«Καυτός» ο Μάιος για τα καύσιμα – Τεράστιες οι αυξήσεις

Ισοτιμίες νομισμάτων. Το ευρώ διολισθαίνει έναντι του δολαρίου. Αναταραχή στις αγορές! Πίσω από δυσνόητους ορισμούς κρύβεται μία πνιγηρή πραγματικότητα για την κοινωνία… Λίγοι θα το πρόσεξαν αλλά οι τιμές στα καύσιμα έχουν πάρει πάλι την ανιούσα. Παρότι η ειδησεογραφία εστιάζει στο αργό πετρέλαιο που έχει μείωση της τιμής του κατά 15%, τα διυλισμένα καύσιμα μέσα στο Μάιο έχουν πάρει την ανιούσα. Δυστυχώς για όλους εμάς αγοράζουμε από τα βενζινάδικα διυλισμένη βενζίνη… Η τιμή της λοιπόν τις πρώτες ημέρες του Μαϊου εμφανίζεται αυξημένη σε σχέση με τις αρχές Μαρτίου, όταν το αργό πετρέλαιο κυμαινόταν σε 120 δολάρια το βαρέλι ενώ τώρα έχει διαμορφωθεί στα 105 δολάρια το βαρέλι. Είναι χαρακτηριστικό ότι χθες, Τρίτη 3 Μαϊου η μέση τιμή είχε διαμορφωθεί στα 2,1 ευρώ ανά λίτρο, όταν στις αρχές Μαρτίου ήταν στο 1,9 ευρώ ανά λίτρο! Από την άλλη η χονδρική τιμή για την αμόλυβδη έφτασε στα 1,623 ευρώ το λίτρο, όταν η κορύφωση της τον περασμένο Μάρτιο ήταν στα 1,628 ευρώ ανά λίτρο!

Η προφανής αντίφαση έχει εξήγηση

Πως όμως είναι δυνατόν να πέφτει η τιμή του αργού και να ανεβαίνει στην Ελλάδα η τιμή της βενζινάδικα; Η απάντηση είναι Κυριάκος Μητσοτάκης. Αν κάποιος διαβάσει τα πετσωμένα ΜΜΕ (όσα τουλάχιστον δεήσουν να ασχοληθούν) θα διαπιστώσει ότι οι ευθύνες αποδίδονται στη διολίσθηση του ευρώ έναντι του δολαρίου… Μερίδιο ευθύνης σαφώς υφίσταται αλλά τούτο είναι μικρό. Πράγματι η συντριπτική ήττα της Ευρώπης έναντι της Ρωσίας (το ρούβλι έχει εκρηκτικό άνοδο) με τις οικονομικές κυρώσεις στην πράξη να φαλκιδεύουν την ίδια την ευρωπαϊκή οικονομία στο σύνολο της έχουν ως αντανάκλαση αυτής της κατάστασης τη διολίσθηση του ευρώ έναντι του δολαρίου που έχει φτάσει σε ιστορικά χαμηλά. Αρκεί να αναφέρουμε ότι πλέον το ευρώ τιμάται στο 1,05 σε σχέση με το δολάριο όταν το Μάρτιο η σχέση ισοτιμίας είχε διαμορφωθεί στα 1,12 ευρώ ανά δολάριο!

Η ευθύνη στον Κ. Μητσοτάκη

Αυτός ακριβώς ο καταποντισμός του ευρώ, λένε οι …επαΐοντες, φέρνει αύξηση των τιμών αφού οι αγορές των πρώτων υλών για τα καύσιμα γίνονται με δολάρια και ως εκ τούτου αυτή η υποχώρηση του ευρώ και η αντίστοιχη ισχυροποίηση του δολαρίου ανεβάζει τις τιμές. Ωστόσο, αφού η τιμή του αργού πέφτει κατά 15 % και η τιμή του ευρώ διολισθαίνει κατά 7% δεν θα έπρεπε να έχουμε τέτοια αύξηση της τιμής των καυσίμων σε σχέση με το Μάρτιο! Γιατί συμβαίνει αυτό; Το πρόβλημα ονομάζεται Κ. Μητσοτάκης και για να εξειδικεύσουμε η άρνηση της Κυβέρνησης του, προς εξυπηρέτηση των συμφερόντων, να ελέγξουν την αγορά των καυσίμων ώστε να μην αισχροκερδούν οι λίγοι εις βάρος των πολλών! Είναι λοιπόν είναι κυρίαρχα ο παράγοντας Μητσοτάκης που δημιουργεί το πρόβλημα, καθώς οι αυξήσεις των τιμών στο διυλισμένο καύσιμο δεν βρίσκονται σε ευθεία αναλογία με τις διακυμάνσεις στις τιμές του αργού. Τι μεσολαβεί; Μα οι μεσάζοντες και τα χρηματιστηριακά παιχνίδια της αγοράς ενέργειας που ανεβάζουν στα ύψη τις τιμές… Ποιος θα έπρεπε να ελέγχει αυτή την κατάσταση; Η ερώτηση είναι ρητορική και δεν χρειάζεται απάντηση για τις τεράστιες ευθύνες των Μητσοτάκη-Σκρέκα η οποία αρνούνται να επιτελέσουν τα καθήκοντα τους και να ελέγξουν την αγορά. Μαντέψτε ποιοι αισχροκερδούν και πόσοι είναι αυτοί που χάνουν… Με τον πληθωρισμό όμως ακόμη του Απριλίου να πιθανολογείται ότι θα φτάσει σε ποσοστό πάνω από 10% εύκολα καταλαβαίνουμε ότι οι πληθωριστικές πιέσεις για το Μάιο θα είναι ακόμη μεγαλύτερες. Ήδη πολλές κατηγορίες βασικών αγαθών στα τρόφιμα έχουν ξεπεράσει σε αυξήσεις το 30% και η τάση είναι προς το 40% σε σχέση με πέρυσι…

Ετικέτες