Ο Κυριάκος και το rebranding της περικεφαλαίας

Ο τραγέλαφος των προηγούµενων ηµερών σε σχέση µε τα γλυπτά του Παρθενώνα είναι ενδεικτικός της λογικής της αρπαχτής που διακατέχει την κυβέρνηση Μητσοτάκη.

Αρχικά ο πρωθυπουργός σε συνέντευξη στον «Observer» απηύθυνε αίτηµα στον Μπόρις Τζόνσον να µας δανείσει τα γλυπτά του Παρθενώνα ώστε να εκτεθούν στην Αθήνα το 2021 µε την ευκαιρία των εορτασµών για τα 200 χρόνια από την Ελληνική Επανάσταση. Την άλλη µέρα βγαίνει η υπουργός Πολιτισµού Λίνα Μενδώνη και µε δηλώσεις της στα «Παραπολιτικά» λέει ότι αν γίνει δεκτό το αίτηµα του πρωθυπουργού, το υπουργείο Πολιτισµού είναι έτοιµο να ανταποκριθεί. Το Βρετανικό Μουσείο φυσικά άλλο που δεν ήθελε.

Εσπευσε να βγάλει ανακοίνωση ότι βλέπει πολύ θετικά το θέµα. Χρόνια επιδιώκουν να µας δανείσουν τα γλυπτά, αφού αυτό θα προϋπέθετε τη δική µας αποδοχή για την κυριότητα του µουσείου επάνω τους. Και φυσικά ξέσπασε µεγάλος σάλος. Αλλοι έλεγαν ότι θα τρίζουν τα κόκαλα της Μελίνας, άλλοι θυµήθηκαν την ανάθεση από τον Σαµαρά της δικαστικής διεκδίκησης των γλυπτών στην Αµάλ Αλαµουντίν µε αµοιβή (το ύψος της οποίας δεν µάθαµε ποτέ), άλλοι έλεγαν ότι δεν είναι δυνατόν ο πρωθυπουργός της χώρας και η υπουργός Πολιτισµού –η οποία µάλιστα ήταν γενική διευθύντρια του υπουργείου επί πολλά χρόνια– να µη γνωρίζουν πόσο επικίνδυνη είναι αυτή η πρόταση.

Τι να κάνει λοιπόν το υπουργείο… Βγάζει ανακοίνωση το γραφείο Τύπου ότι ο ΣΥΡΙΖΑ φταίει που δεν κατάλαβε καλά και που λέει ψέµατα γιατί στην επίµαχη συνέντευξη ο πρωθυπουργός είπε ότι παραµένει το αίτηµα της µόνιµης επιστροφής των γλυπτών. ∆εν µας εξήγησε, όµως, πώς ακριβώς θα γίνει αυτό, αφού απαραίτητη προϋπόθεση για τον δανεισµό είναι η αναγνώριση από την ελληνική πλευρά της κυριότητας των Βρετανών επί των γλυπτών; Η ερώτηση που βρισκόταν στο στόµα όλων ήταν µία: είναι δυνατόν ο Κυριάκος Μητσοτάκης να είναι τόσο αφελής; Η απάντηση είναι «όχι». ∆εν είναι αφελής. Είναι επιπόλαιος. Μετά τη στροφή 180 µοιρών στο θέµα της συµφωνίας των Πρεσπών χρειάζεται κατεπειγόντως νέο αφήγηµα για το κοµµάτι της εκλογικής του πελατείας που νιώθει απόγονος του Μεγαλέξανδρου και του Περικλή.

Η µετά βαΐων και κλάδων εξαγγελία του «Ελλάδα 2021» υπό την ηγεσία της Γιάννας Αγγελοπούλου δεν είχε το αναµενόµενο αποτέλεσµα, το αντίθετο µάλιστα. ∆εν είναι η Ελλάδα που χρειάζεται rebranding, είναι το εθνικιστικό αφήγηµα του Κυριάκου Μητσοτάκη. Και το κάνει µε την ίδια επιπολαιότητα που χειρίστηκε και το µακεδονικό. Προκειµένου να δηµιουργήσει τον επικοινωνιακό ντόρο που χρειάζεται, δεν ενδιαφέρεται αν βάζει σε κίνδυνο την ίδια την υπόθεση που υποτίθεται ότι υπερασπίζεται. Θα έλεγα ότι ελπίζω να χειριστεί τις διαπραγµατεύσεις για τα πολύ σηµαντικά θέµατα που έχει µπροστά του (όπως π.χ. τα πλεονάσµατα) µε µεγαλύτερη σοβαρότητα, αλλά δεν είµαι τόσο αισιόδοξη.

* Η Μαργαρίτα Συγγενιώτου είναι λυρική τραγουδίστρια

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.