«Μένουμε σπίτι» αλλά δεν τεμπελιάζουμε! Kάνε το σπίτι σου Γυμναστήριο!

Ζούμε κάτι πρωτόγνωρο. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι πρέπει να πέφτει το ηθικό μας και να ρουτινιάζουμε.

Βλέποντας λοιπόν το ποτήρι μισογεμάτο, η περίοδος που υποχρεούμαστε, για το καλό όλων μας, να μείνουμε σπίτι, μπορεί όχι μόνο να μας βοηθήσει να προστατευθούμε από την πανδημία αλλά και να βελτιώσουμε ή να διατηρήσουμε την φυσική μας κατάσταση.

Λίγο οξύμωρο φαίνεται αυτό, δεδομένου ότι ο καναπές έχει γίνει ο καλύτερος φίλος μας έτσι; Κι όμως, είτε δεν έχεις γυμναστεί ποτέ στη ζωή σου, είτε γυμνάζεσαι για να διατηρείσαι, είτε είσαι gym freak, υπάρχουν τρόποι να κάνεις το σπίτι σου το δικό σου προσωπικό γυμναστήριο. Και γιατί όχι, να γυμναστείς με το ταίρι σου ή και τα παιδιά σου.

Ακολουθούν λύσεις με ή χωρίς εξοπλισμό για όλα τα επίπεδα!

Ο «Θα ξεκινήσω γυμναστήριο από Δευτέρα»

Λοιπόν, η Δευτέρα ήρθε κι εφόσον ούτως ή άλλως θα μείνεις σπίτι, σήκω και ξεκίνα χαλαρό επί τόπου τρέξιμο. Αν έχεις μεγάλο σπίτι μπορείς να τρέξεις από δωμάτιο σε δωμάτιο, στον κήπο ή στην ταράτσα σου. Μπορείς να βάλεις και τα χέρια στο παιχνίδι σχηματίζοντας κύκλους , κάνοντας παλαμάκια στον αέρα και με πολλούς άλλους τρόπους που μπορείς να δεις και σε βιντεάκια στο youtube. Επίσης για τα χέρια, την πλάτη και τη μέση σου μπορείς να χρησιμοποιήσεις και το κοντάρι της σφουγγαρίστρας σου! (ή της σκούπας σου δεν μας ενδιαφέρει αυτό)

Πιάσε το σχοινάκι σου. Το σχοινάκι είναι ένας πολύ αποτελεσματικός και διασκεδαστικός τρόπος για να κάνεις όχι μόνο προθέρμανση αλλά και για να γυμνάσεις όλο σου το σώμα. Επίσης, θα νοσταλγήσεις την παιδική σου ηλικία κι ίσως θυμηθείς κι άλλες δραστηριότητες που σε κράταγαν σε φόρμα χωρίς να το καταλαβαίνεις όπως για παράδειγμα το κουτσό(ναι είναι αερόβια, ναι την θέλουμε)! Αν δεν έχεις σχοινάκι δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα, μπορείς να ‘’προσποιηθείς’’ ότι κάνεις σχοινάκι αποφεύγοντας έτσι και το να μπερδεύεται στα πόδια σου. Ανέβασε λίγο ένταση και θα έχεις τα ίδια αποτελέσματα όπως με το να έκανες πραγματικό σχοινάκι.

Ώρα για βάρη: Πάρε τα βαράκια σου και κάνε όσο πιο πολλές επαναλήψεις μπορείς αφότου έχεις προθερμάνει καλά τα άκρα σου προκειμένου να αποφύγεις τραυματισμούς. Σε περίπτωση που δεν έχεις βαράκια μπορείς να χρησιμοποιήσεις δύο μπουκαλάκια νερό, ή κουβάδες ή ακόμα και το απορρυπαντικό πλυντηρίου σου! Κάνε όσο πιο πολλές επαναλήψεις μπορείς . Δεν έχει τόση σημασία η ταχύτητα βρες τον ρυθμό σου και ακολούθησε την αναπνοή σου.

Είτε είναι το στρώμα σου μονό, είτε έχεις ένα χαλάκι, είτε διπλώσεις καλά ένα παπλωματάκι ώστε να μη νιώθεις την πλάτη σου στο πάτωμα, το παίρνεις και ξεκινάς κοιλιακούς. Ροκανίσματα, ψαλιδάκια, σανίδα, κάνε όσο πιο πολλές επαναλήψεις μπορείς, με ενδιάμεσα διαλείμματα των 30’’ προσέχοντας πάντα να κρατάς ευθεία τη μέση σου κατά τη διάρκεια των επαναλήψεων ώστε να μην τραυματιστείς. Μπορείς να συνεχίσεις με ραχιαίους και push ups για ολοκληρωμένη προπόνηση.

Τέλος, έχουμε την αποθεραπεία η οποία είναι εξίσου σημαντική με τα υπόλοιπα στάδια της προπόνησης και θα πρέπει να της αφιερώνεις χρόνο. Θέλει μεγάλη προσοχή γι’αυτό θα σου πρότεινα να βρεις στο youtube βίντεο με stretching ή κάποιες ασκήσεις pilates και να επιλέξεις το πρόγραμμα που σου ταιριάζει.

Ο «Απλά θέλω να διατηρούμαι σε φόρμα»

Και πολύ καλά κάνεις. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις τον τρόπο εκγύμνασης του από πάνω τύπου και να προσθέσεις πιο πολλές επαναλήψεις και σετ. Επίσης μπορείς να κάνεις διάφορες ασκήσεις με τα έπιπλα ή τα σκεύη του σπιτιού όπως push ups στηρίζοντας τα χέρια σου σε κάποιο σταθερό, βαρύ τραπέζι, καθίσματα κρατώντας μια κατσαρόλα με νερό, κοιλιακούς φέρνοντας τα πόδια στο στήθος σου χρησιμοποιώντας καρέκλα που να ακουμπάει τοίχο κλπ.

Επίσης θα σου πρότεινα να δοκιμάσεις κάποιες τεχνικές boxing και kick boxing. Δηλαδή γροθιές στον αέρα, χαμηλές κλωτσιές (για αρχή, αν έχεις καλά ανοίγματα μπορείς να ανεβάσεις) και σκιαμαχία. Εδώ θελουμε ταχύτητα κι εκρηκτικότητα εφόσον το κάνεις για να γυμναστείς κι όχι τόσο για να μάθεις σωστά την τεχνική. Όσοι ασχολούνται με τις πολεμικές τέχνες ξέρουν ότι η σκιαμαχια ή αλλιώς shadowbox αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της προπόνησής τους. Πάρε έναν καθρέφτη και φαντάσου ότι έχεις μπροστά σου κάποιον αντίπαλο που σε χτυπάει. Απέφυγέ τον και ανταπέδωσε το χτύπημα. Ίσως να σου φανεί αστείο αλλά με τις πρώτες σταγόνες ιδρώτα θα αλλάξεις γνώμη.

Μην παραλείψεις την αποθεραπεία σου ώστε να βοηθήσεις τους μύες σου να χαλαρώσουν και να μπορούν να σε βοηθήσουν να αποδώσεις και στην προπόνηση της επόμενης ημέρας.

Ο GYM FREAK

Είσαι εσύ που δεν μπορείς να ζήσεις χωρίς το γυμναστήριο. Είσαι εσύ που όταν βγήκε η ανακοίνωση πως κλείνουν όλες οι αθλητικές εγκαταστάσεις σφίχτηκε η καρδιά σου λίγο παραπάνω. Είσαι εσύ που πολύ πιθανόν να έχεις ήδη κάποιο μονόζυγο ή ακόμη και σάκο στο σπίτι σου.

Αν ναι ξέρεις πολύ καλά τι πρέπει να κάνεις. Όλα όσα έκαναν οι από πάνω ανεβάζοντας τα επίπεδα δυσκολίας όπως πχ με περισσότερα κιλά στα βάρη. Αν δεν έχεις, μπορείς να χρησιμοποιήσεις κάποια καρέκλα μεσαίου βάρους την οποία να μπορείς σχετικά άνετα να σηκώνεις. Μπορείς να βάλεις κάποια βαριά βιβλία στην πλάτη σου και να κάνεις push ups ή να τα δέσεις στα πόδια σου και να κάνεις άρσεις.

Το καλσόν μετατρέπεται άνετα σε λάστιχο εκγύμνασης, απλά ίσως μετά να χάσει τον αρχικό του σκοπό (δεν μας νοιάζει). Χρησιμοποίησε δύο πλαστικά ή χάρτινα πιατάκια, στηρίξου στον τοίχο και ξεκίνα να γλιστράς και να μαζεύεις.

Σαν αποθεραπεία μπορείς να κάνεις χαλαρό shadow box και πολλές, πάρα πολλές διατάσεις.

Γενικά σε όποιον από τους παραπάνω τύπους και ανήκεις, το μόνο που χρειάζεσαι για να γυμναστείς στο σπίτι σου είναι καλή διάθεση, μουσική και φαντασία. Μένουμε Σπίτι αλλά ΔΕΝ τεμπελιάζουμε.

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.