα ταλανίζουν τη δημόσια διοίκηση, και ενώ βασικοί θεσμοί αμφισβητούνται, η ΔΥΠΑ συνεχίζει να πρωταγωνιστεί… στο παράλογο!
Με απευθείας αναθέσεις, με ευνοιοκρατία και με «μυστική διπλωματία» γύρω από την κατανομή κονδυλίων του ΤΑΑ, η ΔΥΠΑ επιμένει να δίνει προτεραιότητα – στις διαφημίσεις!
Σύμφωνα με την απόφαση του Δ.Σ. της ΔΥΠΑ 2543/104/14-10-2025 (ΑΔΑ: 9ΙΩΨ4691Ω2-Κ66), εγκρίθηκε κονδύλι ύψους 2.170.000 ευρώ για το 2026, «για την υλοποίηση της επικοινωνιακής πολιτικής της ΔΥΠΑ».
Και δεν είναι μόνο αυτό. Για το 2025, στους δύο τελευταίους μήνες του έτους θα διατεθούν επιπλέον 434.000 ευρώ για διαφημιστική προβολή! Όπως αναφέρεται, «σκοπός του έργου είναι η παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών επικοινωνίας και προβολής για την ενίσχυση της αναγνωσιμότητας και την προώθηση του έργου, των δράσεων και των υπηρεσιών της ΔΥΠΑ».
Κι όλα αυτά, με δαπάνη που καλύπτεται από τον τακτικό προϋπολογισμό του Οργανισμού!
Η εκτίμησή μας είναι ξεκάθαρη: η ΔΥΠΑ διαθέτει αυτά τα υπέρογκα ποσά στα ΜΜΕ για να εξασφαλίζει δημοσιογραφική ασυλία, ωραιοποίηση των δράσεων, απόκρυψη των προβλημάτων και αποσιώπηση κάθε διαφορετικής φωνής.
Τα συνολικά 2.604.000 ευρώ που θα διατεθούν για να «διαφημιστεί» ένας δημόσιος οργανισμός που έχει το μονοπώλιο στην αντιμετώπιση της ανεργίας, προκαλούν εύλογα ερωτήματα και έντονους προβληματισμούς.
Την ίδια στιγμή, το δίκαιο αίτημα των εργαζομένων–ελεγκτών της ΔΥΠΑ για αύξηση κατά 5 ευρώ ανά έλεγχο απορρίπτεται, γιατί –όπως λένε– «θα βγει εκτός προϋπολογισμού» ο Οργανισμός! Φαίνεται όμως ότι ο προϋπολογισμός δεν «βγαίνει εκτός» όταν πρόκειται για προβολή, εικόνα και επικοινωνιακά παιχνίδια. Να υπενθυμίσουμε, τέλος, πως στο πρόσφατο παρελθόν, κομμάτι της «διαφημιστικής πίτας» δόθηκε και για τη μελέτη της γαλάζιας οικονομίας. Αναρωτιόμαστε: υπάρχει άραγε κάποιο πόρισμα; ή απλώς μια ακόμη σπατάλη χωρίς αποτέλεσμα; Απαιτούμε διαφάνεια, λογοδοσία και προτεραιότητα στους εργαζόμενους, όχι στις επικοινωνιακές βιτρίνες! Τα χρήματα των ανέργων και των εργαζομένων δεν είναι για διαφημίσεις, αλλά για ουσιαστικές πολιτικές απασχόλησης και βελτίωση των συνθηκών εργασίας.
Φτάνει πια με τα έργα βιτρίνας – θέλουμε έργα για τους ανθρώπους! Καμία σπατάλη, καμία σιωπή! Η φωνή των εργαζομένων δεν φιμώνεται με διαφημίσεις!




















