LeBron James: Ο «βασιλιάς», το κονιάκ και οι haters στα social media
Το διαφημιστικό τρικ πέτυχε, αλλά το μήνυμα που κυριαρχεί στα social media είναι «γιατί με αυτόν τον τρόπο».

Ο ΛεΜπρόν Τζέιμς και -προφανώς- η εταιρεία Hennessy πέτυχαν και με το παραπάνω αυτό που υπολόγιζαν. Με όρους μάρκετινγκ, ο τρόπος που «πλάσαραν» το teaser, η επιλογή να χαρακτηριστεί ως «απόφαση όλων των αποφάσεων», χτυπώντας στο «θυμικό» των απανταχού μπασκετόφιλων μέσω της σύγκρισης με τα όσα συνέβησαν το 2010, κρίνονται ως εργαλεία επιτυχίας. Το προμοτάρισμα της συλλεκτικής έκδοσης του γνωστού κονιάκ με αφορμή την 23η σεζόν του 40χρονου σταρ στο NBA στέφθηκε με απόλυτη επιτυχία, άσχετα αν η συντριπτική πλειοψηφία του κοινού περίμενε… κάτι άλλο από τον ΛεΜπρόν Τζέιμς.
Ένα απόλυτα επιτυχημένο διαφημιστικό «play» το οποίο -δικαίως- δεν χαρακτηρίστηκε ως «fair» από τους φίλους του μπάσκετ ανά την υφήλιο. Αρκεί μία βόλτα στα social media και ιδίως κάτω από τη νέα ανάρτηση του «King James», με την πλήρη διαφήμιση του κονιάκ. Το κεντρικό μήνυμα που απορρέει από τα χιλιάδες σχόλια είναι -σε απλά ελληνικά- «Γιατί έτσι;». Και όπως ήταν φυσικό, γράφτηκαν αρκετά.
— LeBron James (@KingJames) October 7, 2025
Αν και υπήρξαν ορισμένοι που το διασκέδασαν και «παραδέχθηκαν» τον ΛεΜπρόν για το έμμεσο, αλλά μαζικό «τρολάρισμα», αρκετοί ήταν εκείνοι που έδειξαν την αντίθεσή τους. «Ο Τζόρνταν δεν πείραζε τους οπαδούς του με αυτόν τον τρόπο. Δεν έμπλεκε ούτε εκείνους, ούτε το πορτοφόλι τους, για χάρη μίας φθηνής διαφημιστικής εκστρατείας», γράφτηκε μεταξύ άλλων.
«Οι βασιλιάδες δεν έχουν ανάγκη από προσοχή»
Αντικειμενικά, η αποκάλυψη του τι πραγματικά αφορούσε το «Decision II» έφερε ανακούφιση στους φίλους του NBA για το γεγονός πως το πρόσωπο του NBA θα συνεχίσει να προσφέρει τις υπηρεσίες του στο άθλημα που υπηρετεί επί δεκαετίες. Ωστόσο, σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι ήταν ο τρόπος με τον οποίον εξελίχθηκε η «απόφαση όλων των αποφάσεων».
«Ο ΛεΜπρόν πουλά την αξιοπιστία του», έγραψε η Κάντας Μπάκνερ, αναλύτρια στην Washington Post, ασκώντας σκληρή κριτική στον 41χρονο σταρ από το Έικρον του Οχάιο. «Ντροπή μας που πιστέψαμε ότι αυτός ο δισεκατομμυριούχος είχε σοβαρά νέα να μοιραστεί με το κοινό. Επειδή ήδη τον βλέπουμε να χορεύει σε διαφημίσεις αναψυκτικών, να τραγουδά για να προωθήσει προσφορές και να προσποιείται ότι δεν βρίσκεται σε διαφήμιση, ενώ διαφημίζει αλυσίδα fast food. Οι ημέρες που τεντώναμε τα αυτιά μας για να ακούσουμε ό,τι είχε να πει ο θα έπρεπε να έχουν τελειώσει».
Και συνεχίζει στον ίδιο τόνο: «Οι βασιλιάδες δεν πρέπει να έχουν τόσο μεγάλη ανάγκη από προσοχή. Το πρόβλημα ωστόσο είναι ότι ο ΛεΜπρόν μπορεί ακόμα να “τραβά” το κοινό, να επιδεικνύει τη δύναμή του με υπαινιγμούς για τα μελλοντική του σχέδια, είτε μέσω διαρροών από τον ατζέντη του, είτε μέσω αινιγματικών αναρτήσεων στα social media. Όλα αυτά από το 2010, όταν ανακοίνωσε ότι θα αφήσει τους Καβς για τους Χιτ και σχεδόν 10 εκατ. τηλεθεατές συντονίστηκαν για να ικανοποιήσουν το “εγώ” του».
Με την οπτική της Κάντας Μπάκνερ συντονίστηκαν εκατοντάδες χιλιάδες φίλοι του μπάσκετ και χρήστες των social media, οι οποίοι βλέποντας τον «King James» να απολαμβάνει το κονιάκ του, υπερθεμάτισαν ότι «δεν πρόκειται να γίνει σαν τον Μάικλ Τζόρνταν».
«Μην είστε ηλίθιοι»
Βάζοντας μία άνω τελεία στον «χορό» που έσυρε τη μπασκετική κοινότητα -και όχι μόνο- ο ΛεΜπρόν Τζέιμς επιβεβαίωσε ότι είναι το «πρόσωπο της λίγκας», ότι ένα τρολάρισμα που καταλήγει σε διαφημιστικό τρικ είναι ικανό να σταματήσει -έστω και προσωρινά- κάθε άλλη συζήτηση και φυσικά πως έχει δύναμη και σε όρους μάρκετινγκ πετυχαίνοντας -και με το παραπάνω- τον σκοπό του. Αν και τα δύο brand ουδέποτε το χρειάστηκαν, τις τελευταίες ώρες η αναφορά του ΛεΜπρόν συνοδεύεται από εκείνη της Hennessy. Έστω κι αν η πλειοψηφία του μπασκετικού κόσμου νιώθει απλά και κατανοητά, «ξενερωμένοι».
Αντί επιλόγου, η ατάκα του Τζέι Τζέι Ρέντικ, προπονητή του King James στους Λέικερς, όταν ρωτήθηκε για τη νέα «ΛεΜπρονιάδα». «Μην είστε ηλίθιοι», είπε σε δημοσιογράφους. «Όλοι ξέραμε ότι ήταν διαφήμιση, ουδείς πανικοβλήθηκε»…
JJ Redick on LeBron James “Second Decision”
“You guys are idiots… we all knew it was an ad right — nobody was freaking out”
(Via @mcten) pic.twitter.com/JqhOaBE8K5
— Fullcourtpass (@Fullcourtpass) October 7, 2025




















