Νίκος Μαστοράκης: Ο υμνητής της χούντας «κριτικάρει» την ταινία του Γαβρά

Όταν ο Νίκος Μαστοράκης έκανε την κατάπτυστη εκπομπή μετά το Πολυτεχνείο με τους κρατούμενους στο ΚΕΒΟΠ κι αφού είδε ότι το κλίμα της δημοκρατίας μετά τη μεταπολίτευση δεν τον σήκωνε έφυγε για την Αμερική που έγινε σκηνοθέτης. 

Περιπέτειες β' διαλογής και όχι από τις καλές b movies που άφησαν εποχή, ήταν το είδος που μπόρεσε ή επέλεξε να γυρίσει. 

Το γεγονός ότι δεν είναι καλός σκηνοθέτης δεν του αφαιρεί το δικαίωμα να κρίνει άλλους σκηνοθέτες ακόμη και του επιπέδου του Κώστα Γαβρά. 

Το πρόβλημα είναι, όπως και με πολλούς άλλούς ότι δεν κρίνουν μια ταινία που έχουν δει (δεν ξέρουμε αν κ. Μαστοράκης πήγε στη Βενετία που προβλήθηκε και την είδε) αλλά κρίνουν το βιβλίο στο οποίο βασίστηκε η ταινία, τον συγγραφέα του βιβλίου, που είναι ο με ένα ν Γιάνης Βαρουφάκης και τελικά την πρόθεση του δημιουργού να κάνει αυτό που η φαντασία και η γνώμη του τον οδηγούν. 

Όσο για τα περί χρηματοδότησης από τον «άθλιο», όπως τον αναφέρει, Νίκο Παππά η αλήθεια έχει γραφεί με δηλώσεις του τότε υπουργού Λευτέρη Κρέτσου: «Πρόκειται για γελοιότητες. Η χρηματοδότηση της ταινίας του Γαβρά γίνεται μέσω του προγράμματος για τις ενισχύσεις στα οπτικοακουστικά, βάσει του Νόμου 4487/2017, βάσει του οποίου ο παραγωγός μπορεί να λάβει επιστροφή 35% από τα βεβαιωμένα έξοδα που θα πραγματοποιήσει στην Ελλάδα (cash rebate). Το πρόγραμμα λειτουργεί με point system, είναι ηλεκτρονικό πληροφοριακό σύστημα. Όποιος πληροί τα κριτήρια επιδοτείται. Έχουν επιδοτηθεί από κωμωδίες μέχρι σίριαλ για την τηλεόραση. Η διαδικασία είναι κοινή για όλες τις ταινίες, υπάρχουν κριτήρια, το ποσοστό χρηματοδότησης είναι σταθερό και ισχύει για όλους». 

Ο κ. Μαστοράκης λοιπόν, χρόνια στα αζήτητα, γράφει στο Facebook:

ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΑΜΠΡΑΚΗ ΣΤΟΝ ΜΠΑΡΟΥΦΑΚΗ:Η ΒΕΝΕΤΙΑ ΧΑΣΜΟΥΡΙΕΤΑΙ

Αφορητη πληξη εφερε στο φεστιβαλ της Βενετίας ο Γαβρας και το εσχατο low budget πονημα του με ηρωα εναν ανοητο, φαυλο, μπουφονο, καποιον Μπαρουφακη που ηθελε να γινει celeb. Η ταινια του Γαβρα (για τον οποιο εχω ακομη ακρατο θαυμασμο απο την εποχη του "Ζ" και μονο γι αυτη την ταινια) εσφαγιασθη απο τους κριτικους (σημειωστε, τους μη κομμουνιστες και υστεροαριστερους) και ισως κερδισει το βραβειο (αν υπαρχει κατι τετοιο) της πιο βαρετης και ανοητης ταινιας της χρονιας. Εδω και χρονια, καθε φιλμ του βετερανου Γαβρα ηταν χειροτερο απο το προηγουμενο, φαινεται ομως οτι επιασε πάτο με το Μπαρουφακειο εγχειρημα. Ντρεπομαι που, εστω και περιφερειακα, η ταινια αυτη εφαπτεται της Ελλαδας και επειδη μαθαινω απο τα ΜΜΕ οτι το budget της ηταν μονο 630,000 ευρω, θυμαμαι οτι αυτο το ποσον ακριβως εισεπραξε ο Γαβρας απο τον αθλιο, τοτε, υπουργο Παππα ως το "30% του γενικου κοστους." Προτρεπω τους καλους εισαγγελεις να ερευνησουν πώς ακριβώς το "γενικο κοστος" φουσκωθηκε ετσι που να εισπραττει ο Γαβρας τελικα το 100%. Με δεδομενο οτι η ταινια δεν προβαλλει τη χωρα, τον πολιτισμο ή τον τουρισμο, γιατι ο Παππας βιαστηκε να "χρηματοδοτησουμε" τον Γαβρα, ελαχιστο χρονο πριν αποχαιρετήσουν οι Συριζαλητες την εξουσια;

ΑΠΟ ΤΟΝ ΛΑΜΠΡΑΚΗ ΣΤΟΝ ΜΠΑΡΟΥΦΑΚΗ: Η ΒΕΝΕΤΙΑ ΧΑΣΜΟΥΡΙΕΤΑΙ Αφορητη πληξη εφερε στο φεστιβαλ της Βενετίας ο Γαβρας και το...

Gepostet von Nico Mastorakis am Dienstag, 3. September 2019
ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.