ΚΚΕ: Ερώτηση στην Κομισιόν για την επικινδυνότητα των λιμανιών της Ελλάδας

ΚΚΕ: Ερώτηση στην Κομισιόν για την επικινδυνότητα των λιμανιών της Ελλάδας

«Την ανησυχητική κατάσταση των ελληνικών λιμένων με αφορμή άλλο ένα επικίνδυνο περιστατικό με κάβο πλοίου που έσπασε εν μέσω επιβίβασης στο λιμάνι της Αλοννήσου», αναδεικνύει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ με ερώτηση που κατέθεσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή ο ευρωβουλευτής του κόμματος, Λευτέρης Νικολάου-Αλαβάνος.

«Το περιστατικό δεν είναι μεμονωμένο. Μόλις στα τέλη Απριλίου καταπέλτης αποκαταστάθηκε εν πλω από το πλήρωμα στο δρομολόγιο Σύρου-Πειραιά, ενώ όπως καταγγέλλουν και οι ίδιοι οι πλοίαρχοι με έκθεσή τους, υπάρχουν δεκάδες λιμάνια στην Ελλάδα με προβλήτες που έχουν υποστεί καθίζηση, λιμάνια που χρήζουν εκβάθυνσης και γενικότερα λιμάνια με πολλά και σοβαρά λειτουργικά προβλήματα.

Οι λιμενικές υποδομές συνολικά είναι γερασμένες, ελλιπείς ή κακοσυντηρημένες και μαζί με την εντατικοποίηση και τα επιδεινούμενα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών συνθέτουν ένα εκρηκτικό μείγμα για τη ζωή και την ασφάλεια πληρωμάτων και επιβατών. Ήδη πριν έναν μήνα υπήρξε θανατηφόρο ατύχημα στο λιμάνι της Πάτρας κατά τη διάρκεια φορτοεκφόρτωσης πλοίου. Νεκρός λιμενεργάτης κατά τη διάρκεια φορτοεκφόρτωσης έχει ανασυρθεί και στο λιμάνι του Πειραιά, ενώ οι εργαζόμενοι της DPort στο ίδιο λιμάνι με τους μαχητικούς αγώνες τους αντιπαλεύουν τα εξοντωτικά ωράρια και τις ευέλικτες εργασιακές σχέσεις πετυχαίνοντας την υπογραφή νέας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας με αυξήσεις σε μισθούς και τριετίες που συνιστά βήμα μπροστά στην ικανοποίηση των διεκδικήσεων τους» αναφέρει η ΕΟ του ΚΚΕ και προσθέτει:

«Οι κίνδυνοι για τους εργαζόμενους και το λαό στα λιμάνια πολλαπλασιάζονται καθώς απογειώνεται η πολεμική εμπλοκή και η λεγόμενη στρατιωτική κινητικότητα που προωθούν η ΕΕ κι η κυβέρνηση της ΝΔ με τη σύμπλευση όλων των αστικών κομμάτων με την μαζική μεταφορά πολεμικών εξοπλισμών, αρμάτων, πυρομαχικών. Εκθέτουν έτσι σε μεγάλο κίνδυνο τη ζωή εργαζομένων κι επιβατών κατά τη εν πλω μεταφορά σε λιμάνια ορμητήρια ιμπεριαλιστικών πολέμων, όπως αυτό στην Αλεξανδρούπολη, στη Θεσσαλονίκη κ.α. μαζί και στο διασυνδεόμενο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Για άλλη μια φορά επιβεβαιώνεται πως η πολιτική κυβερνήσεων-ΕΕ που θωρακίζει και ενισχύει την κερδοφορία των εφοπλιστών και των επιχειρηματικών ομίλων που ελέγχουν τα λιμάνια, η περιβόητη “ανταγωνιστικότητα”, η στρατιωτική κινητικότητα, οι κακοσυντηρημένες, επικίνδυνες λιμενικές υποδομές, οδηγούν σε ατυχήματα, βάσει του κριτηρίου κόστους-οφέλους. Το δε εφοπλιστικό κεφάλαιο απολαμβάνει εθελοντική φορολογία και δεκάδες φοροαπαλλαγές, με συνταγματική μάλιστα κατοχύρωση ενώ πρόσφατα, στο όνομα της μη περαιτέρω αύξησης των ναύλων… επιβραβεύτηκαν και με μείωση των λιμενικών τελών.

Ταυτόχρονα, τα λιμάνια αποτελούν βασικό πυλώνα του ανταγωνισμού ανάμεσα στα ιμπεριαλιστικά κέντρα, παίζοντας κομβικό ρόλο για τον έλεγχο υποδομών και διαμετακόμισης, αλλά και για τις πολεμικές επιδιώξεις των κρατών».

Βάσει αυτών ο ευρωβουλευτής του κόμματος υπέβαλε τα εξής ερωτήματα:

«Πώς τοποθετείται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο γεγονός ότι:

— Με βάση τον κανονισμό 2017/352 οι απαράδεκτες λιμενικές υπηρεσίες, από τις υποδομές μέχρι την κατάρτιση του προσωπικού, στόχο έχουν την ενίσχυση των κερδών των ομίλων ιδιοκτητών τους, όπως άλλωστε απέδειξε και η μείωση λιμενικών τελών για τους εφοπλιστές στην Ελλάδα σε βάρος της ασφάλειας επιβατών, πληρωμάτων και λιμενεργατών;

— Με βάση τη στρατηγική προώθησης της λεγόμενης “στρατιωτικής κινητικότητας” από την ΕΕ οι εργαζόμενοι κι οι επιβάτες σε αυτές τις άθλιες λιμενικές υποδομές βρίσκονται εκτεθειμένοι σε επιπρόσθετους μεγάλους κινδύνους για τη ζωή, την υγεία και την ασφάλεια τους;».

Διαβάστε επίσης:

Την «πρόταση πλυντήριο» της ΝΔ για την Προανακριτική καταγγέλλουν ΣΥΡΙΖΑ και ΚΚΕ 

ΟΠΕΚΕΠΕ: Τον καταργεί ο Μητσοτάκης για να σκεπάσει τα σκάνδαλα

Εξέταση Άδωνη Γεωργιάδη για Novartis: Ρωτήστε τον Μητσοτάκη, εμένα δεν μου έκανε τραπέζι ο Φρουζής

Η ΝΔ «φυγαδεύει» Καραμανλή για το έγκλημα των Τεμπών: «Σικέ» Προανακριτική για ένα πλημμέλημα 

ΣΥΡΙΖΑ: Άδικος ο νέος διαγωνισμός ΑΣΕΠ, ενώ χιλιάδες επιτυχόντες παραμένουν αδιόριστοι

Documento Newsletter