Νέες ταινίες: Σκληρές αποφάσεις στο πέρασμα του χρόνου

Ένα συγκινητικό και χαμηλόφωνο οικογενειακό δράμα είναι τα «Λαμπυρίσματα» της Πιλάρ Παλομέρο που προτάθηκε για 4 βραβεία Γκόγια

Λαμπυρίσματα (Los Destellos /Glimmers)(***1/2)

ΛΑΜΠΥΡΙΣΜΑΤΑ - GLIMMERS (Greek Trailer)

Δραματική ισπανικής παραγωγής 2024 (109)

Σκηνοθεσία: Πιλάρ Παλομέρο

Πρωταγωνιστούν: Πατρίθια Λόπεθ Αρνάιθ, Μαρίνα Γκερόλα, Αντόνιο δε λα Τόρε, Χουλιάν Λόπεθ, Ραμόν Φοντσερέ

Η Ιζαμπέλ και ο Ραμόν είναι χωρισμένοι εδώ και 15 χρόνια και παρότι σε αυτό το χρονικό διάστημα έχουν συναντηθεί ελάχιστες φορές, η παρουσία της κόρης τους Μανταλέν τους οδηγεί στο να διατηρούν μια υποτυπώδη επαφή μεταξύ τους. Όταν όμως ο μοναχικός Ραμόν αρρωστήσει, η Ιζαμπέλ (που εν τω μεταξύ έχει ξαναφτιάξει τη ζωή της), θα πιεστεί από την Μανταλέν να φροντίσει τον πρώην σύντροφο της. 

Η τρυφερότητα, το βασανιστικό πέρασμα του χρόνου αλλά και μια διεξοδική ματιά πάνω στην ανασκόπηση μιας ζωής (με τα σκληρά κεφάλαια του χωρισμού των πάλαι ποτέ ερωτευμένων Ιζαμπέλ- Ραμόν να ορίζουν το ρυθμό της ιστορίας) συνθέτουν τον σεναριακό ιστό μιας βαθιά συγκινητικής ταινίας. Η συνέπεια αλλά κυρίως το διαπεραστικό, ώριμο και γεμάτο ενσυναίσθηση βλέμμα με το οποίο η ισπανίδα σκηνοθέτρια «διαβάζει» τις ζωές όλων των βασικών χαρακτήρων της ταινίας, καθιστούν τα «Λαμπυρίσματα» ένα ξεχωριστό φιλμ που αποφεύγει την υπερβολή και τις πιασάρικες ανατροπές. Όλα είναι καμωμένα με σύνεση και φιλοτιμία σε αυτό το έργο: η ευσπλαχνία και η σκληρότητα δεν αντιμάχονται αλλά αλληλεπιδρούν και προσφέρουν ένα χαμηλόφωνο σχόλιο για την ξεχωριστή αξία που έχει η κάθε ζωή. Νομοτελειακά κάποιες παράλληλες πορείες σβήνουν στο πέρασμα του χρόνου και κάποιες άλλες συνεχίζουν μέχρι να έχουν μια δεύτερη ευκαιρία. Αυτή τη δεύτερη ευκαιρία υπογραμμίζει και η σκηνοθέτρια, όχι με την έννοια της αναθέρμανσης του ερωτικού πάθους αλλά με τη σημασία του να οδηγηθούν οι τεταμένες σχέσεις σε ένα επόμενο στάδιο και ίσως στην ποθητή απολύτρωση. Εκεί δηλαδή όπου οι μέχρι πρότινος «οδυνηρές» παρενέργειες από τις καταστροφικές επιλογές του παρελθόντος, πλέον αντιμετωπίζονται στην αυθεντική μορφή και, κυρίως, τις πραγματικές τους διαστάσεις. Τέσσερις υποψηφιότητες στα βραβεία Γκόγια και βραβείο ερμηνείας (Πατρίθια Λόπεθ Αρνάιθ) στο Σαν Σεμπαστιάν για το σπαραχτικό, λυρικό φιλμ της Παλομέρο, το οποίο αποτελεί ένα από τα πιο ειλικρινή έργα που έχουμε δει τελευταία πάνω στις περίπλοκες ανθρώπινες σχέσεις και το πέρασμα του χρόνου. 

Η απόφαση (Le Choix / Cross Away) (**1/2)

Θρίλερ γαλλικής παραγωγής 2024 (78)

Σκηνοθεσία: Ζιλ Μπουρντός Πρωταγωνιστούν: Βενσάν Λεντόν, Εμανουέλ Ντεβός, Μισέλ Λεσκό, Πασκάλ Αρμπιγιό

Ο υπεύθυνος μηχανικός ενός μεγάλου κατασκευαστικού έργου φεύγει απροειδοποίητα από το εργοτάξιο χωρίς να πει τίποτα στους συνεργάτες του, μόλις λαμβάνει ένα μυστηριώδες τηλεφώνημα. 

Κλειστοφοβικό θρίλερ- ριμέικ της δεύτερης μόλις ταινίας του Στίβεν Νάιτ («Peaky blinders») που είχε βγει στις αίθουσες το 2013 με τίτλο «Σε λάθος χρόνο» και πρωταγωνιστή τον Τομ Χάρντι. Μπορεί να μην προσφέρει κάποια νέα πτυχή στην αλληγορική ιστορία (το σενάριο μιλά κυρίως για τις κρίσιμες επιλογές που κάνουμε όταν η ζωή φτάνει σε οριακό σημείο) αλλά παρακολουθείται με αμείωτη αγωνία, χάρη στην υπόγεια ένταση, τις δυνατές κορυφώσεις και την αλάνθαστη ερμηνεία του σπουδαίου Βενσάν Λεντόν.

Βλέπω το θάνατο σου 6: Δεσμοί Αίματος (Final Destination: Bloodlines) (*1/2)

Τρόμου αμερικανικής παραγωγής 2025 (110)

Σκηνοθεσία: Ζακ Λιπόβσκι, Ανταμ Μπ. Στάιν Πρωταγωνιστούν: Κάιτλιν Σάντα Χουάνα, Τέο Μπριόνις, Ρίτσαρντ Χάρμον, Γκαμπριέλ Ρόουζ

Μια σειρά από βίαιους θανάτους αναστατώνουν τη ζωή της φοιτήτριας Στέφανι που διαπιστώνει ότι η οικογένεια της είναι στόχος μιας μεταφυσικής δύναμης. Για να σπάσει την αιματοβαμμένη κατάρα η κοπέλα θα στραφεί στο μοναδικό άνθρωπο που μπορεί να τη βοηθήσει.

Χαβαλές χωρίς έλεος – ενίοτε και μέτρο- στο έκτο μέρος ενός διάσημου franchise που μάλλον άργησε να βγει στις αίθουσες καθώς το πέμπτο «Final Destination» προβλήθηκε το 2011 και μάλιστα με αρκετή επιτυχία (κόστισε 40 εκατομμύρια και συγκέντρωσε σχεδόν 160 εκατομμύρια δολάρια). Το reboot της αιματοβαμμένης σειράς ποντάρει και πάλι στις πρωτότυπες τελετουργίες… σφαγής των αμέριμνων θυμάτων (σκηνή ανθολογίας το φονικό του μάστερ των τατουάζ), ενισχυμένες με μια δόση νοσηρού χιούμορ που όμως δεν βρίσκουν πάντα το στόχο τους. 

Κιούκα – Πριν το τέλος του καλοκαιριού (***)

Δραματική ελληνικής παραγωγής 2024 (106)

Σκηνοθεσία: Κωστής Χαραμουντάνης Πρωταγωνιστούν: Κωνσταντίνος Γεωργόπουλος, Eλσα Λεκάκου, Συμεών Τσακίρης, Έλενα Τοπαλίδου, Αφροδίτη Καποκάκη

Ένας πατέρας πηγαίνει με τα δίδυμα ενήλικα παιδιά του διακοπές στον Πόρο με το ιστιοπλοϊκό τους. Εκεί τα δύο παιδιά θα έχουν μια απρόσμενη συνάντηση με τη μητέρα τους που τα είχε εγκαταλείψει όταν ήταν ακόμη σε βρεφική ηλικία. 

Η πρώτη ταινία μεγάλου μήκους του Κωστή Χαραμουντάνη αποτελεί τη συνέχεια της μικρού μήκους ταινίας του «Κιόκου, πριν έρθει το καλοκαίρι»  του 2018. Πρόκειται για ένα τρυφερό έργο ενηλικίωσης διανθισμένο από τις ευεργετικές ιδιότητες ενός ανάλαφρου κλίματος (οι καλοκαιρινές διακοπές) αλλά και τα ανεξίτηλα σημάδια ενός αθεράπευτου ψυχικού τραύματος. Το φιλμ που παίχτηκε πέρυσι στις Κάνες (στο τμήμα  ACID που προωθεί το ανεξάρτητο σινεμά) είναι φέτος υποψήφιο για έξι βραβεία Ιρις της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου.

Πειθαρχική Μεραρχία 999 (**1/2) 

Ντοκιμαντέρ ελληνικής παραγωγής 2025 (91)

Σκηνοθεσία: Κώστας Σταματόπουλος Παραγωγοί: Παναγιώτης Κακαβιάς, Κατερίνα Μπεληγιάννη Σενάριο: Φώτης Μιχαλόπουλος, Κώστας Σταματόπουλος

Μονάδα του Γερμανικού Στρατού με πολιτικούς κρατούμενους και αντιφασίστες, στέλνονται στην Ελλάδα το 1943 για να πολεμήσουν. Αρκετοί όμως από αυτούς λιποτακτούν και παίρνουν μέρος στην ελληνική Αντίσταση κατά των ομοεθνών τους. 

Ο Κώστας Σταματόπουλος («Τι κι αν έπεσε ο Γράμμος, εμείς θα νικήσουμε», «Ο δρόμος μας») επιστρέφει στο χώρο του ντοκιμαντέρ με μια άγνωστη ιστορία από την εποχή του Β Παγκοσμίου Πολέμου και πρωταγωνιστές αντιφρονούντες Γερμανούς που αντιστάθηκαν στον Χίτλερ. Με ιστορικό σύμβουλο τον Θεόφιλο Διαμάντη, η πολύτιμη τούτη ταινία, είναι ένα μνημείο-χρέος στους Γερμανούς που αντιστάθηκαν στη ναζιστική θηριωδία αλλά κι ένα νήμα που ενώνει την ατομική ευθύνη με τη συλλογική μνήμη. 

Διαβάστε επίσης

ΕΜΣΤ: «Why Look at Animals; Δικαιοσύνη για τη μη ανθρώπινη ζωή»

Πέθανε ο Ρόμπερτ Μπέντον, ο σκηνοθέτης της ταινίας «Κράμερ εναντίον Κράμερ»

Καταγγελία της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με Αναπηρία για τα μέτρα στην Ακρόπολη

Φεστιβάλ Καννών: Τελετή έναρξης με Ντε Νίρο εναντίον Τραμπ

Ετικέτες