Επανεκκίνηση για τον υπερήρωα της DC ο οποίος στοχεύει να κάνει ρεκόρ στα ταμεία ώστε να βάλει stop στον κατήφορο των τελευταίων ετών για τα περισσότερα χολιγουντιανά μπλοκμπάστερ.
Κριτική – Κωνσταντίνος Καϊμάκης
Superman (**)
Περιπέτεια φαντασίας αμερικανικής παραγωγής 2025 (135)
Σκηνοθεσία: Τζέιμς Γκαν
Πρωταγωνιστούν: Ντέιβιντ Κόρενσουετ, Ρέιτσελ Μπρόσναχαν, Νίκολας Χουλτ
Ο Κλαρκ Κεντ αναζητά το ρόλο του στη σύγχρονη πραγματικότητα όμως η ανθρωπότητα δείχνει διστακτική ως προς την ειλικρίνεια των προθέσεων του. Ο σατανικός Λεξ Λούθορ έχει βάλει φυσικά το χεράκι του στο συγκεκριμένο σκηνικό.
Άνισο και αμήχανο το φιλμ ως προς τα στοιχεία της νέας ταυτότητας του επισκέπτη από τον πλανήτη Κρύπτον που στο παρελθόν είχε αφιερώσει τη ζωή του στην προστασία των κατοίκων της Γης. Καθώς όμως οι τελευταίοι δείχνουν να μην τον πολυπιστεύουν (αναζητήστε τις αιτίες στα fake news που πλημμυρίζει στο διαδίκτυο ο κλώνος του… Ίλον Μασκ ονόματι Λεξ Λούθορ) ο ήρωας με την κόκκινη μπέρτα αναγκάζεται να παραδοθεί και να κλειδωθεί σε μια φυλακή που βρίσκεται σε ένα παράλληλο μικρο- σύμπαν. Η νέα φάση του υπερήρωα της DC υπογράφεται από τον Τζέιμς Γκαν, υπεύθυνο για την πετυχημένη τριλογία των «Φυλάκων του Γαλαξία». Η άποψη του Γκαν για ένα πιο ανθρώπινο και επομένως ευάλωτο Σούπερμαν είναι καλοδεχούμενη. Όμως στην πράξη το όλο project παρουσιάζει τρομερές αδυναμίες (απλοϊκές παραβολές και ανούσια πολιτικά τσιτάτα γύρω από το προσφυγικό, τον Πούτιν και την τοξικότητα που κυριαρχεί στο Διαδίκτυο) παρότι σε επίπεδο θεάματος η μηχανή δείχνει να λειτουργεί πιο αποτελεσματικά. Το πλέον πιασάρικο στοιχείο της ταινίας αναζητήστε το στην λατρεία που έχει ο φιλόζωος σούπερ ήρωας για το σκυλάκι του που το αποκαλεί Κρύπτον!
Οι Μπαλκονάτες (Les Femmes au Balcon /The Balconettes) (**)
Κωμικό θρίλερ γαλλικής παραγωγής 2024 (103)
Σκηνοθεσία: Νοεμί Μερλάν
Πρωταγωνιστούν: Σουχέιλα Γιακούμπ, Σάντα Κοντρεάνου, Νοεμί Μερλάν, Λούκας Μπράβο
Φονικός καύσωνας στην Μασσαλία δοκιμάζει τις αντοχές τριών φίλων (η εσωστρεφής συγγραφέας Νικόλ, η τολμηρή Ρούμπι και η αψυχολόγητη ηθοποιός Ελίζ) αλλά ευτυχώς για εκείνες ο σέξι μοναχικός γείτονας καταφέρνει να τους χαρίσει στιγμές δροσιάς!
Η ηθοποιός Νοεμί Μερλάν («Το πορτρέτο μιας γυναίκας που φλέγεται») περνά για δεύτερη φορά στην καριέρα της πίσω από την κάμερα και μαζί με τη Σελίν Σιαμά υπογράφουν ένα χιουμοριστικό – αλμοδοβαρικής υφής- σενάριο που βάζει στο ίδιο μίξερ ετερόκλητα και φαινομενικά αταίριαστα μεταξύ τους υλικά. Η χαοτική αφήγηση και το αμείωτο κέφι καθιστούν απολαυστική την παρακολούθηση του ιδιότυπου ερωτικού θρίλερ που έχει κάποιες δυνατές ιδέες γύρω από το μοτίβο της γυναικείας εκδίκησης αλλά και μια αχρείαστη διδακτική χροιά όταν το πράγμα (το σχόλιο για την τοξική αρρενωπότητα μπαίνει στο κέντρο του κάδρου με έξυπνες σφήνες όπως το σκετς με το γυναικολόγο) σοβαρεύει.
Ο Κύριος Αζναβούρ (Monsieur Aznavour) (**)
Βιογραφική γαλλικής παραγωγής 2024 (133)
Σκηνοθεσία: Μεχντί Ιντίρ, Γκραν Κορπς Μαλάντ
Πρωταγωνιστούν: Ταχάρ Ραχίμ, Μπαστιέν Μπουιγιόν, Μαρί-Ζουλί Μπο, Καμίλ Μουταουακίλ
Η ιστορία του Σαρλ Αζναβούρ, από την αρχή της επίμονης προσπάθειας του να μπορέσει να γίνει τραγουδιστής, μέχρι την επεισοδιακή σχέση του με την Εντίτ Πιαφ και την εποχή της μεγάλης δόξας του.
Η ταινία για το διάσημο αρμενογάλλο τραγουδιστή δεν ξεφεύγει από την παραδοσιακή νόρμα μιας συμβατικής βιογραφίας που εστιάζει στα κομβικά σημεία μιας περιπέτειας που ξεκινά από τα νεανικά φτωχικά χρόνια στον μεσοπόλεμο. Τότε είναι που μπαίνει το όνειρο της μουσικής καριέρας στον άγνωστο Αζναβούρ που παρότι όλοι τον χλεύαζαν (ακόμη και στα καμπαρέ που δούλευε στη διάρκεια της γερμανικής κατοχής δεν του επέτρεπαν να λέει ερωτικά τραγούδια λόγω της εμφάνισης του) εκείνος πεισμώνει και βάζει σκοπό της ζωής του να τα καταφέρει. Πολλά από τα όσα δείχνει η ταινία είναι γνωστά- η χρόνια συνεργασία και φιλία του με τον συνθέτη Πιέρ Ρος, η σχέση του με την Πιαφ, το κομμάτι του Μόντρεαλ- και παρουσιάζονται με μια κάπως ρουτινιάτικη διάθεση, η οποία συμπαρασύρει μέχρι και τη φιλότιμη διάθεση του Ραχίμ να μπορέσει να κάνει τη διαφορά.