Όχι η τυπική μουσική βιογραφία αλλά το πορτρέτο ενός σπουδαίου μουσικού (Μπρους Σπρίνγκστιν) και το παρασκήνιο δημιουργίας ενός ξεχωριστού άλμπουμ είναι η δημιουργία του Σκοτ Κούπερ που βασίζεται στο βιβλίο «Deliver Me from Nowhere» του Γουόρεν Ζέινς.
Springsteen: Deliver Me From Nowhere (***)
Μουσική βιογραφία αμερικανικής παραγωγής 2025 (120)
Σκηνοθεσία: Σκοτ Κούπερ Πρωταγωνιστούν: Τζέρεμι Αλεν Γουάιτ, Τζέρεμι Στρονγκ, Στίβεν Γκρέιχαμ, Oντέσα Γιανγκ
Η ταινία εξιστορεί τη δημιουργία του άλμπουμ «Nebraska» του Μπρους Σπρίνγκστιν το 1982, όταν ήταν ένας νεαρός μουσικός (ο Τζέρεμι Αλεν Γουάιτ του «Bear» στο ρόλο) που πάλευε να συμφιλιώσει τις πιέσεις της επιτυχίας που είχε το «The river», με τα φαντάσματα του παρελθόντος του. Το πρώτο ερέθισμα έρχεται όταν ο Σπρίνγκστιν βλέπει τυχαία στην τηλεόραση το «Badlands» του Μάλικ με τον Μάρτιν Σιν στο ρόλο του 19χρονου Τσαρλς Σταρκγουέδερ ο οποίος στα τέλη των 50ς δολοφόνησε 10 ανθρώπους, πριν συλληφθεί και οδηγηθεί στη φυλακή της Νεμπράσκα.
«Θέλω το νέο μου άλμπουμ να έχει ουσιαστικές ιδέες κι όχι μόνο μουσικές ή τεχνικές αρετές» λέει ο Μπρους στον ατζέντη του Τζον Λάνταου (ένας εκπληκτικός Τζέρεμι Στρονγκ στο ρόλο) καθώς του εξηγεί τι θα περιλαμβάνει το πειραματικό άλμπουμ που εμπνεύστηκε κλεισμένος στο σπίτι του βλέποντας το «Badlands» και σκαλίζοντας τη νοσηρή ιστορία του Στακγουέδερ – αρχικά το άλμπουμ είχε το όνομα του νεαρού δολοφόνου. Ανάλογα πράττει κι ο σκηνοθέτης Σκοτ Κούπερ («Crazy Heart», «Σκουριασμένη Πόλη») συνθέτοντας ένα υπόγειο, μελαγχολικό και σιωπηλό παρά τις μουσικές εξάρσεις του «διαφορετικό βιογραφικό δράμα» (τα λόγια του ίδιου από την εναρκτήρια σεκάνς) στο οποίο η προσωπικότητα του μουσικού που βασανίζεται από την κατάθλιψη ταυτίζεται με το πρότυπο του αυτοκαταστροφικού καλλιτέχνη.
Το σενάριο του Κούπερ καταγράφει τις συγκινητικές λεπτομέρειες από τη δημιουργία του «Nebraska» όπου ένας εύθραυστος Σπρίνγκστιν πασχίζει να διατηρήσει την απλότητα και την αυθεντικότητα του, την ίδια ώρα που η μουσική βιομηχανία τον αποθεώνει, οι διασημότερες τηλεοπτικές εκπομπές των παρακαλούν για μια συνέντευξη και οι σπουδαιότεροι τραγουδιστές (Ντόνα Σάμερ κ.α.) επιδιώκουν τη συνεργασία του. Ακόμη και άνθρωποι του κινηματογράφου τον προσεγγίζουν: ο θρυλικός σεναριογράφος του «Ταξιτζή» Πολ Σρέιντερ του προτείνει να παίξει μαζί με τον Ντε Νίρο στην επόμενη ταινία του που έχει τίτλο… «Born in the USA»! Πολύτιμο από αρκετές απόψεις – ακόμη κι η φαινομενικά αχρείαστη ερωτική ιστορία έχει λόγο ύπαρξης- το φιλμ προσφέρει ένα υποβλητικό ταξίδι στο μυαλό και κυρίως τη ψυχή ενός καλλιτέχνη που έχει αφήσει έντονο στίγμα στην αμερικανική μουσική.
Το Φιλί της Γυναίκας Αράχνης (Kiss of the Spider Woman) (**)
Σκηνοθεσία: Μπιλ Κόντον Πρωταγωνιστούν: Ντιέγκο Λούνα, Τονάτιου, Τζένιφερ Λόπεζ
Δραματική μεξικανο-αμερικανικής συμπαραγωγής 2025 (128)
Το κελί μιας φυλακής στην Αργεντινή του 1983 μοιράζονται ο πολιτικός κρατούμενος Βαλεντίν κι ο Μολίνα που έχει καταδικαστεί για «προσβολή δημοσίας αιδούς». Παρότι τους δύο άντρες χωρίζουν πολλά, ο κινηματογράφος και οι μυθιστορηματικές αφηγήσεις του Μολίνα θα τους ενώσουν.
Διασκευή του γνωστού μυθιστορήματος του Μανουέλ Πουίγκ από τον εικονοκλάστη Μπιλ Κόντον («Ο κύριος Χολμς», «Θεοί και δαίμονες») που πριμοδοτεί το ονειρικό στοιχείο της συνάντησης δύο ξένων κόσμων, χωρίς πάντως να φτάνει στα επίπεδα της βραζιλιάνικης πολιτικής αλληγορίας που είχε χαρίσει το 1985 το βραβείο Όσκαρ στον Ουίλιαμ Χαρτ. Είναι προφανές ότι ο Κόντον προτιμά την μιούζικαλ εκδοχή του έργου που ανέβηκε στο Μπροντγουέι παρά τη στρατευμένη ματιά του Έκτορ Μπαμπένκο.
Η Κατάρα του Σέλμπι Οουκς (Shelby Oaks) (**)
Θρίλερ αμερικανικής παραγωγής 2025 (99)
Σκηνοθεσία: Κρις Στάκμαν Πρωταγωνιστούν: Καμίλ Σάλιβαν, Σάρα Ντερν, Μάικλ Μπιτς, Ρόμπιν Μπάρτλετ, Κιθ Ντέιβιντ
Οι παρουσιαστές μιας εκπομπής στο You Tube με αντικείμενο τα ανεξήγητα φαινόμενα, εξαφανίζονται μυστηριωδώς. Κι ενώ το διαδίκτυο γεμίζει με θεωρίες συνωμοσίες η αδελφή της βασικής παρουσιάστριας της εκπομπής πραγματοποιεί τη δική της έρευνα.
Μνήμες από «Blair witch project» θα γεννηθούν στους μεγαλύτερους σε ηλικία σινεφίλ καθώς η αφήγηση του πρωτοεμφανιζόμενου You Tuber σκηνοθέτη, θυμίζει κάτι από εκείνο το θρίλερ που συνέδεε άψογα το φιξιόν με το ντοκιμαντέρ. Σκιές στις κάμερα, χαρακτήρες που έχουν την ικανότητα να «βλέπουν» μόνο εκείνοι περίεργα πράγματα κι ένας τραχύς ρεαλισμός που εντείνει τις σκηνές τρόμου, όμως το φινάλε του φιλμ δηλώνει πλήρη αμηχανία.
Αχινός (Urchin) (**1/2)
Δραματική αμερικανο-βρετανικής συμπαραγωγής 2025 (98)
Σκηνοθεσία: Χάρις Ντίκινσον Πρωταγωνιστούν: Φρανκ Ντίλαν, Νταϊάν Αξφορντ, Μουράτ Ερκέκ, Μο Χασίμ, Καρίνα Χιμτσούκ, Χάρις Ντίκινσον
Νεαρός άστεγος τοξικομανής αναζητά κρησφύγετο αλλά και τα χρήματα για την επόμενη δόση του στο σημερινό Λονδίνο.
Το σκηνοθετικό ντεμπούτο του ηθοποιού Χάρις Ντίκινσον ( «Το τρίγωνο της θλίψης», «Babygirl») είναι σχηματισμένο από τα ευπρεπή υλικά μιας ζωηρής ταινίας με απρόσμενα κομμάτια μαύρου χιούμορ- επιρροή από το σινεμά του Ρούμπεν Έστλουντ – αλλά και σκληρού συμβολισμού. Πιστός στην παράδοση του κοινωνικού ρεαλισμού που προάγει τον ανθρωπισμό έναντι κάθε στείρας πολιτικής στράτευσης, ο Ντίκινσον κερδίζει τις εντυπώσεις χάρη στη φρεσκάδα στην αφήγηση και τους καλοσχεδιασμένους χαρακτήρες. Δύο βραβεία στο τμήμα Ενα Κάποιο Βλέμμα του Φεστιβάλ Κανών (FIPRESCI και αντρικής ερμηνείας).
Τα τέρματα του Αυγούστου (**1/2)
Ντοκιμαντέρ ελληνικής παραγωγής 2025 (117)
Παραγωγή: Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος, Μένος Δελιοτζάκης Σκηνοθεσία- σενάριο: Δημήτρης Κουτσιαμπασάκος
Κάθε χρόνο, στα τέλη του Αυγούστου οι κάτοικοι ενός χωριού στην Ήπειρο ξεσηκώνονται για τους αγώνες ποδοσφαίρου ανάμεσα στα χωριά της περιοχής.
Αύρα από Champions League αλλά χωρίς τους πολυδιαφημιζόμενους αστέρες της στρογγυλής θεάς θα εντοπίσουν οι μυημένοι ποδοσφαιρόφιλοι στο ψαγμένο και άκρως τρυφερό ντοκιμαντέρ του Δημήτρη Κουτσιαμπασάκου. Ο δημιουργός του «Μανάβη» και του «Daniel 16» υπογράφει ακόμη ένα ανθρωποκεντρικό και γλαφυρό φιλμ που παρουσιάζει το προφίλ μιας «άγνωστης» Ελλάδας η οποία ζει και αναπνέει σε ένα τοπίο απέραντης φυσικής ομορφιάς αλλά και χτυπητών πολιτικοκοινωνικών αντιθέσεων.

















