Στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου τοποθετήθηκε ο τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξανδρος Μεϊκόπουλος, για τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, τονίζοντας ότι είναι εθνική αποστολή η ανάγκη για βελτίωση της οδικής ασφάλειας και η δραστική μείωση τόσο των τροχαίων όσο και των πολιτών που χάνουν την ζωή τους στην άσφαλτο.
«Η θέσπιση ενός νέου ΚΟΚ είναι ένα σημαντικό βήμα υπό την προϋπόθεση ότι θα εφαρμοστεί, θα ελεγχθεί και θα ενταχθεί σε μια συνολική στρατηγική. Στον δημόσιο διάλογο και στα ΜΜΕ, ωστόσο, ο νέος Κώδικας δεν παρουσιάζεται ως το νέο σύστημα κανόνων για το πώς πρέπει να οδηγούμε και να συνυπάρχουμε στον δρόμο σωστά, αλλά ως ο νέος τιμοκατάλογος παραβάσεων. Το μήνυμα που εκπέμπεται δεν είναι: “Μάθε πώς να κινείσαι στον δρόμο για να είσαι εσύ και οι άλλοι ασφαλείς”, αλλά “πρόσεξε γιατί θα πληρώσεις”» είπε και πρόσθεσε:
«Η θέσπιση αυστηρών ποινών, έχει αποδειχθεί ότι από μόνη της δεν είναι αποτελεσματική ως αποτρεπτικό μέσο για τους ανεύθυνους χρήστες του δρόμου. Το εφαρμοζόμενο μέχρι σήμερα μοντέλο, που στηρίζεται μόνο σε επιβολή προστίμων, αν και όταν αυτά επιβάλλονται, δεν λειτουργεί. Η οδική ασφάλεια είναι κυρίως θέμα νοοτροπίας. Στην Ελλάδα, το πρόβλημα δεν είναι η έλλειψη νόμων και προβλεπόμενων ποινών. Το πρόβλημα είναι η μη εφαρμογή τους, η διακριτική μεταχείριση και το ότι ορισμένοι είναι υπεράνω νόμων και τιμωρίας».
Κατά τα λεγόμενα του κ. Μεϊκόπουλου, στο νέο πλαίσιο περιλαμβάνεται αναλυτικά η κωδικοποίηση των παραβάσεων, η εισαγωγή της έννοιας της υποτροπής, αλλά δεν περιλαμβάνεται μια στρατηγική για την οδική παιδεία, την ένταξη της κυκλοφοριακής αγωγής στο σχολείο, την αξιοποίηση των πάρκων κυκλοφοριακής αγωγής, την συνεχή επιμόρφωση και αξιολόγηση οδηγών, ένα αδιάβλητο σύστημα εξετάσεων υποψήφιων οδηγών.
Χαρακτήρισε δε σημείο το νέο πλαίσιο για τα όρια ταχύτητας, που ήρθε με μεγάλη καθυστέρηση, τονίζοντας όμως ότι δεν αρκεί να θέτουμε νέα όρια σε παλιούς δρόμους. «Η παρωδία των ποδηλατόδρομων σε πολλές πόλεις, με ακατάλληλους ποδηλατόδρομους που χρησιμοποιήθηκαν για την απορρόφηση ευρωπαϊκών κονδυλίων, χωρίς να υπάρχει πραγματική πρόθεση δημιουργίας ποδηλατικής κουλτούρας, είναι ένα θέμα που πρέπει να ανοίξουμε» σημείωσε.
«Επιλέξατε τη σύγκρουση με τα ταξί»
Για το θέμα της απαγόρευσης κίνησης των συμβατικών ταξί στις λεωφορειολωρίδες με εξαίρεση τα ηλεκτρικά ταξί, ο Αλ. Μεϊκόπουλος κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι επέλεξε την σύγκρουση, αντί του διαλόγου με τον κλάδο και την εργαλειοποίηση των λεωφορειολωρίδων με όρους bonus αγοράς. Σύμρφωνα με τον τομεάρχη του ΣΥΡΙΖΑ, τέτοιες ρυθμίσεις δεν ενισχύουν, αλλά υπονομεύουν την ίδια την έννοια της πράσινης μετάβασης και την συνδέουν με πολιτικές σκοπιμότητες.
Επισήμανε δε ότι όσο αυστηρός και να είναι ένας Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας, αν δεν συνοδεύεται από έλεγχο και επιτήρηση, διαφάνεια, κοινωνική αποδοχή και κατάλληλες υποδομές, θα εφαρμόζεται μόνο στα χαρτιά, συμπληρώνοντας πως δεν ωφελεί να αντιμετωπίζεται ο πολίτης μόνο ως εν δυνάμει παραβάτης, καθώς πρέπει να του δοθούν τα εργαλεία και τα κίνητρα να γίνει ένας συνειδητοποιημένος χρήστης του δρόμου.
Διαβάστε επίσης:
Γεωργιάδης – Ντε Γκρες μαζί στον «Ευαγγελισμό»: Κοντά στον βασιλικό ποτίζεται και η γλάστρα
«Ευαγγελισμός»: Άγνωστοι έκοψαν τα καλώδια κλιματισμού – «Κατατέθηκε μήνυση»
Εργατικά δυστυχήματα: 91 νεκροί το πρώτο πεντάμηνο του 2025 – Ούτε λέξη από το υπουργείο Εργασίας
Καταγγελία: Ισραηλινοί ζήτησαν σε Καφέ από εργαζόμενη να αλλάξει την μπλούζα με το «Free Palestine»