Ο κινηματογράφος στην τύχη του - Στο Docville που κυκλοφορεί με το Documento την Κυριακή

Την ίδια στιγμή που οι χώρες της Δύσης αναζητούν τρόπους για να στηρίξουν τον κινηματογράφο, τα αρμόδια υπουργεία στην Ελλάδα δεν παράγουν πολιτική, πάσχουν από έλλειψη οράματος και αντιληπτικής ικανότητας της πραγματικότητας, οδηγώντας τον χώρο στον αφανισμό.

Η Ειρήνη Σουγανίδου, διευθύνουσα σύμβουλος της Feelgood Entertainment, παραθέτει τα στοιχεία της κινηματογραφικής αγοράς στην Ελλάδα για το 2020 και διαπιστώνει ότι η πρωτόγνωρη συνθήκη που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε δεν είναι αγώνας ταχύτητας αλλά μαραθώνιος.

Η Αθηνά Καλκοπούλου, διευθύντρια Προώθησης (Hellas Film), Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου, αναγνωρίζει πως το πεδίο είναι πολύ ανταγωνιστικό αλλά και ανοιχτό για εναλλακτικές δημιουργικές προσεγγίσεις στους τρόπους με τους οποίους μια ταινία μπορεί να βρει το κοινό της.

Η Χριστίνα Λεκκάκη, υπεύθυνη οργάνωσης παραγωγής στη Γαλλία, περιγράφει το κινηματογραφικό τοπίο στη Γαλλία, ενώ γράφει για το δίχτυ ασφαλείας για τους εργαζόμενους στον χώρο του σινεμά.

Ο σκηνοθέτης και πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδημίας Κινηματογράφου Γιώργος Τσεμπερόπουλος θεωρεί ότι στην Ελλάδα ο κινηματογράφος θεωρείται εχθρός και πως τον πολεμούν.

Ο Γιάννης Καλφακάκος, γενικός διευθυντής της εταιρείας διανομής Tanweer Alliances, αν και συμφωνεί με τη διαπίστωση ότι το lockdown δημιούργησε μια μονοπωλιακή κατάσταση υπέρ των πλατφορμών, δεν θεωρεί ότι αυτό θα οδηγήσει απαραίτητα σε αλλαγή συνηθειών.

Ο Aristotle Katopodis, artistic & festival director, στο Los Angeles Greek Film Festival, γράφει για την αγορά από το Netflix του εμβληματικού κινηματογράφου Egyptian Theater στη φημισμένη Hollywood Boulevard και διαβλέπει πως τα επόμενα χρόνια θα έχουν ενδιαφέρον και ένταση.

Ο Λευτέρης Αδαμίδης, συνιδρυτής της εταιρείας διανομής One From the Heart, αντιλαμβάνεται πως στη χώρα μας από ένα κράτος που σε μια τέτοια συνθήκη δεν φαίνεται να έχει ενισχύσει επαρκώς την υγεία και την παιδεία, δεν μπορούμε να έχουμε μεγάλες προσδοκίες για τον πολιτισμό.

Η Ιωάννα Παπαγεωργίου, κριτικός κινηματογράφου και υπεύθυνη προγράμματος του Sydenham Arts Film Club, καταγράφει την πραγματικότητα της κινηματογραφικής αίθουσας στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Ο παραγωγός Κωνσταντίνος Κοντοβράκης πιστεύει ότι η ανερμάτιστη και άστοχη πολιτική του ΕΚΟΜΕ δεν προοιωνίζεται κάτι θετικό για τα γυρίσματα ξένων ταινιών στη χώρα.

Ο σκηνοθέτης Νίκος Labôt υποστηρίζει ότι το streaming δεν μπορεί να αντικαταστήσει την κινηματογραφική αίθουσα και αναφέρεται στα μέτρα που έχει πάρει η Γαλλία για να προστατέψει την κινηματογραφική της παραγωγή.

Ποιος είναι οστόχος της Λίνας Μενδώνη και του Κυριάκου Μητσοτάκη με τη μετατροπή των δημόσιων μουσείων σε ΝΠΔΔ; Η πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων Δέσποινα Κουτσούμπα και ο γενικός γραμματέας του Ενιαίου Συλλόγου Υπαλλήλων ΥΠΠΟ Αττικής, Στερεάς και Νήσων Στάθης Γκότσης απαντούν σχετικά. 

Η Σαβίνα Γιαννάτου μιλάει στον Αντώνη Μποσκοΐτη για το καινούργιο της άλμπουμ «Ways of not seeing», τη free jazz ως επανάσταση και ως μουσικό στιλ και το πολιτικό πρόσημο της τέχνης.

Ο Νίκος Σαραντάκος συζητάει με τον Παναγιώτη Φρούντζο για το καινούργιο του βιβλίο «Το ζορμπαλίκι των ραγιάδων», τις ντοπιολαλιές στον ελλαδικό χώρο, τον υπερβολικό Δημήτρη Βυζάντιο και τη «Βαβυλωνία» του και την καθαρεύουσα ως γλώσσα λογίων και εξουσιαστών.

Η συλλογικότητα Support Art Workers γράφει για τη νέα της δράση «Βραδινές Βόλτες».   

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.