Κραυγή διαμαρτυρίας από Χάμιλτον: «Η σιγή δεν συγχωρείται»

Ο Λιούις Χάμιλτον ύψωσε κραυγή διαμαρτυρίας για τη δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ και αφύπνισε τον κυνικό και σιωπηλό κόσμο των μονοθεσίων

Οταν τα μονοθέσια παραταχθούν σήμερα στην αφετηρία για το ξεκίνημα της κουτσουρεμένης σεζόν της Φόρμουλα 1, τα «βέλη» της παντοδύναμης Mercedes δεν θα είναι ασημί, ως είθισται, αλλά μαύρα όπως το δέρμα του δολοφονημένου Τζορτζ Φλόιντ. Στο σιρκουί όπου ο μοναδικός μαύρος πιλότος της ιστορίας απειλεί όλα τα ρεκόρ η αδιαφορία για τους ανέμους των ημερών αποτελούσε γκρίζο στίγμα.

Ο Λιούις Χάμιλτον ύψωσε κραυγή διαμαρτυρίας όσο λίγοι αθλητές το δίμηνο της παγκόσμιας αναταραχής. Εκούσα άκουσα, η ομάδα του βγήκε στα χαρακώματα. Οι μπογιατζήδες με τους μαύρους κουβάδες έπιασαν δουλειά. «Για πρώτη φορά στα χρονικά ο σκελετός των μονοθεσίων θα είναι μαύρος» ανακοίνωσε η εδώ και έξι χρόνια κυρίαρχος του παιχνιδιού Mercedes. «Τρέχουμε όλοι στην ίδια κούρσα» λέει το σλόγκαν που υιοθετήθηκε από τη Φόρμουλα 1. Χρειάστηκε βέβαια να βάλει τις φωνές ολόκληρος Χάμιλτον ώστε να αφυπνιστεί ο γίγαντας. «Στο άθλημά μου κυριαρχούν οι λευκοί και νιώθω απομονωμένος. H σιωπή είναι εκκωφαντική» έγραψε ο 35άχρονος τσάμπιον στο Instagram τις πρώτες μέρες των διαδηλώσεων. «Δεν αρκεί να σκεπτόμαστε σωστά, πρέπει και να βγούμε στους δρόμους. Ο κόσμος χρειάζεται τη φωνή μας. Οφείλουμε να πάρουμε θέση. Η σιγή δεν συγχωρείται».

Ο Χάμιλτον έφτιαξε ένα χαρτονένιο πανό με το σύνθημα «Black lives matter», φόρεσε τη μάσκα του και κατέβηκε στις διαδηλώσεις στο Χάιντ Παρκ. Αλλοι οδηγοί, όπως ο Σαρλ Λεκλέρκ της Ferrari, ακολούθησαν το παράδειγμά του τις αμέσως επόμενες μέρες. «Περίμενα κάποιον να κάνει την αρχή» ομολόγησε ο νεαρός Μονεγάσκος.

«Υποστηρίζουμε την πρωτοβουλία απόλυτα και ανεπιφύλακτα» δήλωσε χωρίς περιστροφές ο γενικός διευθυντής της Φόρμουλα 1 Ρος Μπρον. «Οφείλουμε να γίνουμε πολυπολιτισμικοί και να καταργήσουμε τυχόν αποκλεισμούς. Η δολοφονία του Τζορτζ Φλόιντ ήταν η σταγόνα που ξεχείλισε όλα τα ποτήρια».

Η Μercedes έθεσε πρώτη το δάχτυλο εις τον τύπον των ήλων. Πέρα από τον ισχυρό συμβολισμό με τα μαύρα μονοθέσια, που θα φέρουν το σλόγκαν «τέλος στον ρατσισμό», η ομάδα υποσχέθηκε να διορθώσει άμεσα τις ανισότητες που παρατηρούνται μέσα στο ίδιο της το σπίτι. Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα ο ισχυρός ανήρ Τότο Βολφ, μόνο το 3% των υπαλλήλων της Mercedes ανήκει σε φυλετικές μειονότητες και μόλις το 12% είναι γυναίκες.

«Είναι σημαντικό να εκμεταλλευτούμε τη συγκυρία για να εκπαιδεύσουμε τον απλό πολίτη» τόνισε ο Χάμιλτον. «Εγώ και η οικογένειά μου έχουμε αντιμετωπίσει φαινόμενα ρατσισμού σε ολόκληρη τη ζωή μας. Οταν απαιτώ αλλαγή και δικαιοσύνη, τα λόγια μου βγαίνουν μέσα από την καρδιά».

Ο Λιούις Χάμιλτον είναι μιγάς, αλλά αυτοπροσδιορίζεται ως μαύρος. Ο Αφροβρετανός πατέρας του υπήρξε παιδί οικογένειας μεταναστών δεύτερης γενιάς από την Γκρενάντα της Καραϊβικής. «Η απόδραση από τα γκέτο και η κοινωνική αναρρίχησή μου είναι κατόρθωμα μεγαλύτερο από τα πρωταθλήματα που κατέκτησα» λέει ο εξάκις πρωταθλητής της Φόρμουλα 1. Ο Χάμιλτον χρειάζεται άλλες οκτώ νίκες για να ξεπεράσει τον τσακισμένο Μίχαελ Σουμάχερ στην κορυφή της «χρυσής βίβλου».

Η σεζόν θα ξεκινήσει σήμερα με το πρώτο από τα δύο απανωτά γκραν πρι της Αυστρίας (5 και 12 Ιουλίου). Στις 19 του μήνα τα φώτα θα σβήσουν στη γειτονική Ουγγαρία, ενώ ο Χάμιλτον περιμένει τους συναδέλφους του στο Σίλβερστοουν για δύο σερί κούρσες στις 2 και 9 Αυγούστου. Εχουν προγραμματιστεί επίσης αγώνες στη Βαρκελώνη (16/8), στο Βέλγιο (30/8) και στη Μόντσα (6/9). Η συνέχεια θα εξαρτηθεί από την πορεία της πανδημίας, αλλά δεν πρόκειται να γίνουν περισσότερα από 15-16 γκραν πρι συνολικά μέχρι να πέσει η αυλαία τον Νοέμβριο. Ο ιστορικός αγώνας του Μονακό είναι ανάμεσα σε εκείνους που ματαιώθηκαν αμετάκλητα.

Εξυπακούεται ότι οι κερκίδες θα είναι άδειες, ενώ θα τηρηθεί αυστηρό υγειονομικό πρωτόκολλο με αποστάσεις ασφαλείας και υποτυπώδη δημοσιογραφική κάλυψη. Εάν κάποιος οδηγός βγει θετικός σε έλεγχο για την Covid-19, θα επιστρατευτεί κάποιος από τους εφεδρικούς της ομάδας του. Η συνολική χασούρα για το νεκρό πρώτο τρίμηνο της σεζόν ξεπέρασε τα 200 εκατ. δολάρια, ενώ η αξία του Formula 1 Group μειώθηκε κατά 5 δισ. στα διεθνή χρηματιστήρια!

Η Mercedes των Χάμιλτον, Μπότας παραμένει και φέτος απόλυτο φαβορί, ο Μαξ Φερστάπεν βρυχάται με τη Red Bull του, ενώ το απρόσμενο διαζύγιο του Σεμπάστιαν Φέτελ με τη Ferrari (από το 2021, με αντικαταστάτη τον Κάρλος Σάινθ) μονοπώλησε τα πρωτοσέλιδα στη διάρκεια του εγκλεισμού. Η ιταλική ομάδα ξόδεψε 10 εκατ. δολάρια για την αντιμετώπιση της πανδημίας που μαινόταν επί πολλές εβδομάδες στα πέριξ του Μαρανέλο.

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.