Έφυγε από τη ζωή η διάσημη ιταλίδα ηθοποιός Μόνικα Βίτι στα 91 της χρόνια νικημένη από την ασθένεια του αλτσχάιμερ.
Την είπαν μούσα, σύντροφο και συνοδοιπόρο του Μικελάντζελο Αντονιόνι αλλά δεν ήταν μόνο αυτό. Μάλιστα είναι αρκετοί εκείνοι που θεωρούν πως το ζευγάρι ήταν μαζί για όλο σχεδόν το υπόλοιπο της ζωής του, μέχρι το θάνατο του Αντονιόνι τον Ιούλιο του 2007 αλλά κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Η σχέση τους διήρκησε λίγο περισσότερο από μια δεκαετία στη διάρκεια της οποίας συζούσαν αλλά ποτέ δεν παντρεύτηκαν παρότι ο σκηνοθέτης της έκανε πρόταση γάμου το 1968 κι εκείνη είπε απλώς όχι, βλέποντας ίσως το τέλος στη σχέση τους που ήρθε λίγο αργότερα.
Η γεννημένη στις 3 Νοεμβρίου 1931 ηθοποιός δούλεψε και με άλλους μεγάλους δημιουργούς του ιταλικού και του παγκόσμιου σινεμά: τον Μπουνιουέλ, τον Ρίζι, τον Μονιτσέλι ο οποίος την θεωρούσε τεράστια κωμικό. Στις ταινίες έπαιξε δίπλα σε ιερά τέρατα της υποκριτικής αλλά και σταρ του σινεμά όπως ο Αλέν Ντελόν, η Ζαν Μορό, ο Μαρτσέλο Μαστρογιάνι, ο Αλμπέρτο Σόρντι, ο Ούγκο Τονιάτσι, η Μπάρμπαρα Μπουσέ, ο Τόνι Κέρτις κ.α.
Ταυτίστηκε κυρίως με τα μεγάλα έργα του Αντονιόνι και ιδιαίτερα την τριλογία της αποξένωσης. Έγινε σταρ σε μια νύχτα όταν το κοινό των Κανών εντυπωσιάστηκε από την παρουσία της στην «Περιπέτεια», την αρχική ταινία της τριλογίας αλλά και πρώτη συνεργασία της με το σκηνοθέτη. Η μεταμοντέρνα υπαρξιακή «Περιπέτεια» αποδοκιμάστηκε άγρια από το κοινό στην Κρουαζέτ το 1960 καθώς ήταν πολύ μπροστά από την εποχή της. Τα γιουχαΐσματα στην επίσημη πρεμιέρα κατά του σκηνοθέτη παραλίγο να τον τσακίσουν αλλά η Βίτι ήταν εκείνη που τον έπεισε να μην το βάλει κάτω και να συνεχίσει καθώς «δεν είχαν συνειδητοποιήσει πόσο σημαντικό έργο έκανες» όπως χαρακτηριστικά του είχε πει. Για την ανερχόμενη ηθοποιό πάντως οι κριτικοί, το κοινό και τα μέλη της κριτικής επιτροπής είχαν μόνο καλά λόγια να πουν, ενώ το ειδικό βραβείο της κριτικής επιτροπής στην «Περιπέτεια» απέδειξε πως κάποιοι είχαν αντιληφθεί τη σημασία της, αναγνωρίζοντας τις φωνές υπεράσπισης του φιλμ από μερίδα της κριτικής («ίσως η πιο σημαντική ταινία που προβλήθηκε ποτέ στις Κάνες» έγραφε μια δήλωση των κριτικών) αλλά και σκηνοθέτες που είδαν την ταινία στην Κρουαζέτ.
Η «Νύχτα» και η «Έκλειψη» καθιέρωσαν το ζευγάρι πλέον και στη ζωή Αντονιόνι- Βίτι, με την ηθοποιό να είναι η απόλυτη ενσάρκωση της σύγχρονης γυναίκας που μοιάζει να έχει βαρεθεί να είναι η τέλεια σύζυγος και μητέρα και ψάχνει να βρει άλλο νόημα στη ζωή της.
Η Μόνικα Βίτι κέρδισε 9 βραβεία Νταβίντ ντι Ντονατέλο, 11 ιταλικές Χρυσές Σφαίρες, μία Αργυρή Άρκτο καλύτερης ηθοποιού και τον Τιμητικό Χρυσό Λέοντα για την προσφορά της στον κινηματογράφο, ενώ κάθησε δύο φορές στην καρέκλα της σκηνοθέτριας. Η πρώτη ήταν το 1983 για το τηλεοπτικό «La fuggiDIVA» και η δεύτερη το 1990 για την κινηματογραφική κωμωδία «Secret scandal» που συμπρωταγωνιστούσε με τον Έλιοτ Γκουλντ. Μάλιστα έγραψε το σενάριο για το φιλμ αυτό μαζί με τον τότε σύντροφό της Ρόμπερτ Ρούσο, τον οποίο παντρεύτηκε το 1995 κι έμειναν μαζί μέχρι το τέλος της ζωής της.