Καμία εκπαίδευση για τους μαθητές των φυλακών Κορυδαλλού

Φωτογραφία αρχείου / Φυλακές Κορυδαλλού

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των ΣΔΕ των σωφρονιστικών καταστημάτων κράτησης του Κορυδαλλού, αλλά και όλων των φυλακών έχουν εντελώς ξεχαστεί από το Υπουργείο Παιδείας, όπως καταγγέλλει σε ανακοίνωσή της η Β' ΕΛΜΕ Πειραιά.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση των εκπαιδευτικών η εξ΄αποστάσεως εκπαίδευση δεν λειτουργεί στις φυλακές Κορυδαλλού αφού δεν επιτρέπεται η πρόσβαση των μαθητών του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας (ΣΔΕ) και των καταρτιζόμενων (ΙΕΚ) στο διαδίκτυο, ενώ παράλληλα υπογραμμίζεται η έλλειψη εκπαιδευτικών.

Όσον αφορά τους κρατούμενους σπουδαστές, κινδυνεύουν να χάσουν το εξάμηνο καθώς τα μαθήματα στα πανεπιστήμιο τρέχουν κανονικά, αλλά εκείνοι δεν έχουν πρόσβαση στον χώρο όπου μπορούν να παρακολουθούν τα μαθήματά τους με τη μορφή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.

Ακόμα σημειώνεται πως ακόμα, παρά τις επίμονες προσπάθειες οι γυναικείες φυλακές Κορυδαλλού παραμένουν χωρίς εκπαίδευση.

Η ανακοίνωση:

Οι μαθητές και οι μαθήτριες των ΣΔΕ των σωφρονιστικών καταστημάτων κράτησης του Κορυδαλλού, αλλά και όλων των φυλακών έχουν εντελώς ξεχαστεί από το Υπουργείο Παιδείας.

Όσον αφορά στις εκπαιδευτικές δομές (ΣΔΕ και ΔΙΕΚ) των φυλακών ενημερώνουμε τα εξής:

  • Για τα ΣΔΕ και τα ΙΕΚ προβλέπεται σύμφωνα με εγκύκλιο η εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ωστόσο καμία μορφή εκπαίδευσης δεν συντελείται στα σχολεία των καταστημάτων κράτησης (σε κάποια δίνονται εργασίες, σε κάποια τίποτα). Στον Κορυδαλλό δεν επιτρέπεται η πρόσβαση των μαθητών (ΣΔΕ) και των καταρτιζόμενων (ΙΕΚ) στο διαδίκτυο κατά συνέπεια, δε λειτουργεί η εξ αποστάσεως εκπαίδευση μέσω τηλεκπαίδευσης. Ακόμα, όμως, και αν είχαμε την έγκριση για πρόσβαση των μαθητών σε συγκεκριμένους ιστότοπους, το ΣΔΕ και το ΙΕΚ δεν έχουν α) ούτε την υποδομή, β) ούτε τους εκπαιδευτικούς και γ) ούτε τους μαθητές (αφού δεν μπορούν να έλθουν στο χώρο).
  • Δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί εξ αποστάσεως εκπαίδευση με την επίδοση εργασιών από τους καθηγητές στους μαθητές. Αυτό γιατί α) δεν υπάρχουν εκπαιδευτικοί. Στα ΣΔΕ είναι μόνο οι αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί (τώρα προχωρά η υπογραφή συμβάσεων για το ωρομίσθιο προσωπικό) β) δεν επιτρέπεται η μετακίνηση των μαθητών στο σχολείο για να παραλάβουν τις εργασίες γ) δεν υπάρχει προσωπικό των φυλακών που να μπορεί να δώσει τις εργασίες στις πτέρυγες δ) δεν υπάρχει γραφική ύλη για να φωτοτυπηθούν οι εργασίες.
  • Με εγκύκλιο του ΥΠΡΟΠΟ αναστέλλεται η οποιαδήποτε εκπαιδευτική δράση στα καταστήματα κράτησης. Με αυτήν την απόφαση, το Κατάστημα απαγορεύει την είσοδο των εκπαιδευτικών. Το ερώτημα που τίθεται είναι με ποια αρμοδιότητα αποφασίζει το ΥΠΡΟΠΟ για τη λειτουργία εκπαιδευτικών δομών του ΥΠΑΙΘ;
  • Στα σχολεία των φυλακών δεν υπάρχουν μάσκες (έχουν προμηθευτεί κάποιες από τη Φυλακή οι οποίες βέβαια δεν επαρκούν μια και είναι μιας χρήσεως και οι οποίες έχουν δοθεί προ πολλού στους μαθητές)
  • Για τους φοιτητές τα μαθήματα στα πανεπιστήμιο τρέχουν κανονικά. Ωστόσο, οι φοιτητές του Κορυδαλλού δεν έχουν πρόσβαση στον χώρο όπου μπορούν να παρακολουθούν τα μαθήματά τους με τη μορφή της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Αυτό συμβαίνει γιατί και πάλι, δεν τους επιτρέπεται η μετακίνηση στο χώρο αφού δεν υπάρχει προσωπικό επιτήρησης (σωφρονιστικοί υπάλληλοι) κατά τη διάρκεια των μαθημάτων (το προσωπικό έχει μειωθεί λόγω κορονοϊού). Κατά συνέπεια, οι κρατούμενοι φοιτητές θα χάσουν το εξάμηνο.
  • Ειδικότερα όσον αφορά στις γυναικείες φυλακές του Κορυδαλλού, καταγγέλλουμε για άλλη μια φορά ότι λόγω μη εφαρμογής του νόμου 4521/18 για την ίδρυση σχολείου, οι έγκλειστες παραμένουν χωρίς καμία απολύτως εκπαίδευση. Φαίνεται, όμως, ότι η προοπτική αυτή απομακρύνεται ακόμα περισσότερο, καθώς το νέο νομοσχέδιο για την ΕΕΚ αλλάζει το πλαίσιο ορίζοντας στο άρθρο 74 ότι «μπορεί να ιδρύονται σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης…», αντί του «ιδρύονται» που υπήρχε στον προηγούμενο νόμο.

Προτείνουμε:

Α. να προσληφθούν άμεσα εκπαιδευτικοί

Β. να επιτραπεί η είσοδος των εκπαιδευτικών στον χώρο με τήρηση των υγειονομικών πρωτόκολλων και λήψη μέτρων ασφαλείας (τακτική καθαριότητα και απολύμανση των χώρων, αποφυγή του συνωστισμού με εκ περιτροπής παρουσία)

Γ. να επιτραπεί η μετακίνηση των κρατουμένων (μαθητών και φοιτητών) στον χώρο του σχολείου, τηρώντας το υγειονομικό πρωτόκολλο (εκ περιτροπής, αποστάσεις, μάσκες κτλ )

Δ. να δοθούν μάσκες και ό,τι είναι απαραίτητο για την προστασία μαθητών και προσωπικού από το ΥΠΑΙΘ

Ε. να εξοπλιστούν τα σχολεία από το ΥΠΑΙΘ με τον απαραίτητο τεχνολογικό εξοπλισμό, ώστε να μπορεί να πραγματοποιείται εξ αποστάσεως εκπαίδευση.