Νίκος Μπελαβίλας: Η αποστασία είναι παράδοση της δυναστείας Μητσοτάκη

Νίκος Μπελαβίλας: Η αποστασία είναι παράδοση της δυναστείας Μητσοτάκη

Πώς αλλάζουν οι συσχετισμοί στον Πειραιά εξηγεί ο καθηγητής του ΕΜΠ και υποψήφιος βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ

Ο υποψήφιος βουλευτής Α΄ Πειραιά με τον ΣΥΡΙΖΑ Νίκος Μπελαβίλας περιγράφει στο Documento το «πολύχρωμο τόξο αποστασίας» που οραματίζεται ο Κυριάκος Μητσοτάκης, εκφράζοντας παράλληλα τη βεβαιότητά του για την αντιστροφή των εκλογικών συσχετισμών που διαμορφώθηκαν στη συγκεκριμένη περιφέρεια μετά τις εθνικές εκλογές του 2019. Επιπλέον, δεδομένης της ιδιότητάς τού επικεφαλής της δημοτικής παράταξης Πειραιάς για Ολους, παραθέτει το σχέδιό του για κρίσιμα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες του Πειραιά, όπως το κυκλοφοριακό, η ανάπλαση της Πειραϊκής και ο προβλήτας για τα κρουαζιερόπλοια.

Υποψήφιος βουλευτής της ΝΔ αποκάλυψε σχέδιο αποστασίας με μετεκλογικά παζάρια τη στιγμή που κόμματα της ακροδεξιάς (εξαιρουμένου του μορφώματος Κασιδιάρη) είτε τίθενται εκτός εκλογικής μάχης είτε κλυδωνίζονται με αποχωρήσεις λόγω υπόγειων διαβουλεύσεων με «γαλάζια» στελέχη. Μήπως ο Κυριάκος Μητσοτάκης μηχανεύεται μια σύγχρονη εκδοχή του 1965;

Πριν από τον υποψήφιο βουλευτή ο ίδιος ο Κυριάκος Μητσοτάκης αποκάλυψε τις προθέσεις του με «καλλιτεχνικό» τρόπο όταν εξηγούσε πόσο ευρύχωρο χρώμα είναι το μπλε, για να διευκρινίσει ότι θέλει κυβέρνηση ενός κόμματος αλλά βουλευτών πολλών χρωμάτων. Μπορούμε να φανταστούμε ένα δυστοπικό γκρίζο και όχι πολύχρωμο τόξο αποστασίας. Το έχουμε ξαναδεί στην οικογενειακή παράδοση της δυναστείας Μητσοτάκη. Ο κ. Καούκης μετέφερε την άποψη του αρχηγού του και τίποτε παραπάνω. Το πρόβλημα του κ. Μητσοτάκη είναι ότι παγιδεύτηκε στο αφήγημα που ο ίδιος έστησε και δεν έβλεπε όσα αντιλαμβανόταν και ο τελευταίος πολίτης. Οτι η αυτοδυναμία είναι δύσκολο εγχείρημα. Τον ευνόησε η συγκυρία το 2019 και θεωρούσε πως με τη βοήθεια των ορδών «παπαγάλων» θα τα καταφέρει πάλι. Τώρα αντιλαμβάνεται ότι μετρά αντίστροφα. Γιατί ακόμη και στην απίθανη περίπτωση που είναι πρώτο κόμμα η ΝΔ, κυβέρνηση δεν προκύπτει με αυτοδυναμία. Και τότε θα γίνει ο ίδιος βορά στα στελέχη του κόμματός του που σιωπούν. Διότι ο συνδετικός τους κρίκος είναι η εξουσία. Γι’ αυτό και ο ίδιος σπέρνει τον τρόμο απειλώντας θεούς και δαίμονες μήπως και διασωθεί. Ξεχνά όμως πως ακόμη και αν κοροϊδέψει τους ψηφοφόρους, το ψέμα του θα αποκαλυφθεί άμεσα. Και τότε η πτώση του θα είναι ηχηρή.

Στις εθνικές εκλογές του 2019 ο ΣΥΡΙΖΑ εξέλεξε μόλις ένα βουλευτή στην Α΄ Πειραιά. Τι μηνύματα λαμβάνετε από τους πολίτες; Θα αντιστραφεί αυτή η εικόνα στις κάλπες της 21ης Μαΐου;

Δεν σας κρύβω ότι κι εγώ είχα επηρεαστεί από τις δημοσκοπήσεις έως ότου ξεκίνησα περιοδείες, ήρθα σε επαφή με τον κόσμο, διαπίστωσα προσωπικά τη μεταστροφή του κλίματος. Στον Πειραιά ο κόσμος με γνωρίζει καλά. Συνομιλεί με οικειότητα και ευθύτητα και με μένα και με τα στελέχη της δημοτικής μας παράταξης. Ομως ως πριν από μερικούς μήνες ήταν αμήχανοι ή επιφυλακτικοί. Σήμερα έρχονται οι ίδιοι και ρωτούν. Θέλουν να μάθουν, διαμαρτύρονται για την καθημερινότητά τους, τους πνίγει η αδικία που διαμορφώνουν οι επιλογές της κυβέρνησης Μητσοτάκη. Οπότε ναι, η εικόνα έχει ήδη αντιστραφεί και όλα δείχνουν τη νίκη του ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ. Η μάχη στην Α΄ Πειραιά, μια «γαλάζια» κατά κύριο λόγο περιοχή, είναι ιδιαιτέρως σημαντική, γι’ αυτό και ο ίδιος ο Αλέξης Τσίπρας την επέλεξε ως μία από τις περιφέρειές του. Είμαι σίγουρος ότι θα τα καταφέρουμε.

Το κυκλοφοριακό αποτελεί μείζον πρόβλημα για τους πολίτες του Πειραιά. Εχετε σχέδιο για την αντιμετώπισή του;

Κύριε Προβολισιάνε, αυτό είναι από μόνο του ένα θέμα για το οποίο θα μπορούσαμε να μιλάμε επί ώρες. Θα σας απαντήσω όσο πιο σύντομα μπορώ: ναι, υπάρχει σχέδιο για την αντιμετώπιση ενός προβλήματος που καθιστά την πόλη του Πειραιά μη βιώσιμη. Το επεξεργαζόμαστε με τους επιστημονικούς συνεργάτες μου από το 2010, το προτείναμε και στις τρεις τελευταίες δημοτικές αρχές Φασούλα, Μιχαλολιάκου, Μώραλη. Το κάναμε κεντρικό θέμα στις δημοτικές εκλογές του 2019 και στη θητεία μου στο δημοτικό συμβούλιο ως σήμερα. Λύση είναι η περαιτέρω ανάπτυξη των μέσων σταθερής τροχιάς (ΜΣΤ) με ανάπτυξη των δυνατοτήτων να κινηθούν άνετα οι πεζοί και τα ποδήλατα εις βάρος της δυνατότητας άνετης κίνησης των ΙΧ. Δηλαδή, με δύο λόγια, νέες γραμμές μετρό και τραμ, νέοι πεζόδρομοι και διευρυμένα πεζοδρόμια, έλεγχος της εφιαλτικής παράνομης στάθμευσης σε διπλές και τριπλές σειρές παντού, σε λεωφόρους, πεζοδρόμια, πεζόδρομους και πλατείες. Θυμίζω ότι η γραμμή του μετρό προς Πειραϊκή αχρηστεύτηκε λόγω των επιλογών της πολιτικής ηγεσίας Σουφλιά και της αδυναμίας των δημάρχων του Πειραιά να παρέμβουν. Και επιτέλους, απαιτείται νέα κυκλοφοριακή μελέτη για τον Πειραιά, με εκτεταμένες ζώνες ελεγχόμενης στάθμευσης.

Πολλοί ρωτούν τι θα γίνει με την ανάπλαση της Πειραϊκής αλλά και με τον προβλήτα για τα κρουαζιερόπλοια.

Για την Πειραϊκή με τη Ρένα Δούρου και τον Γιώργο Γαβρίλη είχαμε εγκρίνει και χρηματοδοτήσει την ανάπλασή της. Την αφαίρεση των μπάζων του Σκυλίτση και τη δημιουργία ενός σύγχρονου μεγάλου αρχαιολογικού περιπάτου, ισάξιου του αθηναϊκού της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, όπως τον θεσμοθέτησαν ο Τρίτσης και η Μερκούρη στον Πειραιά τότε. Ο δήμος δυστυχώς καθυστέρησε, έφερε μια κακής ποιότητας μελέτη για το μισό έργο χωρίς την απαραίτητη αποχωμάτωση των μπάζων και με πολλαπλάσιο κόστος από το απαραίτητο. Αυτά πρέπει να αναθεωρηθούν ταχύτατα και να προχωρήσουν στη σωστή κατεύθυνση.

Σε ό,τι αφορά την Cosco, μόλις πριν από λίγες ημέρες δημοσιεύτηκε νέα απόφαση του ΣτΕ που απαγορεύει τη συνέχιση του προβλήτα κρουαζιέρας. Εχει γίνει ρουτίνα πλέον. Δικαστήρια, κινήματα και σύσσωμη η αυτοδιοίκηση των πειραϊκών δήμων προσπαθούν να εμποδίσουν το ξεσάλωμα των Κινέζων στα περιβαλλοντικά θέματα. Τους είχαμε προειδοποιήσει. Μας υποτίμησαν. Κακό του κεφαλιού τους. Ποντάρισαν στον κ. Μητσοτάκη και έχασαν. Τώρα βρίσκονται με τα έργα στον αέρα και την Ευρωπαϊκή Ενωση να ζητάει πίσω τα χρήματα. Η συνέχεια θα είναι ακόμη πιο σκληρή για την Cosco αν δεν συμμορφωθεί στους ευρωπαϊκούς και εθνικούς περιβαλλοντικούς νόμους.

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter