Η εναρκτήρια παράσταση του Φεστιβάλ Αθηνών προκάλεσε πολλές αναταράξεις. Η υπογραφή της ιστορικής γαλλικής κολεκτίβας του Θεάτρου του Ήλιου και της κορυφαίας Ευρωπαίας δημιουργού Αριάν Μνουσκίν στη νέα παραγωγή «Εδώ έχει δράκους» δεν εξασφάλισε τη γενική αποδοχή. Αντιθέτως, πολλοί είναι οι θεατές που έφυγαν από το θέαμα εξοργισμένοι. Ο λόγος είναι ότι η άκρως πολιτικοποιημένη σκηνοθέτιδα αυτήν τη φορά αποφάσισε να αποκαθηλώσει τους πρωτεργάτες της Οκτωβριανής Επανάστασης σε μια προσπάθεια να εξηγήσει την εισβολή του Πούτιν στην Ουκρανία. Η παράσταση κατηγορήθηκε για απροκάλυπτη αντικομμουνιστική προπαγάνδα και άγαρμπο λαϊκισμό υπέρ του σύγχρονου νεοφιλελεύθερου δυτικού αφηγήματος, ωστόσο επαινέθηκε από μια άλλη μερίδα του κοινού για το θάρρος της να πει σκληρές αλήθειες. Εμείς προτιμάμε να θυμόμαστε τη Μνουσκίν ενεργά παρούσα στο πλευρό του κινήματος της πλατείας Συντάγματος να οργανώνει δρώμενο την εποχή των σκληρών μνημονίων. Κ.Α.
Οι δράκοι της Αριάν Μνουσκίν άναψαν φωτιές
