Ο Γεραπετρίτης δεν ορκίζεται υπουργός Μεταφορών για να μην παραβιάσει όσα απαγόρευσε

Καταστρατηγώντας το Σύνταγμα προκειμένου να μην παραβιάσει τον νόμο που έφτιαξε με τα ίδια του τα χέρια, o Γιώργος Γεραπετρίτης ανέλαβε τη «διοίκηση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, καθώς και την εποπτεία των φορέων που υπάγονται σε αυτό», όπως σημειώνεται στην απόφαση του πρωθυπουργού δύο μέρες μετά την τραγωδία στα Τέμπη.

Σύμφωνα με το άρθρο 37 του Συντάγματος, ο/η Πρόεδρος της Δημοκρατίας διορίζει τον πρωθυπουργό και, με πρότασή του, διορίζει και παύει τα λοιπά μέλη της κυβέρνησης και τους υφυπουργούς. Εν προκειμένω, δεν υπάρχει Προεδρικό Διάταγμα, αλλά -όπως προαναφέρθηκε- πρωθυπουργική απόφαση, με την Κατερίνα Σακελλαροπούλου να παρατηρεί στωικά άλλη μία κυβερνητική παραβίαση του καταστατικού χάρτη της χώρας.

«Απόλυτος ευτελισμός του Συντάγματος»

Το ζήτημα ανέδειξε ο συνταγματολόγος και πρώην γ.γ. της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, Ακρίτας Καϊδατζής, ο οποίος χαρακτήρισε τραγικό το γεγονός ότι ο κ. Γεραπετρίτης είναι καθηγητής συνταγματικού δικαίου.

«Η απόφαση του πρωθυπουργού είναι αντισυνταγματική. Τα υπουργεία μόνο από τους υπουργούς τους διοικούνται, δεν νοείται ανάθεση της διοίκησής τους σε τρίτους. Κάποιος βεβαίως μπορεί να διοριστεί υπουργός σε δύο υπουργεία, όμως απαιτείται Π.Δ. Δε γίνεται με απόφαση πρωθυπουργού» σχολίασε στις 8/3 χωρίς να έχει λάβει απάντηση.

Συμπλήρωσε δε πως ο μη διορισμός υπουργού είναι εξίσου αντισυνταγματικός, αφού κανένα υπουργείο δεν μπορεί να μένει να μένει ακέφαλο, ενώ επισήμανε ότι κάθε πράξη του τύποις υπουργού Μεταφορών μπορεί να ακυρωθεί «αν κάποιος την προσβάλει στο ΣτΕ».

Γιατί;

Προφανώς, δεν τίθεται ζήτημα άγνοιας για τον αντ’ αυτού του Κυριάκου Μητσοτάκη. Οπότε, ένα και μόνο ερώτημα κυριαρχεί στη συλλογική σκέψη: Γιατί αποφεύγει την απαιτούμενη ορκωμοσία, επιμένοντας στον ευτελισμό του Συντάγματος;

Κατά την Εστία της Κυριακής, φαίνεται πως ο ίδιος ζήτησε από τον πρωθυπουργό να μην ορκιστεί «προκειμένου να μην χρειαστεί να υπογράψει αποφάσεις». Έτσι, σύμφωνα πάντα με την εφημερίδα, έδωσε δικαιώματα για κακόβουλα σχόλια.

Επιτελικό… μπλόκο

Δεν είναι μόνο η απροθυμία της υπογραφής από το θύμα του Predator. Ακριβώς ένα μήνα μετά τις εθνικές εκλογές του 2019, στη Βουλή ψηφίστηκε το πρώτο νομοθετικό του τέκνο. Πρόκειται για το διαβόητο επιτελικό κράτος, το οποίο αποδείχτηκε εγκληματικά αδρανές μπροστά σε πλημμύρες, πυρκαγιές, χιόνια και εσχάτως ζητήματα συγκοινωνιακής ασφάλειας.

Στο άρθρο 71 παρ. 3 του νόμου του σημειώνεται το εξής: «Η αμερόληπτη εκτέλεση των καθηκόντων επηρεάζεται ιδίως όταν προκύπτει: (α) όφελος, οικονομικό ή μη, για τους ίδιους, τους συζύγους ή τους συμβιούντες κατά την έννοια του άρθρου 1 του ν. 4356/2015, τους συγγενείς εξ αίματος ή εξ αγχιστείας, κατ’ ευθείαν μεν γραμμή απεριορίστως, εκ πλαγίου δε, έως και δευτέρου βαθμού, καθώς και για πρόσωπα, φυσικά ή νομικά, με τα οποία έχουν ιδιαίτερο δεσμό ή ιδιάζουσα σχέση, και (β) βλάβη, οικονομική ή μη, για πρόσωπα, φυσικά ή νομικά, με τα οποία υπάρχει ιδιαίτερη εχθρότητα».

Η τελευταία πρόταση είναι ακριβώς αυτή που προκαλεί το κώλυμα της ορκωμοσίας. Δεν είναι μυστικό πως ο πρόεδρος της ΤΕΡΝΑ, Μιχάλης Γουρζής, είναι πατέρας της συζύγου του κατ΄ επίφαση υπουργού Μεταφορών και Υποδομών. Τα έργα που έχει αναλάβει η συγκεκριμένη κατασκευαστική από το Δημόσιο είναι πολλά, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι τα ανέλαβε με αθέμιτους όρους. Σε κάθε περίπτωση, στο ΔΣ του συγκεκριμένου «κολοσσού» βρίσκεται ένα φυσικό πρόσωπο, με το οποίο ο κ. Γεραπετρίτης -όπως σημειώνεται στον νόμο του- έχει «ιδιαίτερο δεσμό ή ιδιάζουσα σχέση».

«Υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων»

Μιλώντας στο documentonews.gr, ο κ. Καϊδατζής υποστήριξε πως προκύπτει ζήτημα σύγκρουσης συμφερόντων είτε κάποιος είναι διορισμένος με βάση όσα ορίζει το Σύνταγμα είτε μέσω αντισυνταγματικών μεθοδεύσεων.

Επικοινωνήσαμε με τον κ. Γεραπετρίτη, ο οποίος δεν θέλησε να κάνει επίσημη δήλωση.