Οι ψαράδες κι οι αγρότες στην Ασία το γυρίζουν ψηφιακά λόγω πανδημίας

Από την Ταϊλάνδη ως την Ινδονησία και την Κίνα ως τη Μαλαισία, τόνοι φρέσκων λαχανικών και θαλασσινών πετάχτηκαν στα σκουπίδια τις πρώτες μέρες εφαρμογής του lockdown σε πολλές χώρες της νοτιανατολικής Ασίας.

Το κλείσιμο των υπαίθριων αγορών ψαριών και λαχανικών ως μέτρο περιορισμού της διάδοσης της Covid-19 σε πολλές ασιατικές χώρες, «έδεσε τα χέρια» πολλών παραγωγών, οι οποίοι, σύμφωνα με ρεπορτάζ του BBC, δεν μπορούσαν να προωθήσουν το εμπόρευμά τους.

Η λύση ήταν να το γυρίσουν στο διαδικτυακό εμπόριο. Με τη μεσολάβηση διάφορων διαδικτυακών πλατφόρμων, ψαράδες, αγρότες, ανθοπώλες και άλλοι μικροί έμποροι μπόρεσαν να δικτυωθούν και να καλύψουν τις ανάγκες της αυξημένης ζήτησης.

Σύμφωνα με τη Lazada, πλατφόρμα διαδικτυακού εμπορίου με έδρα τη Σιγκαπούρη, από τα μέσα Ιανουαρίου ως τα μέσα Μαΐου, οι παραγγελίες φρέσκων προϊόντων υπερδιπλασιάστηκαν στην ευρύτερη περιοχή της νοτιοανατολικής Ασίας. «Επιχειρήσεις κάθε κλάδου και βιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένων των γεωργικών, το γυρίζουν διαδικτυακά για να αξιοποιήσουν νέες ευκαιρίες που προκύπτουν από τις μεταβαλλόμενες προτιμήσεις των καταναλωτών», δήλωσε ο Πιέρ Πουανιάν, εκπρόσωπος της Lazada.

Το πρώτο σαββατοκύριακο εφαρμογής του lockdown στη Μαλαισία, πωλήθηκαν τουλάχιστον 1,5 τόνοι λαχανικών.

Στην Ινδονησία, ο γεωργικός συνεταιρισμός Rumah Sayur Group βοήθησε 2.500 αγρότες από 89 χωριά να πουλήσουν τη σοδειά τους. «Η τωρινή κατάσταση (της πανδημίας) αποτελεί μεγάλη πρόκληση για εμάς τους αγρότες, καθώς έχουμε συνηθίσει να πουλάμε τα προϊόντα μας μέσω παραδοσιακών καναλιών», εξήγησε ο Ινδονήσιος αγρότης Πακ Οπίκ. Μέσω της διαδικτυακής πλατφόρμας του συνεταιρισμού, «οι σοδειές μας μπορούν και πάλι να φτάνουν στους καταναλωτές σε όλη τη χώρα –ειδικά στη διάρκεια της τωρινής κατάστασης όπου οι άνθρωποι δεν μπορούν τη δυνατότητα να πάνε στην αγορά όπως συνήθιζαν».

Στην Κίνα, ο κολοσσός ηλεκτρονικού εμπορίου Alibaba έχει δώσει δωρεάν, προς το παρόν, πρόσβαση σε αγρότες σε όλη τη χώρα στο κανάλι του στη διαδικτυακή πλατφόρμα αγορών Taobao, στην οποία έχει 41 εκατομμύρια ακολούθους-πελάτες.

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.