ΥΠΠΟΑ files

Ο Κυριάκος ως ντίλερ ιδιωτικών συμφερόντων

Τα πλάνα με τον Κυριάκο Μητσοτάκη να εισέρχεται σε ένα ακυκλοφόρητο ακόμη στην Ελλάδα ηλεκτροκίνητο μοντέλο της αυτοκινητοβιομηχανίας Tesla σχολιάστηκαν ευμενώς από τον ισχυρό άντρα της Tesla Έλον Μασκ

Από το μετρό της Θεσσαλονίκης στο ΕΜΣΤ, ο πρωθυπουργός σε ρόλο ικανού προμότερ

∆εν κοµίζουµε γλαύκα εις Αθήνας επισηµαίνοντας ότι η κυβέρνηση εξυπηρετεί ιδιωτικά επιχειρηµατικά συµφέροντα. Είναι τοις πάσι γνωστό ότι η «φιλελεύθερη» παράταξη έχει εγγεγραµµένη στο πολιτικό της DNA την προώθηση οικονοµικών συµφερόντων, πολιτική την οποία υπηρετεί, όχι δίχως ανταλλάγµατα, µε χαρακτηριστική συνέπεια – χωρίς βέβαια να διεκδικεί και το µονοπώλιο σε αυτό τον τοµέα. Ιστορικά έχει συνδέσει το όνοµά της µε την εκταµίευση, άµεσα ή έµµεσα, δηµόσιου χρήµατος προς ενίσχυση επιχειρηµατικών φίλων αλλά και την εκχώρηση σε αυτούς δηµόσιου χώρου και περιουσίας.

Εκείνο που έχει ενδιαφέρον να επισηµανθεί δεν είναι η διαχρονική συνέπεια της ακολουθούµενης πολιτικής αλλά η επιστράτευση του ίδιου του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στην υλοποίησή της. Τούτο συνιστά µια κάποια καινοτοµία, καθώς συνήθως οι κατά καιρούς επικεφαλής της παράταξης παραµένουν διακριτικά στο παρασκήνιο σε τέτοια θέµατα προκειµένου να προφυλάξουν το κύρος τους από τυχόν στραβές που ενδέχεται να προκύψουν.

Γαϊτανάκι µεθοδεύσεων και ψευδολογιών

Προς επίρρωση των εισαγωγικών αυτών επισηµάνσεων θα περιοριστούµε µόνο σε δύο ενδεικτικά παραδείγµατα από την προσωπική εµπλοκή του Κυριάκου Μητσοτάκη σε θέµατα που συνδέονται µε την πολιτιστική κληρονοµιά και τον σύγχρονο πολιτισµό.

Το πρώτο έχει να κάνει µε την εξαγγελία του τον Σεπτέµβριο του 2019 σχετικά µε την αλλαγή στον σχεδιασµό υλοποίησης του έργου του µετρό Θεσσαλονίκης. Ο κ. Μητσοτάκης, χωρίς να έχει εντοπιστεί καµία τεχνική δυσχέρεια στην υλοποίηση του έργου στον σταθµό της Βενιζέλου, ανακοίνωσε πως σταµατά η εφαρµογή της τεχνικής λύσης που είχε προκριθεί και δροµολογηθεί από το 2017 για την κατασκευή του σταθµού µε τη διατήρηση στη θέση τους των µοναδικής αρχαιολογικής σηµασίας ευρηµάτων που εντοπίστηκαν εκεί.

Έκτοτε ξεκίνησε ένα γαϊτανάκι µεθοδεύσεων και ψευδολογιών προκειµένου να κατασταλεί κάθε διαφορετική φωνή και να πειστεί η κοινή γνώµη ότι η λύση της «απόσπασης και επανατοποθέτησης» των αρχαιοτήτων είναι η µοναδική εφικτή για την ολοκλήρωση του µετρό. Πτυχές αυτής της σκανδαλώδους υπόθεσης ήρθαν στο φως την περασµένη Τετάρτη στη συνέντευξη Τύπου των φορέων που κατέθεσαν στο Συµβούλιο της Επικρατείας αιτήσεις ακύρωσης της σχετικής απόφασης της υπουργού Πολιτισµού Λίνας Μενδώνη, οι οποίες θα συνεκδικαστούν στις 6 Νοεµβρίου.

Σε όσους παρακολουθούν την υπόθεση αυτή έχει καταστεί απολύτως σαφές πως δεν υπήρχε κανένας απολύτως τεχνικός λόγος για την αλλαγή στον σχεδιασµό υλοποίησης του έργου. Όλες οι σχετικές αιτιάσεις έχουν πειστικά αποδοµηθεί, ενώ παράλληλα έχουν αναδειχτεί τα προβλήµατα που συνεπάγεται η υλοποίηση της πρωθυπουργικής εξαγγελίας: ανεπανόρθωτη βλάβη στις µοναδικές αρχαιότητες, διεθνής διασυρµός της χώρας ως µη ικανής να προστατεύσει τον µνηµειακό της πλούτο και να εκτελέσει ένα σύνθετο τεχνικό έργο τέτοιου χαρακτήρα, νέες µεγάλες καθυστερήσεις στην ολοκλήρωση του µετρό και επ’ αόριστον παράταση της ταλαιπωρίας των κατοίκων της πόλης, µεγάλη οικονοµική επιβάρυνση του προϋπολογισµού του έργου.

Το τελευταίο φαίνεται πως είναι και το κλειδί για την ερµηνεία της πρωθυπουργικής εξαγγελίας: αν εξαιρέσει κανείς τις προσωπικές βεντέτες πολιτικών παραγόντων της ∆εξιάς στη Θεσσαλονίκη που επιθυµούσαν διακαώς το ξήλωµα των αρχαιοτήτων, ο µόνος πραγµατικά κερδισµένος από την όλη ιστορία είναι ο εργολάβος του έργου, που ήδη διεκδικεί και εισπράττει εκατοµµύρια ως αποζηµιώσεις για την καθυστέρηση του έργου.

Με άλλα λόγια, ο πρωθυπουργός της χώρας συνέδεσε το όνοµά του µε τα οικονοµικά συµφέροντα µιας εργολαβικής κοινοπραξίας, θυσιάζοντας τον µνηµειακό πλούτο της χώρας αλλά και την εικόνα της διεθνώς.

Καλοτάξιδο το νέο αυτοκίνητο, πρωθυπουργέ

Ακόµη πιο εξόφθαλµο παράδειγµα της ανάδειξης του Κυριάκου Μητσοτάκη σε ντίλερ ιδιωτικών συµφερόντων δίνει η πρόσφατη επίσκεψή του στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (ΕΜΣΤ). Στην πραγµατικότητα η επίσκεψη επικεντρώθηκε στην ξενάγησή του σε περιοδική έκθεση, µια ιδιωτική έκθεση που στεγάζεται στο ΕΜΣΤ, επιβεβαιώνοντας τις καταγγελίες ότι το µουσείο µετατρέπεται µε ευθύνη της κυβέρνησης σε mall προβολής ιδιωτικών συλλογών και συνακόλουθα προώθησης οικονοµικών συµφερόντων.

Σαν να µην έφτανε αυτό, κατά την αναχώρησή του από το ΕΜΣΤ ο Κυριάκος Μητσοτάκης φωτογραφήθηκε, ως άλλος Σάκης Ρουβάς στο Ηρώδειο, να εισέρχεται σε ένα ακυκλοφόρητο ακόµη στην Ελλάδα ηλεκτροκίνητο µοντέλο της αυτοκινητοβιοµηχανίας Tesla. Τα φωτογραφικά ενσταντανέ επικοινωνιακής προβολής της εταιρείας που πρόσφατα άρχισε να δραστηριοποιείται στην Ελλάδα έκαναν τον γύρο του διαδικτύου και σχολιάστηκαν ευµενώς από τον ίδιο τον ισχυρό άνδρα της Tesla, τον επονοµαζόµενο και «Ντόναλντ Τραµπ της Σίλικον Βάλεϊ» πολυεκατοµµυριούχο Ελον Μασκ.

Ο Σάκης Ρουβάς ζήτησε συγγνώµη για το δικό του ατόπηµα. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης όχι. Ισως γιατί δεν αντιλαµβάνεται ότι προσβάλλει βάναυσα τον δηµόσιο χώρο, µνηµειακό ή σύγχρονο, αλλά και τη νοηµοσύνη των πολιτών. Ή γιατί τα ανταλλάγµατα είναι τόσο µεγάλα που θεωρεί ότι αξίζει τον κόπο να παίρνει πάνω του τις «µπίζνες» αυτές.

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.