Μετεξεταστέο το υπουργείο Παιδείας στην ύλη των πανελλαδικών

Μετεξεταστέο το υπουργείο Παιδείας στην ύλη των πανελλαδικών

Σε πολλά σχολεία οι μαθητές δεν διδάχτηκαν αυτά στα οποία αποφασίστηκε να εξεταστούν

Σε μείζον ζήτημα εξελίσσεται η υπόθεση της εξεταστέας ύλης για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Νέα στοιχεία που φέρνει στο φως της δημοσιότητας το Documento καταδεικνύουν ότι είναι εκτεταμένο το πρόβλημα με δημόσια σχολεία που οι μαθητές τους καλούνται να εξεταστούν στις πανελλαδικές σε ύλη την οποία δεν είχαν διδαχτεί μέσα στην τάξη μέχρι τις 11 Μαρτίου 2020, οπότε έκλεισαν καθολικά τα σχολεία λόγω κορονοϊού.

Σε έγγραφο που έστειλε στις 13 Απριλίου 2020 η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δ΄ Αθήνας στο υπουργείο Παιδείας επισημαίνεται ότι μαθητές συγκεκριμένων σχολείων υστερούν στην κάλυψη της ύλης μαθημάτων, μειονεκτούν και βρίσκονται σε δυσανάλογη θέση για τις πανελλαδικές απέναντι σε άλλους που την έχουν ολοκληρώσει.

Παρά τη σιγή ιχθύος του υπουργείου, το πρόβλημα σε σχέση με την εξεταστέα ύλη, μέρος της οποίας δεν έχει διδαχτεί, όσον αφορά τα ΕΠΑΛ εντοπίζεται (επαγγελματικά λύκεια) κυρίως στο μάθημα της ανατομίας – φυσιολογίας II ενώ για τα ΓΕΛ (γενικά λύκεια) στη φυσική και την πληροφορική, αν και όχι μόνο. Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς σε ορισμένες περιπτώσεις απαιτούνται δύο εβδομάδες διά ζώσης διδασκαλίας για την κάλυψη της εξεταστέας ύλης, όπως στην πληροφορική, ή τουλάχιστον δεκαπέντε διδακτικές ώρες, όπως στη φυσική.

Αδικο για τους μαθητές

Παράλληλα, με επιστολή που έστειλαν στο υπουργείο Παιδείας στις 15 Απριλίου 2020 καθηγητές του 6ου ΓΕΛ Γλυφάδας ζητούν την παρέμβαση της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως για να αλλάξει την ύλη φυσικής Γ΄ λυκείου θετικών σπουδών και υγείας. Οπως σημειώνουν: «Στο σχολείο μας δεν έχει διδαχτεί ένα κομμάτι της ύλης που ανακοινώσατε […]. Πιστεύουμε ότι είναι άδικο οι μαθητές μας να εξεταστούν σε ύλη που δεν διδάχτηκαν».

Την ίδια ώρα τρεις ΕΛΜΕ (Ε΄ ΕΛΜΕ Αθήνας, ΕΛΜΕ Ν. Σμύρνης – Καλλιθέας – Μοσχάτου και ΕΛΜΕ Νότιας Αθήνας) διαπίστωσαν ότι υπάρχει διαφορά ανάμεσα στην ύλη που έχει διδαχτεί και την εξεταστέα και ζητούν την αναπροσαρμογή της με βάση την ελάχιστη κοινή διδαχθείσα. «Μόνο έτσι θα διασφαλιστεί η επί ίσοις όροις συμμετοχή των μαθητών στις εξετάσεις». Το όλο ζήτημα διερευνούν μεταξύ άλλων η ΕΛΜΕ Πειραιά και η Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων.

Τα έγγραφα ξεσκεπάζουν

Αποκαλυπτικό είναι το έγγραφο της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δ΄ Αθήνας. Στο έγγραφο (αρ. πρωτ. 12088/13.4.2020) που παρουσιάζει το Documento παρατίθενται σχόλια και παρατηρήσεις των συντονιστών εκπαιδευτικού έργου της επιτροπής παρακολούθησης της ύλης για ΓΕΛ και ΕΠΑΛ που αφορούν τη διδαχθείσα ύλη, σε σχέση με τη νέα μειωμένη εξεταστέα ύλη που ανακοινώθηκε.

Αναφέρεται μεταξύ άλλων ότι:

• Στο 1ο Ημερήσιο ΕΠΑΛ Αλίμου απαιτείται κατά προσέγγιση μία

εβδομάδα διδασκαλίας στην τάξη για την ολοκλήρωση της ύλης στα δίκτυα υπολογιστών.

• Στο 2ο Ημερήσιο ΕΠΑΛ Ν. Σμύρνης απαιτείται κατά προσέγγιση μία εβδομάδα διδασκαλίας στην τάξη για την ολοκλήρωση της ύλης στον προγραμματισμό υπολογιστών.

• Οσον αφορά το μάθημα της ανατομίας – φυσιολογίας II, «παρουσιάζεται ΣΟΒΑΡΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ δεδομένου ότι σε σύνολο εννέα (9) σχολείων ΕΠΑΛ, μόνον τα τρία (3) ΕΠΑΛ έχουν ολοκληρώσει 100% τη διδακτέα ύλη (που προβλέπεται με την ΥΑ Φ6/44727/ Δ4, 9/4/2020). Ενα σχολείο έχει ολοκληρώσει την ύλη στα μισά τμήματά του στα οποία διδάσκεται το μάθημα.

1. Ενα σχολείο έχει ολοκληρώσει τη ζητούμενη ύλη κατά 99,4%

2. Ενα σχολείο έχει ολοκληρώσει τη ζητούμενη ύλη κατά 92,8%

3. Τρία σχολεία έχουν ολοκληρώσει τη διδακτέα ύλη σε ποσοστό 83-86%

4. Ενα σχολείο υστερεί περισσότερο των άλλων και έχει ολοκληρώσει κατά 79,88% (έχει διδαχτεί έως 135 σελίδα του σχολικού εγχειριδίου σε σύνολο 169 σελίδων) […]. Ολα τα ανωτέρω στοιχεία συνηγορούν και θα πρέπει να συνυπολογιστούν και να ληφθούν υπόψη προκειμένου για τον επανακαθορισμό της διδακτέας – εξεταστέας ύλης του μαθήματος της ανατομίας – φυσιολογίας II για το σχολικό έτος 2019-2020».

Για φυσική και πληροφορική

Για τα γενικά λύκεια στο έγγραφο οι συντονιστές εκπαιδευτικού έργου επισημαίνουν σχετικά με τη φυσική τα εξής: «Φυσική. Σε αρκετές σχολικές μονάδες η ύλη δε διδάχτηκε με τη σειρά που προτείνεται στην εγκύκλιο με αρ. πρωτ. 157353/Δ2/08-10-2019. Ετσι, κάποια σχολεία ΔΕΝ έχουν ολοκληρώσει ούτε την ύλη του 1ου τεύχους και άλλα δεν έχουν διδάξει την ύλη του 2ου τεύχους.

Μεταξύ αυτών που ακολούθησαν τις οδηγίες της εγκυκλίου υπάρχουν σχολεία που ΔΕΝ έχουν διδάξει το κεφάλαιο “Μηχανική Στερεού Σώματος” μέχρι την παράγραφο 4.4 που ορίζεται ως καταληκτική από την εγκύκλιο με Αρ. Πρωτ. 44639/Δ2 /09-04-20 […]. Απαιτείται χρόνος διδασκαλίας τουλάχιστον 15 διδακτικών ωρών για να ολοκληρωθεί η διδασκαλία, όπως προκύπτει από συζητήσεις με τους εκπαιδευτικούς».

Τέλος, ιδιαίτερη μνεία γίνεται για την πληροφορική: «1. Βιβλίο “ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ – Βιβλίο μαθητή – ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ”: Ενότητες 2 και 5 (13 και 19 σχολεία αντίστοιχα).

Σε δύο σχολεία δεν έχει διδαχθεί η Ενότητα 3, και σε άλλα δύο οι παράγραφοι 1.1 και 1.2.

Βιβλίο “ΑΕΠΠ – Βιβλίο μαθητή”: Ενότητα 13 (19 σχολεία)

Σε έξι σχολεία δεν έχει διδαχθεί η Ενότητα 4, σε τρία οι παράγραφοι 10.5 και 10.6, σε δύο η ενότητα 6 και σε άλλα δύο η ενότητα 10.

Για την κάλυψη της εξεταστέας ύλης που ανακοινώθηκε από το ΥΠΑΙΘ απαιτούνται κατά προσέγγιση δύο εβδομάδες διδασκαλίας διά ζώσης».

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter