Μείωση της ύλης των Πανελλαδικών ζητούν από την Κεραμέως δεκάδες φιλόλογοι

Επιστολή προς την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως απέστειλαν σήμερα δεκάδες φιλόλογοι - ιδιωτικοί εκπαιδευτικοί εκφράζοντας το αίτημα για άμεση ανακοίνωση μείωσης της ύλης των μαθημάτων που εξετάζονται στις Πανελλαδικές εξετάσεις λόγω των επιπτώσεων του κορονοϊού στην ομαλή λειτουργία των σχολείων.

Στην επιστολή τους οι εκπαιδετυκοί τονίζουν ότι «η έγκαιρη ανακοίνωση της περικοπής της ύλης θα διευκόλυνε όλους τους υποψηφίους στις πανελλαδικές εξετάσεις να μελετήσουν έχοντας υπόψη τους την πραγματική ύλη στην οποία θα εξετασθούν».

Παράλληλα εκφράζουν εξειδικευμένο αίτημα σχετικά με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, κάνοντας λόγο για δυσκολίες και ασάφειες στον νέο τρόπο εξέτασης του συγκεκριμένου μαθήματος, που πλέον περιλαμβάνει και θέμα επί αδίδακτου λογοτεχνικού κειμένου.

«Θεωρούμε ένδειξη σεβασμού στην προσπάθεια που καταβάλλουν οι τελειόφοιτοι μαθητές της Γ’ τάξης του Λυκείου που θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις την έγκαιρη γνωστοποίηση της ύλης επί της οποίας θα διαγωνισθούν, με δεδομένη την περικοπή της, λόγω των προβλημάτων που δημιούργησε στην ομαλή λειτουργία των σχολείων η πανδημία του κορωνοϊού-Covid19», καταλήγουν στην επιστολή τους οι εκπαιδευτικοί.

Ολόκλρηρη η επιστολή έχει ως εξής: 

ΑΞΙΟΤΙΜΗ ΥΠΟΥΡΓΕ,

ΑΝΑΓΚΑΙΑ Η ΑΜΕΣΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΜΕΙΩΜΕΝΗΣ ΥΛΗΣ ΤΩΝ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΣ ΕΞΕΤΑΖΟΜΕΝΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ – ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ Η ΣΑΦΗΝΕΙΑ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ

Αθήνα 4 Απριλίου 2020

Αξιότιμη Υπουργέ,

Η θητεία σας στο Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων συνέπεσε με την αντιμετώπιση μίας δύσκολης συγκυρίας, την εμφάνιση της πανδημίας του κορωνοϊού-Covid19 και της επακόλουθης αναστολής της λειτουργίας των σχολείων, μέχρι να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα. Ήδη έχουν αναληφθεί πρωτοβουλίες, ώστε να διασφαλισθεί η συνέχιση της μαθησιακής διαδικασίας με τη χρήση των νέων τεχνολογιών, εγχείρημα που αντιμετωπίστηκε θετικά από τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς τους. Επίσης, όπως προκύπτει από δημόσιες τοποθετήσεις, εξετάζονται όλα τα ενδεχόμενα για τη διενέργεια των εξετάσεων, κυρίως των πανελλαδικών.

Δεδομένων των πρωτόγνωρων συνθηκών υπό τις οποίες θα διεξαχθούν φέτος οι πανελλαδικές εξετάσεις, που οξύνουν το άγχος και την ανασφάλεια των μαθητών/-τριών, των οικογενειών και των καθηγητών/-τριών τους, θεωρούμε χρήσιμη και προτείνουμε την άμεση ανακοίνωση της μείωσης της ύλης σε όλα τα εξεταζόμενα μαθήματα. Γνωρίζουμε ότι οι τελειόφοιτοι του Λυκείου εκμεταλλεύονται τις ημέρες της απομόνωσής τους, για την εκμάθηση ή την επανάληψη της ύλης που έχει ανακοινωθεί ως εξεταστέα από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Συνεπώς, η έγκαιρη ανακοίνωση της περικοπής της ύλης θα διευκόλυνε όλους τους υποψηφίους στις πανελλαδικές εξετάσεις να μελετήσουν έχοντας υπόψη τους την πραγματική ύλη στην οποία θα εξετασθούν.

Ειδικά για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας (με συνεξέταση της Λογοτεχνίας) θα πρέπει να συνυπολογιστούν κάποιες ιδιαιτερότητες επιπλέον: Από φέτος αποφασίστηκε ο τύπος των ερωτήσεων επί του ή των μη λογοτεχνικών κειμένων να διαφέρει από αυτόν που οι μαθητές είχαν συνηθίσει κατά τη φοίτησή τους στην Α’ και Β’ τάξη του Λυκείου. Επίσης, στην εξέταση μπορεί να περιλαμβάνεται και η χρήση πολυτροπικού κειμένου, ενώ για πρώτη φορά στην πανελλαδική εξέταση του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας θα συμπεριληφθεί θέμα επί αδίδακτου λογοτεχνικού κειμένου. Με δεδομένες τις δυσκολίες που συνεπάγεται ο νέος τρόπος εξέτασης του μαθήματος και τις ασάφειες που εξακολουθούν να υφίστανται, παρά τις όποιες διευκρινίσεις και επιμορφώσεις, προτείνουμε τα ακόλουθα:

Α. Οι θεματικοί κύκλοι που θα εξεταστούν στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας να περιοριστούν και να προσδιοριστούν επακριβώς.

Β. Στο μάθημα της Λογοτεχνίας το ζητούμενο της εξέτασης να περιοριστεί στην τεκμηριωμένη κατανόηση του περιεχομένου του κειμένου.

Γ. Η διατύπωση των ζητημάτων, ειδικά στο Β΄ ερώτημα, που αφορά το μη λογοτεχνικό κείμενο, να είναι σαφής, ώστε να μην δημιουργεί σύγχυση στους μαθητές αλλά και στους διορθωτές, σχετικά με την επιλογή της σωστής απάντησης, από ένα σύνολο δυνητικά ορθών. Να αποσαφηνισθεί το είδος του δεύτερου μη λογοτεχνικού κειμένου (πολυτροπικό ή μη), εφόσον χρησιμοποιηθεί για την εξέταση.

Δ. Το θέμα της Παραγωγής Λόγου να περιέχει σαφή διατύπωση του ή των ζητούμενων, με σαφείς κατευθύνσεις ως προς τη δομή του κειμένου, να μη ζητηθεί, δηλαδή, αόριστα η τοποθέτηση των εξεταζομένων επί θέματος που θίγεται στο κείμενο αναφοράς.

Αξιότιμη Υπουργέ,

Θεωρούμε ένδειξη σεβασμού στην προσπάθεια που καταβάλλουν οι τελειόφοιτοι μαθητές της Γ’ τάξης του Λυκείου που θα συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις την έγκαιρη γνωστοποίηση της ύλης επί της οποίας θα διαγωνισθούν, με δεδομένη την περικοπή της, λόγω των προβλημάτων που δημιούργησε στην ομαλή λειτουργία των σχολείων η πανδημία του κορωνοϊού-Covid19. Επίσης, επειδή το σύνολο των υποψηφίων θα εξετασθεί στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας έχοντας προετοιμαστεί στην Α’ και στη Β’ Λυκείου σε διαφορετικό τύπο θεμάτων, καλό θα ήταν υπό τις παρούσες συνθήκες να καθησυχασθούν οι υποψήφιοι ως προς τη σαφήνεια των θεμάτων που θα αντιμετωπίσουν κατά την εξέταση του μαθήματος. Καλό είναι όλοι μας, απ’ όποια θέση και αν υπηρετούμε την Εκπαίδευση ο καθένας, να διευκολύνουμε με κάθε τρόπο τους μαθητές, ώστε με ελάχιστες επιπτώσεις λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού-Covid19 να ολοκληρώσουν επιτυχώς την παρακολούθηση των μαθημάτων τους και τη συμμετοχή τους στις εξετάσεις τη φετινή σχολική χρονιά.

Σας ευχαριστούμε για την προσοχή σας.

Με εκτίμηση

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.