Μαρκ Ζάκερμπεργκ: «Μάθαμε το μάθημα μας» από τις αμερικανικές εκλογές του 2016

«Μάθαμε το μάθημά μας», δήλωσε αναφερόμενος στον κίνδυνο πολιτικών παρεμβάσεων ενόψει των εκλογών στις ΗΠΑ, ο δημιουργός του Facebook και Διευθύνων Σύμβουλος της αντίστοιχης εταιρίας Μαρκ Ζάκερμπεργκ, μιλώντας νωρίτερα σήμερα στην Διάσκεψη του Μονάχου για την Ασφάλεια.

Ο κ. Ζάκερμπεργκ εμφανίστηκε ανοιχτός ακόμη και σε κάποιο βαθμό ρύθμισης, με ένα σύστημα «κάπου ανάμεσα στους υπάρχοντες κανόνες που εφαρμόζονται για τις τηλεπικοινωνίες και σε αυτούς για τα ΜΜΕ» και τόνισε ότι κάποιοι όροι θα πρέπει να τεθούν και στην λειτουργία άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Ταυτόχρονα υποστήριξε ότι το Facebook έχει βελτιώσει σημαντικά την καταπολέμηση φαινομένων όπως οι διαδικτυακές εκλογικές παρεμβάσεις: «Μάθαμε το μάθημά μας», είπε χαρακτηριστικά, με το βλέμμα στην προεκλογική περίοδο του 2016, όταν μέλη της καμπάνιας του Ντόναλντ Τραμπ χρησιμοποίησαν το κενό ασφάλειας του Facebook, προκειμένου να εντοπίσουν αναποφάσιστους ψηφοφόρους στα λεγόμενα «swing states» και να τους επηρεάσουν με λασπολογία κατά της αντιπάλου του υποψηφίου τους, Χίλαρι Κλίντον.

Ο Μαρκ Ζάκερμπεργκ τόνισε επιπλέον ότι η εταιρία του καταβάλλει μεγάλη προσπάθεια εντοπισμού και απενεργοποίησης ψεύτικων λογαριασμών και σε αυτό το πλαίσιο αναστέλλει την λειτουργία περίπου ενός εκατομμυρίου λογαριασμών την ημέρα. Απασχολεί δε περισσότερα από 35.000 άτομα και οι περισσότεροι ψεύτικοι λογαριασμοί γίνονται πλέον αντιληπτοί εντός λίγων λεπτών από την δημιουργία τους. Ο ίδιος ανάφερε μάλιστα ότι μόνο το 2016 η Facebook αναγνώρισε συνολικά 50 εκστρατείες παραπληροφόρησης, μεταξύ των οποίων μία ιρανική και μια ρωσική απόπειρα παρέμβασης στις αμερικανικές και τις ουκρανικές εκλογές αντίστοιχα. «Ο σημερινός μας προϋπολογισμός είναι μεγαλύτερος από τα συνολικά έσοδα της εταιρίας κατά την είσοδό της στο Χρηματιστήριο το 2012», επισήμανε και δήλωσε «υπερήφανος για τα αποτελέσματα», παραδεχόμενος ωστόσο ότι θα πρέπει να παραμείνει σε εγρήγορση.

Ο κ. Ζάκερμπεργκ, αν και δέχθηκε αλλεπάλληλες ερωτήσεις κυρίως σε σχέση με τον αλγόριθμο και την ασφάλεια του Facebook, το οποίο αριθμεί σήμερα περίπου δύο δισεκατομμύρια χρήστες, είναι σύμφωνα με τα γερμανικά ΜΜΕ αναμφισβήτητα ο «σταρ» της Διάσκεψης. Οι περισσότεροι ξένοι ηγέτες ζήτησαν να τον συναντήσουν, όπως γράφει χαρακτηριστικά το περιοδικό Der Spiegel, ενώ τα εισιτήρια για το δείπνο προς τιμήν του εξαντλήθηκαν αμέσως. Το εάν ωστόσο η «εκστρατεία γοητείας» που επιχειρεί από το Μόναχο αλλά και από τις Βρυξέλλες, όπου θα μεταβεί στην συνέχεια, είναι ακόμη άγνωστο, επισημαίνεται.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ