Ο ΛΕΞ «έριξε» το ΟΑΚΑ

Ο ΛΕΞ «έριξε» το ΟΑΚΑ

Από πολλούς χαρακτηρίστηκε μία από τις μεγαλύτερες -αν όχι η μεγαλύτερη- συναυλίες Έλληνα καλλιτέχνη μετά τη Μεταπολίτευση. Ο ράπερ ΛΕΞ, που αποτελεί τη φωνή της γενιάς του, έκανε ρεκόρ από την πρώτη στιγμή που ανακοινώθηκε η συναυλία του στο ΟΑΚΑ. Κι έτσι η μία συναυλία οδήγησε σε ακόμη μία που θα δοθεί απόψε, κάτι απόλυτα αναμενόμενο.

Παρουσιάζοντας κομμάτια απ’ όλη την πορεία του με εστίαση φυσικά στο τελευταίο και πιο πρόσφατο άλμπουμ του που ξεχώρισε απ’ όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες, η χθεσινή συναυλία ήταν αναμφισβήτητα κάτι το διαφορετικό τόσο για τον ίδιο τον ΛΕΞ, όσο και για τις εγχώριες συναυλίες γενικότερα.

Μία συναυλία με σαφώς πολιτικό πρόσημο που οφείλει το χαρακτήρα της στα τραγούδια καθ’ αυτά, όσο και στην προγραμματισμένη συμμετοχή της Χαρούλας Αλεξίου.

Η Αλεξίου εμφανίστηκε στη σκηνή και ερμήνευσε μία στροφή από το τραγούδι που είχαν ηχογραφήσει από κοινού με τον ΛΕΞ. Τι κι αν η Αλεξίου έχει πια αφήσει το τραγούδι; Είναι μία καλλιτέχνιδα που επιβάλλεται άμα τη εμφανίσει της πόσο μάλλον που ανέκαθεν συνεργαζόταν με το νέο και το προοδευτικό στο ελληνικό τραγούδι.

Έτσι, και οι παλαιστινιακές σημαίες βγήκαν, και τα δακρυγόνα έπεσαν, κάνοντας σαφές πως δεν ήταν μια απλή συναυλία, ακόμη και μία επιπλέον συναυλία του ΛΕΞ, αλλά ένα γεγονός με ξεκάθαρη πολιτική σημασία την ίδια μέρα μάλιστα που ο Βορίδης έφυγε και ο Πλεύρης ήρθε.

Η τελευταία φορά που είχαμε ανάλογης εμβέλειας συναυλίες ήταν αυτές του Θανάση Παπακωνσταντίνου πριν λίγα χρόνια. Κι αν ο ΛΕΞ είχε πάρει τα ηνία με πιο… αθόρυβο τρόπο (γνωστός δηλαδή στους φαν της ελληνικής ραπ και όχι στους «έντεχνους») πλέον η απήχηση του πέρασε σε άλλη σφαίρα. Όπως ακριβώς το είχε πει και ο Διονύσης Σαββόπουλος στο ντοκιμαντέρ του Λάκη Παπαστάθη: «Η ποπ (σ.σ. αν υποτεθεί πως ο ΛΕΞ κάνει ποπ σήμερα με την έννοια του “popular” είναι η μόνη μουσική κτηνώδους καταναλωτισμού που κατάφερε να ξεπεράσει τον καταναλωτικό χαρακτήρα της και να αφομοιωθεί από τις λαϊκές μάζες».

Ετικέτες

Documento Newsletter