Κινηματογράφος οικιακής χρήσης

H μάχη που θα καθορίσει πώς θα διαμορφωθεί το κινηματογραφικό τοπίο στο μέλλον έχει δύο αντίθετους πόλους: την τηλεόραση και τα χολιγουντιανά στούντιο. Στη μια όχθη βρίσκονται το Netflix (κατά κύριο λόγο) και η Amazon. Από την άλλη το Χόλιγουντ κοιμάται βαθιά, θεωρώντας ότι τα κεκτημένα του δεν απειλούνται από τους νέους παίκτες.

Τα μεγάλα στούντιο λοιπόν φαίνεται ότι δεν πήραν το μάθημά τους από το στραπάτσο των τελευταίων δύο τριών χρόνων, όταν κάποιες από τις κορυφαίες κινηματογραφικές ταινίες («Roma», «Ο Ιρλανδός», «Ιστορία γάμου») γυρίστηκαν χάρη στην ελευθερία και στο χρήμα που εξασφάλισαν οι δημιουργοί τους από τη streaming πλατφόρμα του Netflix. Την ίδια ώρα λοιπόν που γυρίζονταν τα παραπάνω φιλμ οι majors στο Λος Αντζελες συνέχιζαν να ξεζουμίζουν παραδοσιακά σάγκα και να βάζουν σούπερ ήρωες και διάσημα τέρατα στο ίδιο κάδρο.

Είναι κάτι παραπάνω από βέβαιο ότι σε λίγα χρόνια οι κανόνες του κινηματογραφικού παιχνιδιού θα έχουν υποστεί σημαντικές αλλαγές καθώς η πίεση προς τα στούντιο γίνεται όλο και πιο ασφυκτική. Και ως γνωστόν, η τύχη ευνοεί τους τολμηρούς. Μπορεί οι συνήθειες των φανατικών σινεφίλ να μην αλλάξουν (η μαγεία της μεγάλης οθόνης μοιάζει ακόμη ακαταμάχητη) αλλά τα αφεντικά της βιομηχανίας θα αναγκαστούν να ρίξουν πολύ νερό στο κρασί τους για να κάνουν ξανά το σινεμά την πιο αγαπημένη –και επικερδή– λαϊκή ψυχαγωγία. Και φυσικά θα αναγκαστούν να χωνέψουν ήττες μέσα στο γήπεδό τους από αντιπάλους σαφώς ανώτερους. Κάτι που δεν επέτρεψαν να συμβεί στη φετινή οσκαρική απονομή, όπου το made by Hollywood «Πράσινο βιβλίο» έκλεψε στεγνά το βραβείο του καλύτερου φιλμ της χρονιάς από το σαφώς ανώτερο «Roma» παραγωγής Netflix. Μια τέτοια αδικία δύσκολα θα επαναληφθεί στο άμεσο μέλλον αφού οι αντιδράσεις ήταν έντονες, οπότε περιμένουμε να δούμε τι αντιμετώπιση θα έχουν οι τρεις νέες οσκαρικές ταινίες του Netflix στην 92η απονομή της 9ης Φεβρουαρίου.

Όσον αφορά το 2020, περιμένουμε να δούμε κάποια πολυαναμενόμενα φιλμ, όπως η επιστροφή του Τζέιμς Μποντ (το «No time to die» θα είναι η τελευταία εμφάνιση του Ντάνιελ Κρεγκ στον ρόλο του 007), το δεύτερο φιλμ της «Wonder Woman» («1984»), το σίκουελ του «Top gun» με υπότιτλο «Maverick», το «Tenet» του Κρίστοφερ Νόλαν, το πολεμικό έπος του Σαμ Μέντες «1917» με μια συγκλονιστική περιπέτεια από τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και τα χαρακώματα, οι δραματικές «Μικρές κυρίες» της Γκρέτα Γκέργουικ που αποτελούν διασκευή του κλασικού μυθιστορήματος της Λουίζα Μέι Αλκοτ και έχουν πρωταγωνιστές για πολλά Οσκαρ (Σίρσα Ρόναν, Τιμοτέ Σαλαμέ, Μέριλ Στριπ), αλλά και η νέα ταινία του Κλιντ Ιστγουντ «Η μπαλάντα του Ρίτσαρντ Τζιούελ» που βασίζεται σε αληθινή ιστορία η οποία συνέβη στους Ολυμπιακούς Αγώνες της Ατλάντα το 1996. Αλλα φιλμ που θα κεντρίσουν το ενδιαφέρον των σινεφίλ και θα παίξουν στα επερχόμενα Οσκαρ είναι το ανεξάρτητο «Jojo Rabbit» του Τάικα Γουαϊτίτι με τη Σκάρλετ Τζοχάνσον, το «Α beautiful day in the neighborhood» της Μάριελ Χέλερ με τον Τομ Χανκς και ο εντυπωσιακός «Φάρος» του Ρόμπερτ Εγκερς με τους Γουίλεμ Νταφόε και Ρόμπερτ Πάτινσον. Στις μεγάλες επιστροφές συγκαταλέγονται οι ταινίες του Ρομάν Πολάνσκι (το «Κατηγορώ» του Εμίλ Ζολά με τον Ζαν Ντιζαρντέν), του Τέρενς Μάλικ («A hidden life»), του Χιροκάζου Κόρε Εντα («Αλήθεια»), του Σουηδού σουρεαλιστή Ρόι Αντερσον («Η ομορφιά της ύπαρξης»), του Χιλιανού Πάμπλο Λαρέν («Εμα») και των Βέλγων αδερφών Νταρντέν («Ο νεαρός Αχμέντ»). Τέλος, από το ελληνικό σινεμά η πιο αναμενόμενη ταινία είναι «Η μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς» του Γιάννη Οικονομίδη που θα βγει τον Φεβρουάριο στις αίθουσες.

Ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης είναι κριτικός κινηματογράφου

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.