Οι κουμπάροι του και ο Μένιος του

Μένιος Φουρθιώτης και Ανδρέας Πάτσης. Αν και µε την πρώτη ανάγνωση των ονοµάτων δεν φαίνεται να υπάρχει εµφανής σχέση µεταξύ του παρουσιαστή lifestyle εκποµπών και του βουλευτή Γρεβενών της Ν∆, φαίνεται να τους ενώνει η καµπάνια ενηµέρωσης για τον κορονοϊό. Αποτελούν τα πιο χαρακτηριστικά παραδείγµατα που ξεγυµνώνουν τον τρόπο µε τον οποίο η κυβέρνηση επέλεξε να µοιράσει κρατικό χρήµα, τα οποία την εκθέτουν.

πως αποκάλυψε το documentonews.gr, το µπλογκ µε την επωνυµία protieidisi.com συµπεριλαµβανόταν στη λίστα µε τα ΜΜΕ τα οποία έλαβαν χρήµατα µέσα από τις καµπάνιες ενηµέρωσης «Μένουµε Σπίτι» και «Μένουµε Ασφαλείς». Στη διεύθυνση (url) protieidisi.com δεν φιλοξενούνταν κάποιο σάιτ ή κάποιο µπλογκ. 

Γινόταν αυτόµατα ανακατεύθυνση (redirect) του χρήστη στο protieidisinews.blogspot.com. Πρόκειται για τεράστιο ατόπηµα της κυβέρνησης. ∆ιότι από τη µια υπάρχει δηλωµένο ένα συγκεκριµένο όνοµα (domain) στην επίσηµη λίστα που δίνει ο Στ. Πέτσας και από την άλλη στο domain αυτό δεν υφίσταται κανένα σάιτ.

Το µπλογκ είχε αναρτηµένες µόνο δύο ειδήσεις, εκ των οποίων η µία ήταν το banner της διαφήµισης «Μένουµε Ασφαλείς». Σε τηλεφωνική του απάντηση ο Μένανδρος Φουρθιώτης απάντησε ότι το συγκεκριµένο blogspot ανήκει στον Party FM. ∆ηλαδή στον ραδιοφωνικό σταθµό συµφερόντων του.

Φωτιά στο πληκτρολόγιο

Λίγες ώρες µετά την αποκάλυψη το µπλογκ άρχισε να γεµίζει µε copy/paste ειδήσεις µε προγενέστερη ηµεροµηνία. Πρόδηλο είναι ότι κάποιος «θορυβήθηκε» και προσπάθησε να καλύψει επιπόλαια την ειδησεογραφική γύµνια του µπλογκ. Οµως όποιος χειριζόταν τη ροή του µπλογκ δεν πρόλαβε να αποκρύψει την ηµεροµηνία δηµιουργίας του όπως αναφερόταν στην περιγραφή του προφίλ. Το protieidisinews.blogspot.com δηµιουργήθηκε τον Μάιο του 2020, όλως τυχαίως δηλαδή τον ίδιο µήνα που έτρεξε η καµπάνια «Μένουµε Ασφαλείς».

Με εντελώς τραγελαφικό τρόπο µέσα σε λίγες στιγµές απέκτησε περιεχόµενο για το 2019 αν και δηµιουργήθηκε το 2020. Μάλιστα το µπλογκ συµφερόντων Φουρθιώτη σε ανάρτησή του µε ηµεροµηνία 1η Νοεµβρίου 2019 ανακάλυψε τον κορονοϊό µήνες πριν έρθει στην Ελλάδα αλλά και πριν καλά καλά εντοπιστεί στην Κίνα.

Ενδιαφέρον είναι ότι στην περίφηµη λίστα µε τα ΜΜΕ που πήραν ζεστό χρήµα από το «αµαρτωλό» ΚΕΕΛΠΝΟ το 2014 συµπεριλαµβάνεται το www.protieidisi.gr µε µηδαµινή επισκεψιµότητα. Είχε λάβει συνολικά 16.000 ευρώ. Αν επισκεφτεί σήµερα κάποιος το εν λόγω domain, γίνεται ανακατεύθυνση στο protieidisinews.blogspot.com, δηλαδή το µπλογκ που εµφανίζεται σήµερα να είναι συµφερόντων Φουρθιώτη. Με µια αναζήτηση στην ιστοσελίδα web.archive.org (πρόκειται για µια αποθήκη δισεκατοµµυρίων ιστοσελίδων στο ίντερνετ) το protieidisi.gr εµφανιζόταν να σχετίζεται µε το epsilontv. Πρόκειται για περίοδο κατά την οποία ο Μέν. Φουρθιώτης ξεκινούσε την εκποµπή «Αποκαλυπτικά» στο κανάλι.

Πέραν του blog protieidisi και άλλο σάιτ του Μέν. Φουρθιώτη πήρε χρήµατα. Σύµφωνα µε τη λίστα Πέτσα, είναι το apokaliptikalive.gr το οποίο δεν αντιστοιχούσε σε σάιτ. Γινόταν ανακατεύθυνση στο apodikseislive.gr, ένα σάιτ συµφερόντων του παρουσιαστή. Μετά τις αποκαλύψεις του Documento εµφανίστηκε ξαφνικά να τρέχει το σάιτ κάτω από το domain apokaliptikalive.gr και να γίνεται ανακατεύθυνση από το apodikseislive.gr.

Μην ξεχνάµε ότι το Εθνικό Συµβούλιο Ραδιοτηλεόρασης είχε ζητήσει το 2019 την οριστική διακοπή των εκποµπών του Μέν. Φουρθιώτη «Αποκαλυπτικά live», «Αποκαλυπτικά live night show» και «Μένιος live» για παραπλάνηση του τηλεοπτικού κοινού και παραβίαση του σεβασµού της αξιοπρέπειας των τηλεθεατών. Σε συνδυασµό µε την κύρωση της οριστικής διακοπής της µετάδοσης είχε επιβάλει και πρόστιµο ύψους 50.000 ευρώ.

«Προίκα» στους κουµπάρους

Και πάµε στην περίπτωση των Ανδρέα Πάτση, βουλευτή Γρεβενών της Ν∆, και της συζύγου του δηµοσιογράφου Βίκυς Παπαλουκά, κουµπάρων του κυβερνητικού εκπροσώπου. Στη λίστα µε τα σάιτ και τα µπλογκ που πήραν κρατικό χρήµα και έδωσε στη δηµοσιότητα ο Στ. Πέτσας έπειτα από πάρα πολλές πιέσεις (αποφεύγοντας να δώσει και τα ποσά) συµπεριλαµβάνεται το pointmedia.gr.

Πρόκειται για άκρως κακοστηµένο σάιτ που δεν διαθέτει κανένα στοιχείο επικοινωνίας. Στη σελίδα του στο Facebook δηλώνεται ένα κινητό τηλέφωνο το οποίο στους τηλεφωνικούς καταλόγους εµφανίζεται να ανήκει στην εταιρεία Ανδρέας Πάτσης & Συνεργάτες που εδρεύει στη Βασ. Σοφίας 10 στην Αθήνα. Πρόκειται για τη δικηγορική εταιρεία του Ανδ. Πάτση. Ο ίδιος αριθµός εµφανίζεται σε δηµοσιεύµατα τοπικών µπλογκ στα Γρεβενά ως τηλέφωνο επικοινωνίας µε το πολιτικό γραφείο του Πάτση στον νοµό.

Η Β. Παπαλουκά, σύζυγος του βουλευτή, είναι δηµοσιογράφος. Πριν από δύο χρόνια είχε διοριστεί στο πολιτικό γραφείο του υπουργού Αµυνας Πάνου Καµµένου ενώ παρουσίαζε και την εκποµπή των ένοπλων δυνάµεων «Με αρετή και τόλµη». Σύµφωνα µε δηµοσιεύµατα, ήταν εκείνη που είχε δηµιουργήσει πριν από χρόνια το web ραδιόφωνο-κανάλι-site Point Media. Το τελευταίο έχει τον ίδιο λογότυπο µε την ιστοσελίδα που εµπεριέχεται στη λίστα των ΜΜΕ τα οποία πήραν κρατικό χρήµα. Πρόκειται, όπως προκύπτει, για το ίδιο σάιτ.

Προµοτάρει το σάιτ µέσω Twitter

Ο βουλευτής της Ν∆, που ξέχασε να δηλώσει εταιρείες αλλά και επένδυση ύψους 1 εκατοµµυρίου ευρώ στη δήλωση πόθεν έσχες, εµφανίζεται να προµοτάρει το pointmedia.gr µέσω του προσωπικού του λογαριασµού στο Twitter. Σε τουλάχιστον πέντε αναρτήσεις του αναφέρεται στο παντελώς άγνωστο pointmedia.gr.

Πέραν όµως της κουµπαριάς και των στενών σχέσεων του ζεύγους Πέτσα και Πάτση, ιδιαίτερη σηµασία έχει και η µηδαµινή επισκεψιµότητα που εµφανίζεται να έχει η ιστοσελίδα. Στη similarweb, τη δηµοφιλέστερη και πιο έγκυρη πλατφόρµα για την καταγραφή της επισκεψιµότητας ιστοσελίδων του διαδικτύου, εµφανίζεται να έχει λιγότερες από 5.000 επισκέψεις το τελευταίο τρίµηνο. Κάτι δεκάδες δηλαδή επισκέψεις την ηµέρα. Στην Alexa, µια ακόµη γνωστή πλατφόρµα καταγραφής στατιστικών, εµφανίζεται στη θέση 7.471. Το Documento προσπάθησε να επικοινωνήσει τηλεφωνικά µε τον Ανδ. Πάτση και τη Β. Παπαλουκά. Κανείς δεν απάντησε.

Λίγες ώρες μετά την αποκάλυψη του documentonews.gr, το μπλογκ του Μ. Φουρθιώτη protieidisi ξεκίνησε να γεμίζει ειδήσεις. Μάλιστα ήταν τόση η έγνοια να γεμίσει με περιεχόμενο που σε ανάρτηση με ημερομηνία 1η Νοεμβρίου 2019 ανακάλυψε τον κορονοϊό μήνες προτού έρθει στην Ελλάδα! 

 Στη λίστα (616 menta.gr) (570 lampsifm.com) περιλαμβάνονται και σάιτ (domain) που είναι προς πώληση 04, 05 Δύο ηλεκτρονικές διευθύνσεις που δεν υφίστανται: η megatv.com.gr (613) και η meapospi.gr (608)

 Δύο σάιτ θρησκευτικού περιεχομένου που προωθούν fake news για τον κορονοϊό (βρίσκονται στα νούμερα 690 orthodoxtimes.com και 404 ellinismos-orthodoxia.gr της λίστας Πέτσα) 08 Σάιτ που ψεύδονται καταφανώς όπως ο ιστότοπος nassosblog.gr (βρίσκεται στο νούμερο 640 της λίστας Πέτσα)

O κυβερνητικός εκπρόσωπος προφασίστηκε ψευδόμενος ότι το Documento δεν θα μπορούσε να συμμετάσχει στην καμπάνια γιατί δήθεν δεν θεωρούσε απειλή τον κορονοϊό επειδή τον αποκάλεσε «κοροϊδοϊό», αλλά δεν δίστασε να μοιράσει δημόσιο χρήμα σε θρησκευτικού περιεχομένου ιστοσελίδες οι οποίες ισχυρίζονταν σε δημοσιεύματά τους ότι η Covid-19 δεν μεταδίδεται με τη θεία μετάληψη (στη θέση της λίστας 404 - ellinismos-orthodoxia.gr)

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.