Η έκθεση «Πρωτόλεια» στο Μουσείο Μπενάκη αποτελεί ένα συναρπαστικό ταξίδι στις απαρχές της δημιουργίας έντεκα κορυφαίων Ελλήνων καλλιτεχνών του 20ού αιώνα. Πρόκειται για τους Σπύρο Βασιλείου, Νίκο Χατζηκυριάκο-Γκίκα, Γιάννη Τσαρούχη, Γιάννη Μόραλη, Α. Τάσσο, Βάσω Κατράκη, Γιάννη Σπυρόπουλο, Αλέκο Κοντόπουλο, Δημήτρη Μυταρά, Γιάννη Γαΐτη και Χρύσα Ρωμανού. Κείμενο της Χριστιάνας Στυλιανού.
«Στην Ελλάδα γίνεσαι ήρωας για να επιβιώσεις» λέει ο Κωνσταντίνος Μπιμπής στην Ειρήνη Δρίβα σε μια συνέντευξη πάνω στις ιδεολογίες, τη διαφθορά και τα fake news με αφορμή την πρεμιέρα της παράστασης «Ο εχθρός του λαού».
Πρώτη επιστημονική παρουσίαση στην Αθήνα για την Παπούρα και θρίαμβος στα διεθνή βραβεία BMTA 2025 στην Ιταλία, ενώ εντείνεται ο αγώνας για τη διάσωση του αρχαιολογικού χώρου. Ρεπορτάζ του Στάθη Γκότση.
Νόμπελ Λογοτεχνίας με πολιτικό πρόσημο. Ο Λάσλο Κρασναχορκάι που τιμήθηκε με το φετινό βραβείο βλέπει χωρίς φίλτρα την εποχή μας. κείμενο της Έμυς Ντούρου.
Πλασμένος από σάρκα, πάθος και σκοτάδι. Ο θρυλικός Μαρκ Άλμοντ έρχεται στην Αθήνα για να τραγουδήσει το παράδοξο, την ηδονή και την απώλεια. Γράφει η Χριστιάνα Στυλιανού.
Η «Χαμένη άνοιξη» του Στρατή Τσίρκα ανεβαίνει για πρώτη φορά στη σκηνή και μας ταράζει με όσα συνέβησαν στα Ιουλιανά και άλλαξαν τα πάντα στον τόπο. Κριτική της παράστασης από τον Ηρακλή Λογοθέτη.
Τις σχέσεις της Γερμανίδας σκηνοθέτριας Λένι Ρίφενσταλ με τους ναζί διερευνά το ντοκιμαντέρ «Ρίφενσταλ – Στην καρδιά του Tρίτου Ράιχ» του Αντρές Βάιλε που βγαίνει στις κινηματογραφικές αίθουσες. Ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης μεταφέρει το κλίμα.
Ο Αντώνης Μποσκοΐτης γράφει για το βιβλίο του Σπύρου Αραβανή που αναφέρεται στην ιστορία του δίσκου «Ζεστά ποτά» των αδελφών Κατσιμίχα.
Ο Ρότζερ Γουότερς, θρύλος των Pink Floyd, μοιάζει με ανεμοστρόβιλο που σαρώνει τη σιωπή και ξεσκεπάζει την υποκρισία. Σε πρόσφατη ραδιοφωνική συνέντευξη επιτέθηκε ανοιχτά στον Μπόνο των U2 για τη σιωπή του απέναντι στην Παλαιστίνη. Της Χριστιάνας Στυλιανού.
Το υπουργείο Πολιτισμού ψάχνει… νοικάρηδες για τους μεσαιωνικούς μύλους της Ρόδου. Γράφει ο Στάθης Γκότσης.
Το καλοκαίρι του 2019 η Τέιλορ Σουίφτ, που πριν από λίγες μέρες κυκλοφόρησε το νέο άλμπουμ της με τίτλο «The life of a showgirl», βρέθηκε στο επίκεντρο μιας από τις πιο συζητημένες διαμάχες της μουσικής βιομηχανίας. Ο λόγος; Τα δικαιώματα των πρώτων έξι δίσκων της. Ο Γιάννης Πούλλος γράφει μια ιστορία από τη μουσική.
Η ταινία «Vampyr» που σχεδίασε και κυκλοφόρησε στις αίθουσες ο Καρλ Ντράγερ στις αρχές των 30s, προβάλλεται και πάλι στις αίθουσες. Ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης αφηγείται την ιστορία της.
Το 13o Φεστιβάλ Κινηματογράφου Χανίων με σπουδαίους καλεσμένους όπως ο Εμίρ Κουστουρίτσα και ο Παντελής Βούλγαρης αλλά και με προβολές 250 ταινιών και δεκάδες παράλληλες δράσεις ξεκινάει το ταξίδι του. Γράφει η Έμυ Ντούρου.
Η παράσταση «Το παρελθόν» του Ζιλιέν Γκοσλέν πάνω στη θεματική της γυναικοκτονίας ανεβαίνει στη Στέγη. Κείμενο της Ειρήνης Δρίβα.
Το «Αγάπη μόνο» του Νταγκ Γιόχαν Χάουγκερουντ είναι το δεύτερο μέρος μιας τριλογίας για τις ανθρώπινες σχέσεις στο Οσλο. Ο Κωνσταντίνος Καϊμάκης γράφει για την ταινία.
«Για πολύ κόσμο που ασχολείται με το βιβλίο υπάρχει μόνο ένα είδος λογοτεχνίας, αυτό που προέρχεται από την Ευρώπη (αυστηρά η δυτική εννοείται), άντε και από τις Ηνωμένες Πολιτείες – μέχρι Ροθ, ΜακΚάρθι και ΝτεΛίλο στο τσακίρ κέφι. Οτιδήποτε υπάρχει κάτω και δεξιά από τη Μεσόγειο, κάτω από τη διώρυγα του Παναμά (εξαιρούνται ο Μπόρχες, ο Μάρκες και ο Κορτάσαρ) και down under δεν αναγνωρίζεται ως λογοτεχνία». Άρθρο της Έμυς Ντούρου.


















