Νέα σφοδρή επίθεση στην κυβέρνηση Μητσοτάκη εξαπολύει ο πρώην ευρωβουλευτής Γιώργος Κύρτσος, καταγγέλλοντας ότι η σύμβαση για τον Βόρειο Οδικό Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) συνιστά «μνημείο διαφθοράς και δημιουργίας πολιτικού χρήματος».
Η σύμβαση για τον ΒΟΑΚ είναι κατά την άποψή μου μνημείο διαφθοράς και δημιουργίας πολιτικού χρήματος.
Καταργείται η έννοια της νησιωτικόυητας.
Επιβάλονται διόδια από την έναρξη των εργασιών γιά έναν ανύπαρκτο δρόμο.
Δημιουργούνται εξωφρενικές πρόσθετες επιβαρύνσεις για το…— Γιώργος Κύρτσος (@GiorgosKyrtsos) May 21, 2025
Σε ανάρτησή του στο Twitter, ο Κύρτσος κάνει λόγο για κατάργηση της νησιωτικότητας, καθώς επιβάλλονται διόδια από την έναρξη των εργασιών, για έναν δρόμο που ακόμη… δεν υπάρχει. Παράλληλα, προειδοποιεί ότι προβλέπονται «εξωφρενικές πρόσθετες επιβαρύνσεις» για το Δημόσιο, με βάση την ηλεκτρονική καταμέτρηση διελεύσεων από τις πόλεις της Κρήτης.
«Ο Μητσοτάκης έχει εγκαινιάσει πέντε φορές τον ΒΟΑΚ αλλά το “καλό” το φύλαγε για το τέλος», γράφει, υπονοώντας ότι η τελική συμφωνία συνιστά χαριστική ρύθμιση υπέρ μεγάλων συμφερόντων.
Ο πρώην ευρωβουλευτής δεν περιορίζεται μόνο στον ΒΟΑΚ. Καταγγέλλει ότι η Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) έχει μετατραπεί από χρηματοδοτικό εργαλείο σε «ευθεία κρατική επιδότηση ιδιωτών», με την εταιρεία που κέρδισε τη σύμβαση για τον ΒΟΑΚ να ελέγχει πλέον περίπου 1.800 χιλιόμετρα εθνικού οδικού δικτύου – από την Εγνατία Οδό και την Αττική Οδό μέχρι την Κρήτη.
Είναι τέτοια η στρέβλωση του πολιτικού συστήματος εξαιτίας της διάβρωσής του από τα συμφέροντα,
ώστε
η Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα(ΣΔΙΤ)με την οποία υποτίθεται οτι κατασκευάζονται εδώ και χρόνια οι περισσότεροι εθνικοί δρόμοι,
έχει μετατραπεί αυθαίρετα σε
δημόσια…— Γιώργος Κύρτσος (@GiorgosKyrtsos) May 21, 2025
«Βρέχει δισεκατομμύρια στους εκλεκτούς της εξουσίας με αρνητικά αποτελέσματα για την οικονομία και την κοινωνία», σημειώνει χαρακτηριστικά, την ώρα που –όπως τονίζει– δύο στους τρεις πολίτες δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα.
Βρέχει δισεκατομμύρια στους εκλεκτούς της εξουσίας με αρνητικά αποτελέσματα για την οικονομία και την κοινωνία.
Κατ επανάληψη στήσιμο της ενεργειακής αγοράς.
Απευθείας ανάθεση έργων 1,4 δισεκ στο καρτέλ που ελέγχει διαχρονικά τα σιδηροδρομικά έργα
ακόμη και σε αυτόν που διώκεται…— Γιώργος Κύρτσος (@GiorgosKyrtsos) May 21, 2025
Ο Κύρτσος στηλιτεύει ακόμη το «στήσιμο» της ενεργειακής αγοράς, τις απευθείας αναθέσεις έργων ύψους 1,4 δισ. ευρώ σε «καρτέλ» του σιδηροδρομικού τομέα, ακόμη και σε εργολάβους που διώκονται ποινικά για τη σύμβαση 717. Ανάλογες τακτικές καταγγέλλει και για τον ΒΟΑΚ, με «ληστρικούς όρους για το δημόσιο συμφέρον», τρελές αποζημιώσεις για προβλέψιμες καθυστερήσεις και ψευδο-επιταχύνσεις, όπως έχει συμβεί –όπως υποστηρίζει– με το μετρό Θεσσαλονίκης και την εθνική οδό Πάτρας-Πύργου.
Ουσιαστικά, σύμφωνα με τον Κύρτσο, η διακυβέρνηση Μητσοτάκη έχει εξελιχθεί σε μηχανισμό αναδιανομής δημοσίου χρήματος προς όφελος της «κρατικοδίαιτης ολιγαρχίας», με το κοινωνικό σύνολο να πληρώνει το τίμημα.
Διαβάστε επίσης:
Βουλή: Πυρ ομαδόν κατά της κυβερνητικής αφωνίας για το «λουτρό αίματος στη Γάζα»
Κουτσούμπας κατά Μητσοτάκη: Όχι στήριξη στο Ισραήλ – Να αναγνωρίσει η Ελλάδα το Παλαιστινιακό κράτος
ΚΕΕΛΠΝΟ: Και νέα αναβολή στη δίκη για τους 74 παράνομους διορισμούς
ΣΥΡΙΖΑ: Ανανέωση προσώπων – Στην κομματική αιχμή Αντωνοπούλου, Μελίδης, Νυφούδης