Ο Κούμπιτσα επιστρέφει δυναμικά στην F1: «Είναι σαν να κρατάς ένα μικρό πουλάκι…»

Ο Κούμπιτσα επιστρέφει δυναμικά στην F1: «Είναι σαν να κρατάς ένα μικρό πουλάκι…»

Ο Πολωνός πιλότος δεν το βάζει κάτω και επιστρέφει στο σιρκουί της Formula 1 μια οκταετία μετά το φρικιαστικό ατύχημα που παραλίγο να τον στείλει στον άλλο κόσμο.

Oι διασώστες που επί δύο ώρες προσπαθούσαν να απεγκλωβίσουν το τσακισμένο κορμί του Ρόμπερτ Κούμπιτσα από τα συντρίμμια του Škoda Fabia κούνησαν το κεφάλι απογοητευμένοι. Θα ζήσει ο άνθρωπος αλλά αποκλείεται να ξαναμπεί σε αγωνιστικό αυτοκίνητο, σκέφτηκαν. Πώς να οδηγήσει τα θηρία της Formula 1 ένας μονόχειρας;

Όταν έβαλαν τον 27χρονο Πολωνό στο ελικόπτερο για να μεταφερθεί στο νοσοκομείο, το μπράτσο του κρεμόταν από ένα ισχνό κομμάτι σάρκας. Και η πολλά υποσχόμενη καριέρα του από μια κλωστή.

«Ο Κούμπιτσα είναι ο οδηγός της χρονιάς» έγραψε ο δημοσιογράφος Μαρκ Χιουζ στον απολογισμό της περιόδου του 2010. «Μπορεί ο Χάμιλτον να κατέκτησε τον τίτλο, αλλά ο τέταρτος της γενικής κατάταξης υπερείχε σε τεχνική και ξεχώρισε στις πίστες όπου οι ατομικές ικανότητες μπορούν να υπερκαλύψουν τις αδυναμίες του κινητήρα: Μονακό, Σπα, Σουζούκα».

Η Renault ανανέωσε το συμβόλαιό του και βάλθηκε να καταστρώνει μεγαλεπήβολα σχέδια για το 2011. Αλλά ο ανυπόμονος Κούμπιτσα βαριόταν να περιμένει άπραγος έως τον Μάρτιο. «Θα τρέξω στα ράλι για να ξεσκουριάζω» ανακοίνωσε. Hταν μια απόφαση που παραλίγο να του στοιχίσει τη ζωή.

Το ατύχημα συνέβη στις 6 Φεβρουαρίου 2011 στο ράλι Ρόντε ντι Αντόρα, κοντά στο χωριό Τεστίνο στη Σαβόνα της βόρειας Ιταλίας. Ο Κούμπιτσα έχασε τον έλεγχο του λευκού Fabia, το οποίο καρφώθηκε σε μια προστατευτική μπάρα και έγινε σμπαράλια. Τα σίδερα διαπέρασαν την καμπίνα του οδηγού στο ύψος των πεντάλ και εμβόλισαν το σώμα του οδηγού σχεδόν από την κορυφή ως τα νύχια. Ακούγοντας τις οιμωγές του Πολωνού οι διασώστες φοβήθηκαν τα χειρότερα. Ο συνοδηγός Γιάκουμπ Μπέργκερ βγήκε από το διαλυμένο αυτοκίνητο σώος, αβλαβής και αρτιμελής.

Η ανακοίνωση του νοσοκομείου Σάντα Κορόνα στην Πιέτρα Λίγκουρε ήταν σοκαριστική. Η ατσάλινη μπάρα προκάλεσε στον Κούμπιτσα ατελή ακρωτηριασμό του δεξιού χεριού, συντριπτικά κατάγματα στον αγκώνα, τον ώμο και στο πόδι και έντονη αιμορραγία. Το μισό κορμί του ήταν ένας σωρός από κόκκινες σάρκες και σπασμένα κόκαλα. Για καλή του τύχη ο άντρας από την Κρακοβία έπεσε σε ικανά χέρια.

Μετά και την κινητοποίηση της Renault, o Κούμπιτσα χειρουργήθηκε από εφτά γιατρούς χωρισμένους σε δύο ομάδες, με επικεφαλής τον ειδικευμένο σε τραυματισμούς των χεριών χειρουργό Iγκορ Ροσέλο. Στις εφτά ώρες της εγχείρησης το σακατεμένο μπράτσο του Πολωνού κατασκευάστηκε εξαρχής με βίδες, πλάκες, δανεικά νεύρα και τένοντες και γερό οστικό υλικό.

«Θα χρειαστεί περίπου ένα έτος για να αποκτήσει ξανά στοιχειώδη κινητικότητα στο δεξί χέρι του ο Ρόμπερτ» είπε ο μεγαλογιατρός στους δημοσιογράφους. «Αλλά μην ανησυχείτε για την καριέρα του, είναι θέμα χρόνου να επιστρέψει στο βολάν».

Η προφητεία του Ροσέλο ακουγόταν σαν σενάριο επιστημονικής φαντασίας αλλά αποδείχθηκε αληθινή. «Αν δεν ήμουν αθλητής, το σώμα μου δεν θα διέθετε επαρκή δύναμη για να επανέλθει» σχολιάζει σήμερα ο ίδιος ο Κούμπιτσα. Oχι μόνο το σώμα αλλά και το πνεύμα. «Πολλοί θεωρούσαν την επάνοδό μου αδύνατη. Απέδειξα όμως ότι όλα είναι πιθανά όταν μιλάμε για την ανθρώπινη θέληση. Οι μοναδικοί που το πίστευαν εξαρχής ήμασταν εγώ ο ίδιος και οι άνθρωποι που με περιστοιχίζουν».

Ο Κούμπιτσα ξανάσπασε το χειρουργημένο πόδι του έντεκα μήνες μετά το ατύχημα, όταν γλίστρησε σε πάγο και έπεσε στην αυλή του σπιτιού του στην Ιταλία. Μόλις όμως ξεπέρασε αυτό το τελευταίο –χαμηλό– εμπόδιο δήλωσε έτοιμος να ξαναπιάσει το τιμόνι. Στις 9 Σεπτεμβρίου 2012 όχι απλώς έτρεξε στο ράλι WRC του Ρόντε Γκολιτόλο ντε Λάνα, αλλά κέρδισε κιόλας με διαφορά ενός λεπτού από τους διώκτες του.

Ο πιλότος που κορόιδεψε τον θάνατο (όχι μόνο το 2011 αλλά και το 2007, όταν γλίτωσε φτηνά από τράκο με 300 χλμ./ώρα στο γκραν πρι του Καναδά, το ίδιο που κέρδισε έναν χρόνο αργότερα) άρχισε στο μυαλό του να μετράει τους μήνες μέχρι την επιστροφή του στη Formula 1. «Μια μέρα θα τα καταφέρω» έλεγε στους δικούς του. Χρειάστηκε μια πενταετία για να πειστούν οι παλιόφιλοί του στη Renault να του δώσουν μια νέα ευκαιρία.

«Ο Ρόμπερτ παραμένει γρήγορος, παραμένει σταθερός και κυρίως παραμένει ενθουσιώδης όπως παλιά» δήλωσε το αφεντικό της ομάδας, Σιρίλ Αμπιτεμπούλ, μετά τις δοκιμές του 2017. «Δεν βλέπω να υπάρχει σοβαρό εμπόδιο για την επιστροφή του». Δύο χρόνια και μία μεταγγραφή αργότερα, ο κύβος ερρίφθη. «Οι οδηγοί μας για το 2019 θα είναι ο Τζορτζ Ράσελ και ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα» ανακοίνωσε η Williams.

Kαι… το χέρι; Το διαλυμένο μπράτσο;

«Το δοκίμασα στους εξομοιωτές από το 2016 και είμαι απόλυτα βέβαιος ότι έχει την απαραίτητη κινητικότητα» διαβεβαιώνει ο 34χρονος Πολωνός τους ουκ ολίγους ανησυχούντες. «Δεν πιάνουμε το τιμόνι με όλη μας τη δύναμη. Είναι σαν να κρατάς ένα μικρό πουλάκι. Δεν πρέπει να το σφίξεις πολύ, γιατί θα φοβηθεί. Εάν όμως χαλαρώσεις υπερβολικά, θα πετάξει μακριά». Ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα άρπαξε τη ζωή και με τα δύο χέρια και δεν σκοπεύει να την αφήσει να του ξεφύγει.

Ετικέτες

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter