Ο εθισμός στα βιντεοπαιχνίδια χαρακτηρίστηκε διαταραχή της διανοητικής υγείας

Πολλοί γονείς το σκέφτονται εδώ και καιρό, αλλά τώρα έχουν ένα νέο επιχείρημα για να περιορίσουν την ώρα που επιτρέπουν στα παιδιά τους να βρίσκονται μπροστά από μια οθόνη — ο εθισμός στα βιντεοπαιγνίδια αναγνωρίστηκε από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ) ως διαταραχή της διανοητικής υγείας.

Στην πιο πρόσφατη έκδοση της “Βίβλου”-αναφοράς του ΠΟΥ για τις αναγνωρισμένες ασθένειες που μπορούν να διαγνωστούν, ο εθισμός στα ψηφιακά και τα video games περιγράφεται ως “ένα μοτίβο επίμονης ή επαναλαμβανόμενης συμπεριφοράς παιγνιδιού” που γίνεται τόσο εκτενής ώστε να “προηγείται άλλων ενδιαφερόντων στη ζωή”.

Η Διεθνής Κατάταξη Ασθενειών (ICD), η οποία ενημερώνεται τα τελευταία 10 χρόνια, καλύπτει τώρα 55.000 τραύματα, ασθένειες και αιτίες θανάτου. Αυτή αποτελεί μια βάση για τον ΠΟΥ και εν γένει τους εμπειρογνώμονες για να βλέπουν και να ανταποκρίνονται στις εξελίξεις στον τομέα της υγείας.

“Μας επιτρέπει να κατανοήσουμε τόσο πολλά για το τι κάνει τους ανθρώπους να αρρωσταίνουν και να πεθαίνουν και να αναλαμβάνουμε δράση για να προλαμβάνουμε τον πόνο και να σώζουμε ζωές”, υπογραμμίζει σε ανακοίνωση που εξέδωσε με αφορμή τη δημοσιοποίηση της ICD ο γενικός διευθυντής του ΠΟΥ Τέντρος Αντανόμ Γεμπρεγέσους.

Ο κατάλογος αυτός χρησιμοποιείται επίσης από τις ασφαλιστικές εταιρείες καθώς οι αποζημιώσεις που δίνουν εξαρτώνται από τις καταχωρίσεις στην ICD.

Η τελευταία της εκδοχή που μόλις δημοσιοποιήθηκε, η ICD-11, διατίθεται πλήρως σε ηλεκτρονική μορφή για πρώτη φορά, σε μια προσπάθεια να αποκτήσουν μεγαλύτερη πρόσβαση σε αυτήν οι γιατροί και οι άλλοι εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας ανά τον κόσμο.

Η ICD-11 προγραμματίζεται να παρουσιαστεί στα κράτη μέλη του ΠΟΥ στην ετήσια Παγκόσμια Συνέλευση για την Υγεία που θα γίνει τον Μάιο του 2019 ώστε να υιοθετηθεί τον Ιανουάριο του 2022, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ΠΟΥ.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ετικέτες