Noor1: Nεκρός και ο βασικός μάρτυρας. Νέα αποκάλυψη στο Documento που κυκλοφορεί - Μαζί το ΗοtDoc και το Docville

O 9os κατά σειρά νεκρός στη δυσώδη υπόθεση με τους 2,1 τόνους ηρωίνης σκοτώθηκε σε περίεργο τροχαίο στον Καναδά. Η παράξενη ιστορία του τρίτου ανακριτή που ζήτησε να εξαιρεθεί. Οι αποκαλυπτικές καταθέσεις στη δίκη.

Προανακριτική – Novartisgate: Θέλουν πάση θυσία εκτός Τζανακόπουλο και Πολάκη

Το κεραμιδαριό της αριστείας. Ο Ι.Σ.Καριώτης γράφει για την αμόρφωτη, κουτοπόνηρη και αντιδραστική υπουργό Παιδείας

Επιστρατευμένη τέχνη: Λιβανιστήρι με σκηνοθεσία για τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη

– Ποιοι υπουργοί βλέπουν «έξοδο» γιατί έφαγαν κάρτα από τον Γεραπετρίτη

Κυβερνητικό σχέδιο για να πληρωθούν θαλασσοδάνεια ‘ημετέρων’ από το κράτος

Δήλωση του YPJ στο Documento. Οι αμαζόνες της Ροζάβα στέλνουν μήνυμα στον ελληνικό λαό

Κελιά, γκέτο και απόγνωση για τους πρόσφυγες. Στα χνάρια Σαλβίνι και Ορμπαν ο απάνθρωπος νόμος της κυβέρνησης

10 χρόνια, 300 ύποπτα ματς για «στήσιμο» στο ελληνικό ποδόσφαιρο

. Ποιες δίκες εκκρεμούν, ποια σκάνδαλα ερευνώνται, ποιοι εμπλέκονται…

60 χρόνια Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Ένα συλλεκτικό τεύχος-αφιέρωμα στο HotDoc

Κορυφαία στιγμιότυπα του πιο σημαντικού κινηματογραφικού φεστιβάλ της χώρας, το οποίο κλείνει φέτος έξι δεκαετίες παρουσίας, ξεδιπλώνονται μέσα από ένα πλούσιο και σπάνιο φωτογραφικό αφιέρωμα το οποίο πλαισιώνει αναμνήσεις, γνώμες και στιγμές των ανθρώπων που έζησαν από κοντά το φεστιβάλ από τα πρώτα βήματά του μέχρι σήμερα.

Ο Μισέλ Δημόπουλος, ο άνθρωπος που συνδύασε την κρίσιμη αλλαγή σελίδας –διεθνοποίηση– στην ιστορία του φεστιβάλ κινηματογράφου με τη μορφή που το γνωρίζουμε σήμερα, αναφέρεται στην κομβική περίοδο 1991-2004.

Ο Αλέξης Δερμεντζόγλου επισημαίνει πως τα 60 χρόνια του φεστιβάλ δεν μπορούν να αποτελούν παρά μόνον θραύσματα εικόνων, αναμνήσεων, χαμένων ονείρων, ουτοπιών και αναθεωρήσεων, με τους μύθους να ξεθωριάζουν επικίνδυνα και τη νοσταλγία να λειτουργεί ως ένα κρυφό σαράκι που σιγοτρώει τα πάντα.

Ο Χρήστος Μήτσης θυμάται το 1980 που ανέβηκε για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη ως φοιτητής οδοντιατρικής αλλά στην πορεία λοξοδρόμησε και ως επαγγελματίας κριτικός κινηματογράφου έζησε ακραίες καταστάσεις στη διάρκεια κάποιου Φεστιβάλ!

Η σχέση του Νίνου Φενέκ Μικελίδη με το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ξεκινά από το 1963 αλλά από τελείως διαφορετική – αν όχι αντίθετη– σκοπιά από ότι τον έχουμε γνωρίσει και συνηθίσει όλα αυτά τα χρόνια.

Το κινηματογραφικό φεστιβάλ έζησε τις μεγαλύτερες στιγμές του μέσα στην αίθουσα του Ολύμπιον της Θεσσαλονίκης. Ο Νότης Φόρσος γράφει για τα πάνω από 25 χρόνια που πέρασε εκεί.

Ο συγγραφέας Γιώργος Κοροπούλης γράφει για το θρυλικό φιλμ «Δοξόμπους» του Φώτου Λαμπρινού, καθώς καμιά άλλη ελληνική ταινία δεν δίχασε τόσο όσο αυτή το 1987.

Ο Δημήτρης Κερκινός, υπεύθυνος του προγράμματος «Ματιές στα Βαλκάνια», περιγράφει πώς από τις σπουδές στην Αβάνα βρέθηκε να δουλεύει εντελώς απρόσμενα στο κινηματογραφικό φεστιβάλ της Θεσσαλονίκης!

Ο Δημοσθένης Ξιφιλίνος γράφει για τη μεγάλη κινηματογραφική γιορτή που ξεκίνησε ένα από ένα συμπλήρωμα στο Φεστιβάλ Τραγουδιού.

Ο Β Εξώστης και το Αντιφεστιβάλ του 1977 έχουν γράψει τη δική τους ταραχώδη ιστορία. Ο Στράτος Κερσανίδης ήταν από εκείνους που έζησαν τα γεγονότα από πρώτο χέρι.

Ο Βασίλης Κεχαγιάς γράφει για το ποιος διεθνούς φήμης ηθοποιός είχε την ιδέα για τη δημιουργία ενός ελληνικού κινηματογραφικού φεστιβάλ με διεθνές προφίλ και ξεδιπλώνει τις περιπέτειες που ακολούθησαν ύστερα από εκείνο το πρώτο ευχητήριο τσούγκρισμα.

Φεστιβάλ σημαίνει και σταρ. Αν υπάρχει κάποιος που έχει προσωπική γνώμη με βαρύτητα σε αυτό τον τομέα τα τελευταία 25-30 χρόνια, αυτή είναι η Παυλίνα Βοσινάκη, υπεύθυνη γραμματείας της διεθνούς κριτικής επιτροπής.

Όλα τα θέματα σε ένα συλλεκτικό τεύχος για κινηματογραφόφιλους και μη.

Η Μπέττυ Αρβανίτη μιλάει στο Docville 

Η Μπέττυ Αρβανίτη, η μεγάλη κυρία του θεάτρου, επανέρχεται ύστερα από 20 χρόνια στο έργο του Μπέρνχαρτ «Πριν την αποχώρηση» και μιλάει στην Αφροδίτη Ερμίδη για το θέατρο, την πολιτική, την ενοχή και την ατιμωρησία.

Γιάννης Σπανός ‖Μια αδημοσίευτη συνέντευξη του σπουδαίου μουσικοσυνθέτη, που έφυγε ξαφνικά από τη ζωή, στον Αντώνη Μποσκοΐτη ‖ Ο Σταμάτης Κραουνάκης αποχαιρετά τον τρίτο μεγάλο της «ομοουσίου τριάδος, Μάνος – Μίκης – Γιάννης (Σπανός)».

Η τραγουδίστρια των Light in Babylon Μιχάλ Ελία Καμάλ γράφει στο Documento για την πολυπολιτισμική μουσική του γκρουπ από την Πόλη με αφορμή τη συναυλία στο Κύτταρο στις 8 Νοεμβρίου.

Εικαστικός, σκηνοθέτης, περφόρμερ, αλλά πάνω απ’ όλα έντονα πολιτικοποιημένος, ο Ραμπί Μρουέ έρχεται με το σχήμα Dance on Ensemble στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης από τις 8 έως τις 10 Νοεμβρίου. Συνέντευξη στον Σπύρο Οικόπουλο.

Με πρωτοβουλία των πανεπιστημίων και πολιτιστικών φορέων της Θεσσαλονίκης διοργανώνεται αφηγηματική πορεία μνήμης για τους περίπου 50.000 Εβραίους Θεσσαλονικείς που εξοντώθηκαν στα στρατόπεδα θανάτου των ναζιστών. Η Μαρίνα Αγγελάκη γράφει για την πόλη που αναψηλαφεί το παρελθόν.

«Η τέχνη της εγκατάλειψης». Πέντε φωτογράφοι που συμμετέχουν στην έκθεση «Abandoned buildings» γράφουν στο Documento για τα έργα τους. Στο ρεπορτάζ ο Σπύρος Οικόπουλος.

Η Ηλέκτρα Ζαργάνη επισκέφθηκε την πρώτη πολυγλωσσική βιβλιοθήκη της Αθήνας που άνοιξε τις πόρτες της στην Κυψέλη από την οργάνωση We Need Books και μίλησε με τον Ναντίρ Νούρι για το προσφυγικό και την ανάγκη να αγκαλιάσουμε τις διαφορετικές ταυτότητες.

Ο ιδρυτής της ομάδας νεανικού θεάτρου Συντεχνία του Γέλιου Βασίλης Κουκαλάνι παρουσιάζει την παράσταση «Το κενό στον φράχτη». Στο ρεπορτάζ η Αφροδίτη Ερμίδη.

Τα «Καινούργια ρούχα του βασιλιά» μεταφέρονται στη σκηνή του Θεάτρου Αλίκη από τις 9 Νοεμβρίου και ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης μιλάει για την παράσταση στην Αφροδίτη Ερμίδη. 

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.