Οι Herta και η αυτοκρατορία των ψευδαισθήσεων

Οι Herta και η αυτοκρατορία των ψευδαισθήσεων

Επιθετικότητα, πολυπλοκότητα και μελωδία συνυπάρχουν αρμονικά και ευφάνταστα στο «Crossing the illusion» των Αθηναίων Herta.

Όταν στις αρχές του Φεβρουαρίου πέρασαν από το timeline μου τα reels (σύντομα βίντεο, μέσω των οποίων ένας δημιουργός προβάλλει τη δουλειά του στα social media) από την παρθενική δουλειά μιας πρωτοεμφανιζόμενης ελληνικής μπάντας ονόματι Herta, το δάχτυλο σταμάτησε αμέσως να σκρολάρει και πάτησε το link για το βιντεοκλίπ του τραγουδιού με τίτλο «Eyes of sorrow». Ο τρόπος με τον οποίο το συγκρότημα, που σχηματίστηκε το 2022, παντρεύει τα βαριά ριφ και τις γκρούβες με τα επικά ρεφρέν και τα progressive στοιχεία άφηνε πολλές υποσχέσεις, καθιστώντας σαφές από το πρώτο κιόλας δείγμα γραφής ότι οι Herta δεν ανήκουν στην κατηγορία των μέταλ συγκροτημάτων που πετάνε πολλά και διαφορετικά στοιχεία στο μίξερ και ό,τι προκύψει.

Με διάχυτες τις επιρροές από τους πρωτομάστορες Meshuggah αλλά και από νεότερα συγκροτήματα όπως οι Periphery, οι Monuments και οι TesseracT, οι Herta όχι μόνο φλερτάρουν με ένα είδος (djent) στο οποίο η ελληνική μέταλ σκηνή δεν έχει ακόμα τολμήσει να κολυμπήσει, αλλά δεν φοβούνται να πέσουν στα βαθιά.

Οι εξαιρετικές πρώτες εντυπώσεις επιβεβαιώθηκαν όταν κυκλοφόρησε και το δεύτερο single με τίτλο «Monolith», στο οποίο μάλιστα συμμετέχει ο Σάκης Τόλης των Rotting Christ, και στη συνέχεια το «The snake devours the wolf», τα οποία έδιναν πλέον μια πλήρη εικόνα της μουσικής ταυτότητας των Herta και ενέτειναν την αναμονή για την κυκλοφορία του άλμπουμ.

Το «Crossing the illusion», που βρίσκεται στα ψηφιακά αλλά και στα φυσικά ράφια των δισκοπωλείων από τις 2 Μαΐου, είναι ένας δίσκος στον οποίο επιθετικότητα και μελωδία συνυπάρχουν αρμονικά και ευφάνταστα δημιουργώντας το ιδανικό περιβάλλον για να ξεδιπλωθούν οι σκοτεινές σκέψεις και οι υπαρξιακοί προβληματισμοί που τροφοδοτούν τους στίχους των δέκα συνολικά συνθέσεων του άλμπουμ, που –παρά την πολυπλοκότητα και την τεχνική αρτιότητα της μουσικής– παραμένουν προσιτές και πιασάρικες. Φροντίζουν γι’ αυτό, καθένας από τον δικό του μετερίζι, ο Κωνσταντίνος Τόγκας στα φωνητικά, ο Αρσένιος Χαλικιόπουλος στα τύμπανα και τα αδέλφια Βαγγέλης και Γιάννης Κοτζιάς στις κιθάρες (ο δεύτερος έχει αναλάβει και το μπάσο).

«Ο τίτλος “Crossing the illusion” είναι εμπνευσμένος από το παράδοξο της ελεύθερης βούλησης» αναφέρουν οι ίδιοι καθώς συστήνουν το ντεμπούτο τους στο κοινό: «Επιλέγουμε πραγματικά τις σκέψεις και τις πράξεις μας ή αυτές διαμορφώνονται από δυνάμεις που δεν ελέγχουμε; Νιώθουμε ότι επιλέγουμε, αλλά αυτή η αίσθηση μπορεί να είναι μέρος της ψευδαίσθησης. Το άλμπουμ αντικατοπτρίζει αυτή την ένταση: τον αγώνα να αναπτυχθούμε, να αλλάξουμε και να βρούμε νόημα, ακόμη και αν το μονοπάτι είναι ήδη χαραγμένο. Μέσα από βαριά, κινηματογραφική μουσική και σουρεαλιστικούς στίχους, εξερευνούμε τι σημαίνει να αγωνίζεσαι για την εξουσία σε έναν κόσμο που η μοίρα του μπορεί να είναι ήδη γραμμένη».

Όσο για τη μοίρα των ίδιων των Herta, η ιστορία έχει δείξει ότι τα ελληνικά συγκροτήματα που μεταξύ των μελών τους υπάρχουν αδέλφια μπορούν να φτάσουν πολύ ψηλά. Πόσο μάλλον όταν οι βάσεις μπαίνουν με ένα τέτοιο ντεμπούτο.


ΙΝFO
Το «Crossing the illusion» κυκλοφορεί από την Lifeforce Records

Ετικέτες

Documento Newsletter