Κινηματογραφιστές κατά ΕΚΟΜΜΕΔ

Κινηματογραφιστές κατά ΕΚΟΜΜΕΔ

Χιλιάδες άνθρωποι του κινηματογράφου ενώνουν τις φωνές τους και χτυπάνε «καμπανάκι» για τον ΕΚΟΜΜΕΔ.

Μεγάλο τμήμα της ελληνικής κινηματογραφίας καταγγέλλει το τέλμα στο οποίο έχει περιέλθει η κινηματογραφική παραγωγή στην Ελλάδα λόγω της αδυναμίας του νέου ενιαίου φορέα ΕΚΟΜΜΕΔ (Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου Οπτικοακουστικών Μέσων και Δημιουργίας) να διαχειριστεί αποτελεσματικά τα οικονομικά εργαλεία που έχει στα χέρια της.

Συγκεκριμένα 1896 είναι οι υπογραφές κορυφαίων επαγγελματιών του κινηματογράφου και του ευρύτερου οπτικοακουστικού τομέα, που παραθέτουν στοιχεία και εκπέμπουν σήμα κινδύνου για τους χειρισμούς του Υπουργείου Πολιτισμού και της διοίκησης του ΕΚΚΟΜΕΔ στην επιστολή τους που έδωσαν σε εκπροσώπους του Τύπου με τίτλο «Ελληνικό Σινεμά: Ορατότης μηδέν». Σε αυτήν, μεταξύ άλλων, επισημαίνεται ο κίνδυνος και η ανασφάλεια που προκαλούνται στις ελληνικές και διεθνείς κινηματογραφικές παραγωγές τον τελευταίο χρόνο, δηλώνοντας ότι η εμπιστοσύνη τους έχει πλήρως υπονομευτεί και θέτοντας τελεσίγραφο για διόρθωση πορείας έως τις 15 Σεπτεμβρίου.

Επίσης τονίζεται η δυσφήμιση της χώρας λόγω της αδυναμίας να λειτουργήσει αποτελεσματικά το σύστημα του cash rebate (αυτόματο σύστημα χρηματοδότησης χωρίς ποιοτικά κριτήρια που αφορά το σύνολο του οπτικοακουστικού τομέα) εδώ και 4 μήνες, με συνέπεια ο ΕΚΟΜΜΕΔ να βρίσκεται σε καθεστώς στάσης πληρωμών. Το πρόβλημα της φερεγγυότητάς του οργανισμού με τα τεράστια ποσά που οφείλει σε έλληνες και ξένους παραγωγούς, οι οποίοι με τη σειρά τους οφείλουν σε ελληνικά και αλλοδαπά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, αποτελεί πλέον αντικείμενο συζήτησης διεθνώς, «εκθέτοντας ανεπανόρθωτα τη χώρα και τους επαγγελματίες της».

Να θυμίσουμε ότι το Variety σε ειδικό άρθρο του αναφέρθηκε στις «καθυστερημένες πληρωμές που ξεπερνούν τα 100 εκατ. ευρώ» και αφορούν αρκετές παραγωγές που έκαναν γυρίσματα στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων των «Οδύσσεια» του Κρίστοφερ Νόλαν και «Maria» του Πάμπλο Λαραίν με την Αντζελίνα Τζολί.

Το κείμενο, οι βασικές αρχές του οποίου διαμορφώθηκαν σε μία μαζική συνάντηση των επαγγελματιών στον κινηματογράφο ΑΣΤΟΡ στις 24 Μάη, συνυπογράφουν σκηνοθέτες, σεναριογράφοι, παραγωγοί, ηθοποιοί, διευθυντές φωτογραφίας, μοντέρ, σκηνογράφοι, ενδυματολόγοι, μουσικοί, ηχολήπτες κ.α.

Διαβάστε επίσης:

Έλληνες «Καλλιτέχνες για την Παλαιστίνη» – Βίντεο ενάντια στη βαρβαρότητα

Κριτική θεάτρου: «Οι Έμποροι της Βενετίας»

Πέθανε ο Σλάι Στόουν, ηγετική μορφή του ψυχεδελικού funk

Documento Newsletter