Ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας

Ή τα κέρδη τους ή οι ζωές μας

Τις τελευταίες βδομάδες όλη η χώρα συγκλονίζεται από τις μεγαλειώδεις διαδηλώσεις του λαού μας, τις μαζικές απεργίες, τις εκατοντάδες κινητοποιήσεις που κάθε μέρα πραγματοποιούνται σε πόλεις και χωριά σε όλη την Ελλάδα, με ιδιαίτερη τη συμμετοχή της νεολαίας.

Είναι το πραγματικά ελπιδοφόρο μέσα στη θλίψη και την οργή που προκάλεσε σε όλους, δικαιολογημένα, το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη. Ελπιδοφόρο γιατί η λαϊκή οργή και οι κινητοποιήσεις οργανώνονται και διεξάγονται κόντρα σε μια τεράστια προπαγανδιστική προσπάθεια ψευτιάς και υποκρισίας, αναδεικνύοντας ότι δεν έφταιγε η κακιά η (χ)ώρα αλλά το κέρδος, το κράτος και όσοι κυβέρνησαν και κυβερνούν τη χώρα.

Οι εγκληματικές ευθύνες όσων κυβέρνησαν, λοιπόν, δεν μπορούν να διαχυθούν γενικά και αόριστα, όπως επιδιώκει η κυβέρνηση της ΝΔ. Αλλά ούτε και να αποσιωπηθούν, όπως επιδιώκουν ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΠΑΣΟΚ, παρουσιάζοντας μια «μαγική εικόνα» μέχρι το 2019. Είναι πολύ συγκεκριμένες, αθροίζονται και βαραίνουν τις κυβερνήσεις που υλοποίησαν διαδοχικά την πολιτική της ΕΕ για την απελευθέρωση των σιδηροδρόμων. Τις έχουν γιατί προώθησαν βήμα βήμα την πολιτική της κρατικής υποχρηματοδότησης του ΟΣΕ, του τεμαχισμού του σιδηροδρομικού έργου με διαχωρισμό της υποδομής από την εκτέλεση των δρομολογίων και, τέλος, της ιδιωτικοποίησης του κερδοφόρου κομματιού.

Για όλα τα παραπάνω που έχουν αναδειχθεί και μέσα στους μεγάλους αγώνες που εξελίσσονται μπορεί να δει ο καθένας την υπογραφή όλων των κυβερνήσεων των τελευταίων χρόνων: και του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ και του ΣΥΡΙΖΑ. Ο καθένας συνέχιζε από εκεί που το άφηνε ο άλλος.

Και αυτό σε καμία περίπτωση δεν μειώνει αλλά αντίθετα ενισχύει τις ευθύνες της σημερινής κυβέρνησης της ΝΔ, καθώς αναδεικνύει ότι δεν πρόκειται για κάποιες επιμέρους παραλείψεις, αστοχίες ή ανεπάρκεια, αλλά για συνειδητή επιλογή, τελικά εγκληματική.

Και ας το πηγαίνει τώρα η ΝΔ στο ότι φταίνε οι «συντεχνίες που διαμαρτύρονται για την αξιολόγηση». Λες και δεν ήταν μια χαρά αξιολογημένες τόσο η Hellenic Train όσο και ο ίδιος ο ΟΣΕ με πληθώρα «πιστοποιήσεων». Λες και δεν εφαρμόζονταν όλα τα σχετικά συστήματα «αξιολόγησης», που όμως έχουν κριτήριο τη λογική του «κόστους – οφέλους», που είναι τελικά αυτή η λογική που οδήγησε στην τραγωδία.

Και ας προσπαθεί να ξεπλυθεί ο ΣΥΡΙΖΑ με το χιλιοειπωμένο ότι «εξαναγκάστηκε» στην ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ το 2017, αν και πρόσφατα σε συνέντευξη την υπερασπίστηκε ο πρόεδρός του χαρακτηρίζοντάς τη «σωτήρια απόφαση». Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι μόνιμα δεσμευμένος –και ως κυβέρνηση και ως αντιπολίτευση– να υπηρετεί τις ανάγκες των επιχειρηματικών ομίλων, πάνω στις κατευθύνσεις και αποφάσεις της ΕΕ.

Το ίδιο κριτήριο δηλαδή που έχει και η πολιτική της ΝΔ, που έχουν όλες οι αστικές κυβερνήσεις.

Το ΚΚΕ δεν κλείνει τα μάτια σε αυτή την προδιαγεγραμμένη ιστορία που οδήγησε στο έγκλημα στα Τέμπη. Γι’ αυτό και το ΚΚΕ, μέσα και έξω από τη Βουλή, ήταν και είναι η φωνή για το πραγματικό και το μόνο αποτελεσματικό «ποτέ ξανά», που μπορεί να το πει μόνο ο ίδιος ο λαός! Με τον μαζικό οργανωμένο αγώνα του και με την πολιτική του στάση σε όλες τις μάχες που έχουμε μπροστά.

Με ένα κίνημα που θα βάζει στο στόχαστρο τις αιτίες των τραγωδιών που ζούμε, των προβλημάτων που βιώνει η λαϊκή οικογένεια. Γιατί το σύνθημα που γράφουν στα πλακάτ τους οι μαθητές, ότι «σε μια χώρα θαύμα ζούμε από θαύμα», αναδεικνύει την πραγματική αντίφαση, την πραγματική αντίθεση.

Από τη μια οι δυνατότητες που έχουν δημιουργήσει με το μυαλό και τη δουλειά τους οι εργαζόμενοι στη χώρα μας και σε όλο τον κόσμο και από την άλλη το πώς ζούμε στην πραγματικότητα όταν κριτήριο στα πάντα είναι το καπιταλιστικό κέρδος. Η σύγκρουση, λοιπόν, με αυτή την πολιτική είναι η μόνη εγγύηση για το «ποτέ ξανά» και πουθενά αδικοχαμένοι νεκροί ή σακατεμένοι για τα κέρδη τους…

*Ο Νίκος Αμπατιέλος είναι μέλος της ΚΕ του ΚΚΕ και υποψήφιος βουλευτής Α΄ Πειραιά

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter