Κι όμως οι πιλότοι των Boeing 737 Max διαμαρτύρονταν για προβλήματα μήνες πριν την τραγωδία της Ethiopian

Η είδηση της πτώσης του Boeing 737 Max 8 της Ethiopian Airlines που έπεσε την περασμένη Κυριακή παρασύροντας στο θάνατο 157 ανθρώπους, ίσως να μην έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία.

Σύμφωνα με έρευνα του The Dallas Morning News, πιλότοι είχαν εκφράσει επανειλημμένα αρκετούς μήνες πριν την πτώση τις ανησυχίες τους σχετικά με την ασφάλεια των Boeing 737 Max στις ομοσπονδιακές αρχές, με έναν από τους πιλότους μάλιστα να αποκαλεί το εγχειρίδιο πτήσης «σχεδόν εγκληματικά ανεπαρκές».

Η The Dallas Morning News, όπως αναφέρει στο ρεπορτάζ της βρήκε πέντε καταγγελίες πιλότων που έχουν γίνει για το συγκεκριμένο μοντέλο της Boeing και μάλιστα για το αμφιλεγόμενο λογισμικό MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System). Οι πιλότοι είχαν καταθέσει τις ανησυχίες τους στο Aviation Safety Reporting System, μια αμερικανική κρατική τράπεζα δεδομένων όπου κυβερνήτες και πιλότοι μπορούν να αναφέρουν ανωνύμως ανησυχητικά περιστατικά στη διάρκεια πτήσεών τους χωρίς να φοβούνται για τις επιπτώσεις.

Οι αναφορές που έχουν γίνει αφορούν προβλήματα που έχουν εντοπίσει οι πιλότοι στο σύστημα αυτόματου πιλότου κατά την άνοδο του αεροσκάφους μετά την απογείωσή του.

Επιπλέον, πιλότος του Boeing 737 Max 8 διαμαρτυρήθηκε τον περασμένο Νοέμβριο λέγοντας πως πρόκειται για «ασυνειδησία» από πλευράς εταιρείας και ομοσπονδιακών αρχών που επέτρεψαν στους πιλότους να πετάξουν τα αεροπλάνα αυτά χωρίς επαρκή εκπαίδευση και χωρίς να τους έχουν δοθεί όλες οι απαιτούμενες πληροφορίες σχετικά με το πώς λειτουργούν τα συστήματα των συγκεκριμένων Boeing και τις διαφορές τους με τα προηγούμενα μοντέλα 737.

«Έμαθα για το δυστύχημα κι αναρωτήθηκα αν και άλλα πληρώματα είχαν ανάλογες με μένα εμπειρίες», γράφει ένας εκ των πιλότων στο Aviation Safety Reporting System. «Ο συγκυβερνήτης μου μόλις συμπλήρωσε έναν μήνα υπηρεσίας και δεν μπορούσε να μου πει αν έφταιγε το αεροπλάνο για τα προβλήματα ή αν εγώ έκανα κάποιο λάθος».

Η καταγγελία του πιλότου καταγράφηκε αφότου η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας των ΗΠΑ (FAA) ανακοίνωσε ότι τα συγκεκριμένα Boeing είναι αξιόπλοα μετά τη συντριβή της πτήσης 610 της Lion Air τον περασμένο Οκτώβριο στην Ινδονησία.

Πάντως και αυτή τη φορά η FAA διαβεβαιώνει σε ανακοίνωσή της πως τα Boeing είναι αξιόπλοα και πως ο οργανισμός «συνεχίζει να επανεξετάζει εκτενώς όλα τα διαθέσιμα δεδομένα και τις συνολικές επιδόσεις ασφαλείας από χειριστές και πιλότους του Boeing 737 MAX».

Τουλάχιστον 18 αερομεταφορείς - συμπεριλαμβανομένων της American Airlines και της Southwest Airlines, των δύο μεγαλύτερων αερομεταφορέων των ΗΠΑ που διαθέτουν στο στόλο τους 737 Max 8 - έχουν επίσης αρνηθεί να καθηλώσουν τα συγκεκριμένα αεροπλάνα, δηλώνοντας ότι είναι σίγουροι για την ασφάλεια και την «αξιοπλοΐα» των στόλων τους. H American Airlines διαθέτει στο στόλο της 24 Boeing 737 Max 8 και η Southwest Airlines 34.

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.