Μιάμιση ώρα και 11,5 ευρώ από Αθήνα μέχρι Πάτρα - Τι ονόματα δόθηκαν στις σήραγγες

Ας ξεκινήσουμε από τα ονόματα που δόθηκαν στις σήραγγες και που το καθένα έχει έναν ιδιαίτερο συμβολισμό. 

Και ο πιο ισχυρός συμβολισμός είναι το όνομα του Πάνου Μυλωνά που δόθηκε στη σήραγγα Αιγείρας. Πρόκειται για τον νεαρό, τεταρτοετή φοιτητή του Τμήματος Μηχανολόγων και Αεροναυπηγών Μηχανικών του Πανεπιστημίου Πατρών, ο οποίος έχασε τη ζωή του σε ηλικία 22 ετών σε τροχαίο δυστύχημα το μεσημέρι της 22ας Μαρτίου 2004 ενώ πήγαινε να παρακολουθήσει τα μαθήματά του στην Πάτρα.

Σχεδόν ένα χρόνο μετά, με πρωτοβουλία των δικών του ανθρώπων, συστάθηκε το Ινστιτούτο οδικής ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» μια πολύ σημαντική πρωτοβουλία για την προώθηση δραστηριοτήτων που αφορούν στην προώθηση της οδικής ασφάλειας.

Στη σήραγγα Πανόρμου δόθηκε το όνομα του Νίκου Τεμπονέρα, του εκπαιδευτικού που δολοφονήθηκε από τον Γιάννη Καλαμπόκα, , δημοτικό σύμβουλος της Νέας Δημοκρατίας (ΝΔ) στην Πάτρα και πρόεδρο της τοπικής ΟΝΝΕΔ.

Στη σήραγγα της Ακράτας δόθηκε το όνομα του αντιστασιακού Νίκου Πολυκράτη, του Καπετάν Νικήτα, που ήταν μέλος του ΚΚΕ, αξιωματικός του ΕΛΑΣ και του Δημοκρατικού Στρατού Ελλάδας.

Η σήραγγα Χελιδορίου πήρε το όνομα του Διογένη του Κυνικού, ενός από τους μεγαλύτερους φιλοσόφους της αρχαίας Ελλάδας που κυκλοφορούσε με ένα ένα φανάρι, ακόμα και τη μέρα, λέγοντας ότι ψάχνει να βρει ένα τίμιο άνθρωπο, άλλα έβρισκε μόνο αχρείους.

Οι σήραγγες Δερβενίου και Μαύρων Λιθαριών, τα ονόματα των οπλαρχηγών της επανάστασης Νίκου Πετμεζά και Παναγιωτάκη Γεραρή.

Η μεγαλύτερη σήραγγα του έργου, αυτή της Παναγοπούλας, πήρε το όνομα Ανδρέας Παπανδρέου και η σήραγγα της Βολίμης του Κωστή Στεφανόπουλου.

Μετά από εννέα χρόνια απίστευτης ταλαιπωρίας και οικονομικής επιβάρυνσης των πολιτών που πλήρωναν ακριβά έναν υπό κατασκευή αυτοκινητόδρομο, το τμήμα Κορίνθου – Πατρών παραδόθηκε, επιτέλους, στους πολίτες.

Το κόστος διοδίων για τον οδηγό από την Ελευσίνα μέχρι την Πάτρα ανέρχεται σε 11,5 ευρώ, με συνολικά 5 σταθμούς διοδίων σε Ελευσίνα, Ισθμό, Κιάτο, Αίγιο και Ρίο. Να σημειωθεί ότι κόστος ξεπέρασε το 1,5 δισεκατομμύρια ευρώ.

Υπό κατασκευή είναι ακόμα τέσσερα σημεία, σε Καμάρι, Δερβένι, Αραχωβίτικα και τμήμα του υπέρ-κόμβου Ρίου δηλαδή σε ένα τμήμα περίπου 7χλμ, που αναμένεται να δοθούν στην κυκλοφορία στα τέλη Αυγούστου.

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.