Νοvartis-Gate: Το email που προδίδει τα πάρε δώσε Πλεύρη - Φρουζή. Νέα αποκάλυψη στο Documento που κυκλοφορεί - Μαζί το HotDoc History και το Docville

Ισχυροί λόγοι εξαίρεσης από την Προανακριτική του βουλευτή της ΝΔ αφού εκτός από τις επαφές με τον Ν. Μανιαδάκη αποδεικνύεται ότι συναντούσε και τον βασικό κατηγορούμενο για το σκάνδαλο

Νέα Δημοκρατία: Η πέμπτη φάλαγγα του Σαμαρά ψαλιδίζει την πλειοψηφία Μητσοτάκη

Διπλό φιάσκο: Το ναυάγιο στο προσφυγικό – μεταναστευτικό και το επενδυτικό βατερλό του Κυριάκου Μητσοτάκη στην Κίνα

Δίκη Χρυσής Αυγής: Ο Μιχαλολιάκος έδειξε όλους τους άλλους για να κρυφτεί πίσω από το δάχτυλό του

«Γαλάζια» πλαστογραφία: Η υποψήφια της Νέας Δημοκρατίας γλίτωσε την καταδίκη λόγω της αλλαγής του νόμου

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ του Μίμη Δομάζου: «Είστε σίγουροι ότι ο Αλαφούζος πουλάει; Όλο φεύγει και όλο εδώ είναι»!

Κέντρο Βρεφών «Μητέρα»: Ξεμένει από αγκαλιές για τα 66 παιδιά του

BREXIT: Όλο και περισσότεροι Βρετανοί θέλουν να γίνουν Έλληνες

Φορολογικό νομοσχέδιο: Η μεσαία τάξη δεν πάει στον παράδεισο. Όλες οι ρυθμίσεις που θα ισχύσουν από τον Ιανουάριο του 2020

Εξυπηρετήσεις από την κυβέρνηση στα «λευκά κολάρα» με φαστ τρακ απαλλαγή για φοροφυγάδες

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ: Η σύμβουλος αυτοδιαχείρισης στη βόρεια και βορειοανατολική Συρία Ντιλμπάρ Γιουσέφ μιλάει για τις μάχες για ελευθερία και χειραφέτηση

και η κουρδικής καταγωγής Γερμανίδα βουλευτής του Die Linke Γιοκάι Ακμπουλούτ για τον Ερντογάν που «χρησιμοποιεί τους πρόσφυγες για τους δικούς του σκοπούς».

Δύο συνεντεύξεις και στο docville.

Γιάννης Αναστασάκης: Χυδαίος και απολίτιστος ο τρόπος απόλυσής μας από τη Μενδώνη

Καριοφυλλιά Καραμπέτη: Το σεξουαλικό ένστικτο δεν μπορεί να υποταχθεί σε κοινωνικές συμβάσεις

Hot Doc History: Ένα βιωματικό τεύχος για τις 3 μέρες του Νοέμβρη ΄73

Το Πολυτεχνείο είναι θέμα ταυτόχρονα εξαντλημένο και παρθένο. Το τεύχος του Hot.Doc History που θα βρίσκεται ένθετο στο Documento της Κυριακής 10 Νοεμβρίου 2019 αποφεύγει την πεπατημένη.

Συνδυάζει την επιστημονική/χρονολογική καταγραφή των γεγονότων με τη βιωματική εμπειρία (έναν τομέα που έχει κακοπάθει τελευταία χρόνια) σε πρώτο πρόσωπο. Δίπλα στην ερευνητική τεκμηρίωση παρατίθενται οι εμπειρίες κάποιων από τους πρωταγωνιστές (οι ίδιοι δεν αποδέχονται τον χαρακτηρισμό) των τριήμερου 14-17 Νοεμβρίου ΄73. Σαν μια άσκηση ενάντια στη λήθη και τη δημαγωγία.

Στις σελίδες ξαναζωντανεύει ολόκληρη η περίοδος που προηγήθηκε και οδήγησε στην κλιμάκωση. Στην υπέρβαση της «νυκοκοιραίικης νοοτροπίας που υπαγόρευε «Δεν βλέπεις; Κανείς δεν αντιστέκεται! Εδώ δεν ήρθες για να ασχοληθείς με περίεργα πράγματα, εδώ ήρθες να σπουδάσεις, να δεις προκοπή. Σώπασε και δούλεψε, λοιπόν».

Ανατρέχουμε στα πρώτα σκιρτήματα αντίστασης, στα βασανιστήρια της Ασφάλειας, τις πρώτες μαζικές φοιτητικές οργανώσεις, την ΕΜΕΠ και ΕΚΙΝ, στους εθνικοτοπικούς συλλόγους που γίνονται κυψέλες αντιδικτατορικών δράσεων, την απεργία των υπομηχανικών, τη συναυλία των Μαρκόπουλου – Ξυλούρη στο Σπόρτιγκ, τις επιστρατεύσεις φοιτητών, την κατάληψη της Νομικής, το «Βέλος» και την πρόβα τζενεράλε με το μνημόσυνο του Γ. Παπανδρέου

Αντιλαμβανόμαστε πώς δρουν τα ιστορικά υποκείμενα στις κρίσιμες στιγμές: «Φυσικά εμείς δεν είχαμε ιδέα πως όσα κάνουμε έχουν σχέση με την Ιστορία, εμείς απλώς ακολουθούσαμε την ορμή και τη σκέψη μας, απαντούσαμε καταφατικά στην πρόσκληση των ημερών».

Ή όπως συμπληρώνει ένα μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής Κατάληψης, «ακόμη και αν τα πρόσωπα δεν το υποψιάζονται ή δεν το θέλουν, οι πράξεις τους και οι μεταξύ τους σχέσεις λειτουργούν σαν προετοιμασία για κάτι μεγαλύτερο, κάτι με μακροχρόνιες ιστορικές συνέπειες».

O Γιάννης Αναστασάκης στο Docville

Ο Γιάννης Αναστασάκης, ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος που έμαθε την απόλυσή του από δελτίο Τύπου, μιλάει στη Μαρίνα Αγγελάκη για τη χυδαία, απολίτιστη και ανοίκεια στάση της υπουργού Πολιτισμού Λίνας Μενδώνη.

-Τριάντα χρόνια μετά την πτώση του Τείχους του Βερολίνου ο Παναγιώτης Φρούντζος παρουσιάζει τις ταινίες στις οποίες το όριο/τοπόσημο της Ανατολής με τη Δύση έχει δραματουργικό ρόλο.

-Ο καθηγητής Αρχιτεκτονικής του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Παναγιώτης Τουρνικιώτης ξεναγεί την Έμυ Ντούρου στις διαδρομές του αθηναϊκού Μπαουχάους.

-Η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη μιλά με τον Παναγιώτη Φρούντζο για την παράσταση «Λούλου» και για τον κόσμο μας που ακόμη και σήμερα κυριαρχείται από ταμπού και φοβίες.

-Ο σκηνοθέτης Άρης Λάσκος συζητάει με την Αφροδίτη Ερμίδη για θέατρο, κινηματογράφο, ρόλους, ατάκες, πολιτική και θρησκεία.

-Ο Σάββας Στρούμπος, σκηνοθέτης της «Αντιγόνης» στο Θέατρο Άττις, γράφει στο Docville για τα πρόσωπα της τραγωδίας του Σοφοκλή και τη σχέση αρχαίου δράματος – δημοκρατίας.

-«I’m possitive» τιτλοφορείται η διήμερη δράση της Στέγης με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα του AIDS. Ένας από τους καλεσμένους της δράσης είναι ο Ελληνοαμερικανός δρ Ντιμίτρι Ντασκαλάκις, εξειδικευμένος στις μολυσματικές ασθένειες, συνομιλεί με τον Σπύρο Οικόπουλο.

-Ένας μοναδικός φιλολογικός περίπατος αφιερωμένος στον Μ. Καραγάτση έγινε την προηγούμενη Κυριακή στο κέντρο της Αθήνας. Το Docville και η Ηλέκτρα Ζαργάνη ήταν εκεί και άκουσαν τον συγγραφέα Θανάση Τριαρίδη να μιλάει για την εμβληματική προσωπικότητα της γενιάς του ’30.

-Ο συγγραφέας Παναγιώτης Μανιάτης γράφει στο Docville για τη μουσική στη Σοβιετική Ένωση της δεκαετίας του ’20.

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.