MOMus: Εγκαίνια για το καινοτόμο υπερ - μουσείο της Θεσσαλονίκης

Tα εγκαίνια του Μητροπολιτικού Οργανισμού Μουσείων Εικαστικών Τεχνών Θεσσαλονίκης – MOMus, πραγματοποίησε απόψε στο κτίριο του πρώην Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης (εντός της ΔΕΘ-Helexpo), η υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού Μυρσίνη Ζορμπά. Πρόκειται για μια καινοτόμα για την Ελλάδα συνένωση πέντε Μουσείων που έγινε πραγματικότητα.

Πιο συγκεκριμένα τέσσερα Μουσεία στη Θεσσαλονίκη (Το Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης-Συλλογή Κωστάκη, το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης-Συλλογές Μακεδονικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης και Κρατικού Μουσείου Σύγχρονης Τέχνης, το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης και το Πειραματικό Κέντρο Τεχνών) και ένα στην Αθήνα (Μουσείο Άλεξ Μυλωνά) συναποτελούν σήμερα τον μεγαλύτερο εποπτευόμενο φορέα του ΥΠΠΟΑ για τη σύγχρονη τέχνη στην Ελλάδα.

Ο νέος φορέας διαθέτει σπουδαία εικαστικά έργα, όπως η συλλογή Κωστάκη με έργα της ρωσικής πρωτοπορίας, η συλλογή Ιόλα με έργα σημαντικών Ελλήνων και ξένων εικαστικών, τα μοναδικά γλυπτά της Άλεξ Μυλωνά και συλλογές από το Μουσείο Φωτογραφίας Θεσσαλονίκης.

Η κ. Ζορμπά τόνισε ότι βρίσκεται σήμερα στη Θεσσαλονίκη, με την ιδιότητα του «φίλου» του Μουσείου, ενώ εξήρε την προσπάθεια όλων των εμπλεκομένων να υλοποιηθεί αυτός ο Μητροπολιτικός Οργανισμός.

«Είναι η πρώτη φορά που καταφέρνουμε στη χώρα να έχουμε μια τέτοια συναίνεση, τέτοια σύμπνοια. Το διαπίστωσα όταν το νομοσχέδιο που είχε ετοιμάσει η κ. Κονιόρδου, ήρθε στη Βουλή. Μέσα από το διάλογο που έγινε, στάθηκε επάξια, σε κάθε αντίρρηση και αντιδικία. Συνήθως θέλουμε να ξεχάσουμε το παρελθόν αλλά πρέπει να θυμόμαστε τις αντιρρήσεις που υπήρχαν και να δούμε με ποιο τρόπο τις ξεπερνάμε και φτάνουμε σε ένα τόσο μεγάλο αποτέλεσμα. Γιατί για να φτάσεις σε ένα μεγάλο αποτέλεσμα, πρέπει να ξεπεράσεις τα μικρά», σημείωσε η υπουργός Πολιτισμού.

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Θεσσαλονίκης, Γιάννης Μπουτάρης ευχήθηκε καλό ταξίδι στο νέο Μουσείο, τονίζοντας πως ήταν παράλογο, να έχει η πόλη δύο μουσεία σύγχρονης τέχνης.

«Η πόλη έχει μικρό αστικό περιβάλλον και λίγος κόσμος ενδιαφέρεται για την σύγχρονη τέχνη. Είναι λίγος γιατί δεν γίνεται αρκετή εκπαίδευση γενικώς από τα σχολεία μέχρι τον κόσμο. Αντί να πάνε στο Ρέμο, να έρθουν και εδώ μια φορά, να αφήσουν κανά φράγκο και εδώ. Γιατί χωρίς λεφτά δεν γίνεται. Αυτά τα πράγματα θέλουν λεφτά. Δεν μπορεί να στηρίζεται στην κρατική επιχορήγηση. Να έχει κρατική επιχορήγηση, καμία αντίρρησή, αλλά πρέπει να βρεθούν πόροι. Είτε από κάποιον που έχει άνεση να δώσει κάποια χρήματα ετήσια, όχι για πάντα, ή από πωλήσεις, ή από άλλες δραστηριότητες που θα αποφέρουν οικονομική αυτοδυναμία», δήλωσε ο κ. Μπουτάρης.

O πρόεδρος του Δ.Σ. του MOMus, Ανδρέας Τάκης επίσημανε πως η Θεσσαλονίκη, αξίζει να έχει τέτοιο μουσείο, που δεν υπάρχει αλλού στην Ελλάδα, γιατί δεν είναι απλά μια πρωτεύουσα νομού ή συμπρωτεύουσα της χώρας, αλλά μητρόπολη των Βαλκανίων.

Παράλληλα τόνισε την ανάγκη της οικονομική στήριξης του μουσείου που δεν πρέπει να είναι μόνο κρατική.

«Είναι μεγάλο στοίχημα. Μια ενιαία πλατφόρμα. Πέντε επιμέρους μουσεία. Είναι δημόσιο μουσείο όχι ιδιωτικό. Δημόσιο δεν σημαίνει αναγκαστικά και κρατικό. Η οικονομική του στήριξη δεν μπορεί να είναι μόνο από την κρατική επιχορήγηση. Το μουσείο ξαναγυρνάει στους ανθρώπους της πόλης. Στους ανθρώπους της τέχνης, είναι ανοιχτό στη δημιουργία την καινοτόμα. Αρκεί να το ζητήσει κάποιος, να φέρει μια καλή ιδέα», δήλωσε ο κ. Τάκης.

Μετά τις ομιλίες ακολούθησε περιπατητικό θεατρικό δρώμενο του ΚΘΒΕ με τίτλο «ΙΟΛΑΣ…τις νεκρές ώρες να φοβάσαι», σε σκηνοθετική επιμέλεια Πολυξένης Σπυροπούλου.

Πηγή: thestival.gr

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.