Οι ταινίες της εβδομάδας: Φρέσκοι «X-Men» και αλλιώτικος Τζαντ Απατόου

Ο ανανεωτής της αμερικανικής κωμωδίας Τζαντ Απατόου σε πιο χαμηλές –αλλά και συγκινητικές- πτήσεις αφηγείται στην «Τέχνη της ενηλικίωσης» την ιστορία του νέου σταρ του Saturday Night Live, Πιτ Ντέιβιντσον ενώ οι «Νέοι μεταλλαγμένοι» του Τζος Μπουν φέρνουν στον δρόμο των νέων X-Men τα στάνταρ του θρίλερ και του τρόμου.   

Η τέχνη της ενηλικίωσης (The King of Staten Island) (**)

Δραματική κομεντί αμερικανικής παραγωγής 2020 (136)

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζαντ Απατόου ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Πιτ Ντέιβιντσον, Μαρίσα Τομέι, Μπιλ Μπερ, Μπελ Πόλεϊ, Ρίκι Βελέζ, Λου Γουίλσον

Ο 24χρονος Σκοτ ζει με την μητέρα του και την μικρή αδελφή του στο Στάτεν Άιλαντ. Οι μόνες έγνοιες του είναι να φτιάχνει αποτυχημένα τατουάζ στα σώματα των φίλων του, να καπνίζει μπάφους και να είναι πλήρως ανεύθυνος. Το όνειρο του να γίνει tattoo artist φυσικά σκοντάφτει σε πολλά εμπόδια, μεγαλύτερα των οποίων είναι η αναβλητικότητα και η τεμπελιά του. Όταν η χήρα μητέρα του τα φτιάξει με ένα χωρισμένο πυροσβέστη ο Σκοτ θα βρει νέο νόημα στη ζωή του. Ο χωρισμός τους είναι πλέον ο μοναδικός του στόχος.

O Τζαντ Aπατόου σκηνοθετεί την αυτοβιογραφία του νέου σταρ του Saturday Night Live, Πιτ Ντέιβιντσον. Ο ίδιος ο κωμικός υποδύεται το alter ego με ένα υποκριτικό κράμα από ωμή ειλικρίνεια, υπόγειο χιούμορ και ακραίο τσογλανισμό. Όμως παρότι τα υλικά για μια χοντροκομμένη και ανίερη κωμωδία είναι εδώ, ο σκηνοθέτης των «Παρθένος ετών 40», «Με την πρώτη» και «Κατακούτελα» επιλέγει μια διαφορετική οδό για να προσεγγίσει την ιστορία ενηλικίωσης του Ντέιβιντσον. Ο «Βασιλιάς του Στάτεν Άιλαντ» όπως είναι ο αυθεντικός τίτλος είναι πρωτίστως ένα τρυφερό και συγκινητικό φιλμ. Το κομβικό σημείο του σεναρίου είναι η απώλεια του πυροσβέστη πατέρα του Σκοτ όταν εκείνος ήταν επτά ετών στην προσπάθεια διάσωσης κάποιων τραυματισμένων κατά τη διάρκεια μιας πυρκαγιάς (όντως ο Ντέιβιντσον έχασε τον πυροσβέστη πατέρα του σε ηλικία 8 ετών στα γεγονότα του 9/11). Το ανοιχτό τραύμα του πρωταγωνιστή παρότι σε κάποιες σκηνές προσπαθεί να καλυφθεί με μια υποψία χιούμορ – όσο είναι εφικτό κάτι τέτοιο- δεν φεύγει ποτέ από τη σκέψη του θεατή αφού είναι διαρκώς παρόν σε κάθε σκηνή. Κι αν ο Άπατοου στηρίζει πολλά στην κωμική δεινότητα του Ντέιβιντσον το αποτέλεσμα είναι ανάμεικτο προκαλώντας αντιφατικά συναισθήματα καθώς κι ένα σφίξιμο ή μούδιασμα στην καρδιά του θεατή. Τούτο όμως το μούδιασμα του θεατή δεν είναι απαραίτητα κακό. Σε κάνει να κατανοήσεις την περίπτωση ενός σκανταλιάρικου παιδιού που με την επίφαση και το προσωπείο του κωμικού καλύπτει την θλίψη στην καρδιά. Δεν λένε ότι οι περισσότεροι κωμικοί είναι βαθιά μελαγχολικοί; Ε, στην περίπτωση του παρορμητικού και αφελή Ντέιβιντσον πρέπει να ισχύει.

Οι Νέοι Μεταλλαγμένοι (The New Mutants) (**)

Περιπέτεια φαντασίας αμερικανικής παραγωγής 2020 (98)

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Τζος Μπουν

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Μέισι Γουίλιαμς, Άνια Τέιλορ - Τζόι, Τσάρλι Χίτον, Aλις Μπράγκα, Μπλου Χαντ, Χένρι Ζάγκα

Μια ομάδα από νεαρούς μεταλλαγμένους κρατείται σε απομονωμένο νοσοκομείο για ψυχιατρική παρακολούθηση. Όταν αρχίζουν να συμβαίνουν παράξενα περιστατικά, τότε οι νέες τους ικανότητες, αλλά και η φιλία τους, θα δοκιμαστούν έντονα.

Περισσότερο ένα αυθεντικό θρίλερ τρόμου με αιρετική ματιά πάνω στο μύθο των X-Men παρά μια καθαρόαιμη υπερηρωική περιπέτεια της Marvel, με τον Τζος Μπουν να υμνεί κλασικά αιματοβαμμένα epic σαν την «Λάμψη» και τον «Εφιάλτη στο δρόμο με τις λεύκες». Η μετά τους «X-Men» εποχή είναι εμφανώς περισσότερο αβέβαιη και σκοτεινή σε σχέση με τον παλιομοδίτικο πεσιμισμό των Μαγκνέτο και της παρέας του.

Όταν έγινα πλούσιος (Si Υo Fuera Rico) (*)

Κωμωδία ισπανικής παραγωγής 2019 (98’)

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Αλβάρο Φερνάντεζ Αρμέρο

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Αλεξ Γκαρσία, Αντριάν Λάστρα, Αλεξάντρα Χιμένεθ, Τζορντί Σάντσεζ, Ντιέγκο Μαρτέν

Ο Σάντι περνάει περνά μεγάλο ζόρι όχι μόνο επειδή είναι άνεργος και δίχως λεφτά, αλλά επειδή η γυναίκα του με την οποία είναι ακόμη ερωτευμένος μόλις κατέθεσε αίτηση διαζυγίου. Σε μια στιγμή αδυναμίας και θυμού αγοράζει μέσα στην απελπισία του ένα λαχείο και το θαύμα γίνεται καθώς κερδίζει 25 εκατομμύρια ευρώ.

Δεν είναι καμιά σπουδαία ταινία αλλά κατάφερε να σπάσει ταμεία στο ισπανικό box-office (την είδαν πάνω από 2 εκατομμύρια θεατές) βγάζοντας λίγο γέλιο και ποντάροντας στο επιθυμητό σημείο της ταύτισης αφού όλοι ονειρεύονται να έχουν την τύχη του ήρωα. Πάντως στις περισσότερες σκηνές οι αφελείς καταστάσεις συναντούν κιτς και μονοδιάστατους χαρακτήρες με τους τελευταίους (ανθρώπινα εκτρώματα-ναυάγια ο Σάντι και οι μπουνταλάδες φίλοι του) να προκαλούν κυρίως θλίψη κι όχι χιούμορ.

After 2: Μετά τη σύγκρουση (After We Collided) (-)

Ερωτικό δράμα αμερικανικής παραγωγής 2020 (95)

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ρότζερ Καμπλ

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Τζόζεφιν Λάνγκφορντ, Χίρο Φάινς Τίφιν

Ο Χάρντιν και η Τέσα, που έζησαν μια παράφορη ερωτική περιπέτεια προ καιρού, βρίσκονται ένα βήμα πριν από το ξαναζέσταμα της πρώτης φοράς καθώς ο εξαφανισμένος εραστής βρίσκεται και πάλι στο δρόμο της αθώας Τέσα που δεν μπορεί να του αντισταθεί.

Το γνωστό young adult ρομάντζο που έσκισε πριν από ένα χρόνο φυσικά δεν θα έμενε δίχως συνέχεια. Το δεύτερο μέρος του «After», που βασίζεται στο best seller της Ανα Τοντ λογικά δεν θα έχει πολλές εκπλήξεις (δεν μπορέσαμε να το τσεκάρουμε αφού δεν έγινε δημοσιογραφική προβολή) και περιμένουμε τα δέοντα: soft τσοντούλα με πασπάλισμα ρομαντισμού και κάποια περισσότερο kinky κόλπα για να διατηρείται το αποχωρών καλοκαίρι και η συνοδευτική θερμοκρασία σε υψηλά επίπεδα.

Με Κομμένη την Ανάσα (A Bout de Souffle) (*****)

Κοινωνική γαλλικής παραγωγής 1960 (90)

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ζαν Λικ Γκοντάρ

ΠΡΩΤΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ: Ζαν Πολ Μπελμοντό, Τζίν Σίμπεργκ

Ο μικροαπατεώνας Μισέλ πιστεύει ότι η ζωή είναι σινεμά. Για αυτό λοιπόν κυκλοφορεί φορώντας το καπέλο στραβά, όπως ο αγαπημένος του Μπόγκι και κλέβει ένα αυτοκίνητο που θα τον οδηγήσει από την Μασσαλία στο Παρίσι για να συναντήσει την Πατρίσια, το κορίτσι των ονείρων του.

Μια μεγάλη στιγμή στην ιστορία της έβδομης τέχνης είναι το κορυφαίο – σκηνοθετικό ντεμπούτο- έργο στην φιλμογραφία του Γκοντάρ ο οποίος με το φιλμ αυτό έσπασε τις συμβάσεις και τις δομές του παραδοσιακού σινεμά, συνεισφέροντας τα μάλα στη γέννηση της Νουβέλ Βαγκ. Με λίγα χρήματα, χωρίς σενάριο (αυτοσχεδιασμοί οι περισσότεροι διάλογοι), κάμερα στο χέρι ή τοποθετημένη σε καροτσάκι του σούπερ μάρκετ για τα «travelling» και δύο φρέσκα πρόσωπα σαν τον Μπελμοντό με την Σίντμπεργκ, ο 30χρονος πρώην κριτικός κινηματογράφου έφτιαξε την πλέον άναρχη και επαναστατική ταινία εκείνης της εποχής η οποία συνδύασε μοναδικά την pop art με την υψηλή τέχνη και το λαϊκό ρομάντζο με το αμερικανικό φιλμ νουάρ.     

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.