«Κομμένος» από το ΕΣΡ για παραπλάνηση του τηλεοπτικού κοινού ο κατά Πέτσα αξιόπιστος Φουρθιώτης

Η μιντιακή αμεροληψία και αντικειμενικότητα ήταν σύμφωνα με τον κυβερνητικό εκπρόσωπο Στέλιο Πέτσα το βασικό κριτήριο σύμφωνα με το οποίο μοιράστηκε δημόσιο χρήμα στο πλαίσιο της καμπάνιας ενημέρωσης για τον κορονοϊό. 

Ο Στέλιος Πέτσας ο οποίος προκειμένου να αποκλείσει από τη διαφημιστική πίττα το Documento χρησιμοποίησε τα ίδια επιχειρήματα περί αντικειμενικότητας που πρόσφατα χρησιμοποιούσε ο Ντόναλντ Τραμπ για να αποκλείσει μιντιακούς κολοσσούς όπως οι New York Times και το CNN, φαίνεται πως θεωρεί αξιόπιστο μεταξύ άλλων τον Μένιο Φουρθιώτη. Δεν έχει ωστόσο την ίδια άποψη το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης (ΕΣΡ), το οποίο μόλις πέρυσι διέταξε την οριστική διακοπή των εκπομπών του Φουρθιώτη για παραπλάνηση του κοινού και επέβαλε πρόστιμο 50.000 ευρώ.

Παρότι ο ισχυρισμός του κ. Πέτσα περί αμεροληψίας καταρρίπτεται με πάταγο αφού χρήματα έχουν εισπράξει ακόμη και ανύπαρκτες ιστοσελίδες, πολλώ δεν μάλλον μέσα τα οποία κατά καιρούς έχουν μεταδώσει ό,τι fake news μπορεί να φανταστεί ο ανθρώπινος νους, η περίπτωση Φουρθιώτη είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα. Βάσει των λεγομένων του εκπροσώπου της κυβέρνησης, ο Φουρθιώτης είναι έγκυρος και γι' αυτό χρηματοδοτήθηκε. Η διαφορετική άποψη που έχει εκφράσει πρόσφατα το ΕΣΡ ωστόσο εκθέτει τον κυβερνητικό εκπρόσωπο ακόμη περισσότερο.

Συγκεκριμένα με απόφασή τον τον Μάιο του 2019, το ΕΣΡ επέβαλε την οριστική διακοπή των τηλεοπτικών εκπομπών του Φουρθιώτη διότι με πρόθεση μετέδωσε τηλεοπτικούς διαγωνισμούς που μπορούσαν να παραπλανήσουν το τηλεοπτικό κοινό και παραβίασε την υποχρέωση σεβασμού της αξιοπρέπειας των τηλεθεατών και των συμμετεχόντων στις διαγωνιστικές εκπομπές προσώπων.

Σύμφωνα με την απόφαση, ο κατά Πέτσα έγκυρος παρουσιαστής, συμμετείχε στις εταιρίες οι οποίες υλοποιούσαν τους διαγωνισμούς. Ταυτόχρονα φαίνεται, σύμφωνα με το σκεπτικό του ΕΣΡ ότι «η μεγάλη πλειοψηφία των κινητών τηλεφώνων των φερόμενων ως νικητών έχει συνεχόμενους ή σχεδόν συνεχόμενους τηλεφωνικούς αριθμούς» ενώ «σε πολλές περιπτώσεις φέρονται να έχουν κληρωθεί εντός της ιδίας ακριβώς εκπομπής πρόσωπα, των οποίων τα κινητά τηλέφωνα διαφοροποιούνται κατά το τελευταίο και μόνο ψηφίο τους».

Παράλληλα, σύμφωνα με το ΕΣΡ «προέκυψε ότι για όλα ανεξαιρέτως τα κινητά που ευρίσκονται στον κατάλογο αυτόν υπάρχει αντίθεση μεταξύ του πραγματικού τους κατόχου και εκείνου που έχει δηλωθεί ως νικητής του προσφερόμενου επάθλου».

Μεταξύ άλλων, το ΕΣΡ σημείωνε στην απόφασή του ότι το συνολικό ποσό που φαίνεται να έχει κερδηθεί κατά την ελεγχόμενη περίοδο από τους φερόμενους ως νικητές είναι άνω των 3.500.000 ευρώ, μη συμπεριλαμβανομένης της αξίας του προσφερόμενου αυτοκινήτου και των άλλων επάθλων υψηλής τεχνολογίας». «Φέρεται επομένως» επεσήμαινε το ΕΣΡ, «να έχει κερδηθεί εντός δύο περίπου μηνών ποσό που υπερβαίνει το ετήσιο χρηματικό τέλος για τη χορήγηση αδείας σε ενημερωτικό πάροχο περιεχομένου εθνικής εμβέλειας».

Καταλήγοντας, το αρμόδιο όργανο ελέγχου των Μέσων Ενημέρωσης σημείωνε ότι για κανένα από τα φερόμενα ως κερδηθέντα χρηματικά έπαθλα δεν έχουν προσκομιστεί στοιχεία πραγματικής καταβολής τους έστω σε κάποιους από τους φερόμενους ως νικητές, ούτε βεβαίως υπήρξε κατά την διαδικασία οποιαδήποτε ένδειξη ότι επίκεινται σχετικές καταβολές χρημάτων. Δεν είχαν προσκομιστεί επίσης πλήρη στοιχεία ταυτότητας των νικητών αυτών, αν και αυτό ζητήθηκε ρητώς».

Αναλυτικά η απόφαση του ΕΣΡ

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.