Με ιδιωτικό τηλεοπτικό συνεργείο η ΕΡΤ στη ΔΕΘ καταγγέλλει η ΠΟΣΠΕΡΤ

Για αθέμιτες παρεμβάσεις από το Μαξίμου, το οποίο ζητά την αποκλειστική μετάδοση των πολιτικών τοποθετήσεων στη ΔΕΘ, όχι από τους εργαζόμενους της ΕΡΤ, αλλά από διορισμένο εξωτερικό συνεργείο, ειδικά τοποθετημένο για την κάλυψη του εν λόγω γεγονότος, καταγγέλλει η ΠΟΣΠΕΡΤ. 

Για ακόμα μία φορά, η κυβέρνηση Μητσοτάκη επιλέγει αδιαφανείς μεθόδους για να πορευτεί αφού σύμφωνα με την ΠΟΣΠΕΡΤ πρόκειται να νοικιάσει εξωτερικό τηλεοπτικό συνεργείο κατ’ αποκλειστικότητα, με διαγωνισμό χωρίς διαφανείς διαδικασίες και με δαπάνη της ΕΡΤ για τις τηλεοπτικές καλύψεις του πρωθυπουργού και των αρχηγών των κομμάτων, των ομιλιών, των συνεντεύξεων Τύπου κ.λπ. στο πλαίσιο της ΔΕΘ. 

Όπως καταγγέλλει, η διοίκηση της ΕΡΤ, αντί να αξιοποιήσει την υποδομή από το αρμόδιο τμήμα, προτιμάει να «ενοικιάσει» ιδιωτικά τεχνικά μέσα για εξωτερική μετάδοση (σ.σ.: Van) και να δημιουργήσει ένα επιπλέον κόστος για την παραγωγή του προγράμματος. Το κόστος για την ΕΡΤ υπολογίζεται, σύμφωνα με την ΠΟΣΠΕΡΤ, σε άνω των 50.000 ευρώ.

Επιπλέον, η ΠΟΣΠΕΡΤ -η οποία υπαινίσσεται και ποινικές ευθύνες-, καταγγέλλει ότι παρακάμπτεται η αρμόδια επιτροπή αξιολόγησης και οι προσφορές θα κατατεθούν απευθείας στο γραφείο του διευθυντή λειτουργίας και παραγωγής τηλεόρασης.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της ΠΟΣΠΕΡΤ

«Ούτε λόγος για διαδικασίες διαγωνισμού με κανονική κατάθεση κλειστών προσφορών, οι οποίες θα άνοιγαν ενώπιον αρμόδιας επιτροπής και όλων των ενδιαφερόμενων, ούτε συζήτηση για χρήση του εργαλείου που λέγεται ‘μητρώο’ και τήρηση ‘επετηρίδας’ και δυνατοτήτων, ούτε φυσικά περιγραφή των κριτηρίων σύμφωνα με τα οποία θα γίνει η επιλογή της εταιρείας η οποία θα αναλάβει αυτή την τηλεοπτική παραγωγή» σημειώνει η ΠΟΣΠΕΡΤ υπογραμμίζοντας ότι η τακτική ακολουθείται και σε άλλες παραγωγές, όπως για παράδειγμα παραγωγή που γυρίζεται σε High Definition, αλλά μεταδίδεται σε Standard Definition.

Εν τω μεταξύ με απόφαση του γενικού διευθυντή Ενημέρωσης Φ. Καφαράκη εγκρίθηκε η μετακίνηση στη Θεσσαλονίκη για τέσσερις έως πέντε μέρες, με σκοπό την κάλυψη της επίσκεψης Μητσοτάκη, επτά εργαζομένων, με συνολικό κόστος 6.100 ευρώ.

Αναλυτικά η ανακοίνωση

«Ανέκδοτο η διαφάνεια και η νομιμότητα στην ΕΡΤ»

«Η διοίκηση της ΕΡΤ παρακάμπτει τους νόμους που διασφαλίζουν τη διαφάνεια και το συμφέρον της εταιρείας και χρησιμοποιεί a la carte διαδικασίες για να αναθέσει «δουλειές» σε ημέτερους.

Πρόσφατο παράδειγμα αυτής της τακτικής είναι και ο τρόπος που θέλει να αναθέσει σε ιδιώτη την τηλεοπτική κάλυψη των ομιλιών, συνεντεύξεων τύπου κλπ. του πρωθυπουργού, του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης και των άλλων αρχηγών κομμάτων, που θα γίνουν στα πλαίσια της φετινής ΔΕΘ.

Επέλεξαν για άλλη μια φορά να αδιαφορήσουν σε ότι αφορά στις προτάσεις του αρμόδιου τμήματος που ήταν έτοιμο και είχε προγραμματίσει τις περισσότερες μεταδόσεις (όπως έκανε πάντα), να μην χρησιμοποιήσουν αφ’ενός το έμπειρο προσωπικό απαξιώνοντας το και αφ’ ετέρου τα υλικοτεχνικά μέσα της ΕΡΤ, γεγονός που θα μείωνε δραστικά τις απαιτήσεις για «ενοικίαση» ιδιωτικών συνεργείων εξωτερικών μεταδόσεων και το κόστος της παραγωγής, ενώ παρέκαμψαν χρήσιμες και αναγκαίες διαδικασίες όπως αυτή της χρήσης του περίφημου «μητρώου συνεργατών» το οποίο χρησιμοποιούν κατά το δοκούν ή εν μέρει – και αυτό με προφορικές συνεννοήσεις(!) χωρίς έστω να προκηρύξουν ή να προσκαλέσουν σε πραγματικό, νόμιμο διαγωνισμό τους ενδιαφερόμενους ιδιώτες.

Δεν ακολούθησαν το δρόμο της διαφάνειας, της νομιμότητας και των αδιάβλητων διαδικασιών, έστειλαν μέσω emailsτις τεχνικές λεπτομέρειες των απαιτήσεων αυτής της πολυήμερης τηλεοπτικής κάλυψης της ΔΕΘ σε ιδιωτικές εταιρείες, δίνοντας μάλιστα το …τεράστιο χρονικό περιθώριο των τριών ωρών (!) για να απαντήσουν με σχετική προσφορά.

Επέβαλλαν σε όσους θα ανταποκρίνονταν, να μην καταθέσουν την προσφορά τους όπως επιβάλλεται στο πρωτόκολλο ή σε ανάλογη αρμόδια επιτροπή αξιολόγησης, αλλά απ’ ευθείας στο γραφείο του διευθυντή λειτουργίας και παραγωγής τηλεόρασης. Ούτε λόγος για διαδικασίες διαγωνισμού με κανονική κατάθεση κλειστών προσφορών οι οποίες θα άνοιγαν ενώπιον αρμόδιας επιτροπής και όλων των ενδιαφερόμενων , ούτε συζήτηση για χρήση του εργαλείου που λέγεται «μητρώο» και τήρηση «επετηρίδας» και δυνατοτήτων, ούτε φυσικά περιγραφή των κριτηρίων σύμφωνα με τα οποία θα γίνει η επιλογή της εταιρείας η οποία θα αναλάβει αυτή την τηλεοπτική παραγωγή.

Το πώς και το ποιος θα «πάρει τη δουλειά» επτασφράγιστο μυστικό με απόφαση εν κρυπτώ και εξευτελισμός αξιοπιστίας της ΕΡΤ.

Τα ίδια περίπου ή και χειρότερα έχουν συμβεί ή συμβαίνουν και σε άλλες «δουλειές» όπως π.χ. στην παραγωγή του γνωστού για τις μηδαμινές έως και μηδενικές θεαματικότητές τηλεπαιχνιδιού, όπου επίσης δαπανώνται πολλά, ακόμα και για κοστοβόρες και αχρείαστες ενοικιάσεις συνεργείων ώστε να το παράγουν σε HD αλλά να το προβάλλουν σε SD!!! με εισήγηση και την στήριξη μέλους του Δ.Σ της ΕΡΤ προς όφελος των ημετέρων.

Έτσι λοιπόν πέρα από την απαξίωση του προσωπικού και του πραγματικού κόστους – οφέλους για την ΕΡΤ, η οποία θα δώσει πάνω από 50.000 ευρώ σε εκείνον που θα είναι αρεστός στη διοίκηση χρησιμοποιώντας φυσικά τα νεοδιορισμένα εξαπτέρυγα της σε θέσεις ευθύνης, που λειτουργούν και συμφωνούν στα πλαίσια του γνωστού δόγματος «Γιάννης πίνει Γιάννης κερνάει».

Δεν γνωρίζουμε αν έχουν την πεποίθηση ότι η σημερινή κυβερνητική τους κάλυψη θα τους παράσχει αύριο και την απαιτούμενη ασυλία σε τυχόν ποινικές ευθύνες που μπορεί να προκύψουν. Αυτό όμως που γνωρίζουμε και πρέπει διοίκηση και κυβέρνηση να αντιληφθούν, είναι ότι η ΠΟΣΠΕΡΤ δεν θα κάνει τα «στραβά μάτια» σε κανέναν και για κανένα λόγο και θα κάνει αυτό που έκανε πάντα να αποκαλύπτει και να καταγγέλλει δημόσια κάθε έναν και κάθε τι που βλάπτει την ΕΡΤ έχοντας στη συνείδησή της πως μαζί με τους εργαζόμενους ήταν είναι και θα είναι ο θεματοφύλακας της ΕΡΤ και της δημόσιας περιουσίας που είναι περιουσία του ελληνικού λαού.

Πέρασαν 7 χρόνια από τότε που η συγκυβέρνηση των πραξικοπηματιών του «μαύρου» ανακοίνωνε το κλείσιμο της ΕΡΤ πετώντας στον καιάδα της ανεργίας τους εργαζόμενους χαρακτηρίζοντάς τους με θράσος ως «ιερές αγελάδες».

Τι κι αν από το 2005 η ΠΟΣΠΕΡΤ είχε αποκαλύψει ποιες ήταν στην πραγματικότητα οι «ιερές αγελάδες», πόσα έτρωγαν, με ποιους τρόπους και ποιοι ήταν οι «κτηνοτρόφοι» που τις έστειλαν στο ραδιομέγαρο για να βοσκήσουν.

Τι κι αν μέχρι και σήμερα πολλές από αυτές δικάζονται για κακουργηματικές πράξεις που διέπραξαν κατά το πέρασμά τους από την ΕΡΤ.

Οι «ιερές αγελάδες» όμως με τη βοήθεια και τις «ευλογίες» του ίδιου κομματικού εκτροφείου, ξαναβρήκαν και πάλι το δρόμο τους και επέστρεψαν στο ραδιομέγαρο για να κάνουν αυτό που ήξεραν πάντα, να τρώνε ότι φυτρώνει με κόπο και ιδρώτα των εργαζόμενων και της ελληνικής κοινωνίας.

Όσο κι αν η σημερινή διοίκηση της ΕΡΤ και η εποπτεύουσα κυβέρνηση προσπαθεί να τις κρύψει κάτω από το ένδυμα του «στελέχους», του «συμβούλου» , του εργολάβου, της εξωτερικής ή μικτής παραγωγής κλπ., οι «αγελάδες» είτε «ιερές» είτε όχι δεν αλλάζουν συνήθειες και δεν κρύβονται.

Σε μια περίοδο που ο Ελληνικός λαός υφίσταται μεγάλες θυσίες, δεν υπάρχει ανοχή για ιερές αγελάδες του παρελθόντος ή νεοσταβλιζόμενες που θα παραμένουν άθικτες».

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.