Οι ταινίες της εβδομάδας: Ο Μάλικ πήρε το όπλο του (Trailers)

Μετά από καιρό ο Τέρενς Μάλικ φαίνεται να έχει ξεκάθαρο στόχο αλλά όχι και ματιά.

Στην νέα ταινία του πάλαι ποτέ σημαντικού δημιουργού «Μια κρυφή ζωή» ο βασισμένος σε αυθεντικά γεγονότα αγώνας αντίστασης ενός αντιρρησία συνείδησης στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο μετατρέπεται σε ακόμη μια φιλοσοφική αλληγορία που δεν κρύβει τις θρησκευτικές καταβολές της (ο Γιέγκερστετερ μετά το θάνατό του αγιοποιήθηκε από την καθολική εκκλησία). Από τα υπόλοιπα νέα φιλμ ξεχωρίζει με διαφορά η δυνατή δουλειά του Γιώργου Αυγερόπουλου στο ντοκιμαντέρ «Agora II – Δεσμώτες» που αποτελεί το πιο άρτιο και διεξοδικό φιλμ που έχει φτιαχτεί μέχρι σήμερα πάνω στην ελληνική κρίση.

Μία Κρυφή Ζωή (A Hidden Life) (**)

Δραματική αμερικανικής παραγωγής 2019 (174)

Σκηνοθεσία: Τέρενς Μάλικ 

Πρωταγωνιστούν: Αουγκουστ Ντίελ, Βαλερί Πάχνερ, Ματίας Σένερτς, Μπρούνο Γκαντς, Μαρία Σιμόν, Μάικλ Νίκβιστ, Τομπίας Μορέτι, Ούλριχ Μάτες, Γιούργκεν Πρόχνοφ

Η αληθινή ιστορία του Φρανς Γιέγκερστετερ, του αυστριακού αντιρρησία συνείδησης που αρνήθηκε να πολεμήσει με τους ναζί κατά την διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και τελικά εκτελέστηκε στο Βερολίνο το 1943.

Ατέλειωτα και μεγαλόπνοα πλάνα που αποθεώνουν την ομορφιά της ζωής και της φύσης. Φιλοσοφικοί στοχασμοί με την μορφή των καθιερωμένων (για τους γνώστες του φιλμικού έργου του Τέρενς Μάλικ) voiceovers. Λυρικές εικόνες ενός επιβλητικού τοπίου σε όλες τις εποχές του χρόνου (τα χιονισμένη αυστριακά βουνά διαδέχονται καταπράσινα λιβάδια) σε αντιδιαστολή με το πρόσωπο του κακού που αποκαλύπτεται στο φιλήσυχο χωριό όταν ο «εμπνευστικός» ηγέτης σημάνει τα τύμπανα του πολέμου. Το αντιπολεμικό point του φιλμ τονίζεται όχι με τον τρόπο που θα περίμενε κάποιος αλλά με τη συνήθη – και οριακά αφελή- εικονοκλαστική μεγαλοπρέπεια του Μάλικ. Οι εικόνες της εξωτερικής φρίκης (του πολέμου) απουσιάζουν για χάρη της εσωτερικής και βασανιστικής διαμάχης που διεξάγει ο ήρωας όταν συνειδητοποιεί ότι η στάση του θα είναι μοιραία όχι μόνο για εκείνον αλλά και για την ίδια την οικογένεια του που ήδη αντιμετωπίζεται από τους παλιούς φίλους και συγχωριανούς ως εχθροί και προδότες της πατρίδας. Ο Μάλικ κατανοεί την επιλογή του Γιέγκερστετερ και προσπαθεί να μας την δικαιολογήσει με κάθε τρόπο. Αναπόφευκτα καταφεύγει σε απλοϊκές ή θρησκευτικές λύσεις που όχι μόνο δεν αρκούν για να δοθούν οι κατάλληλες απαντήσεις στην ανυποχώρητη στάση του ήρωα αλλά επιπλέον αποδυναμώνουν τον ιδεολογικό πολιτικό χαρακτήρα μιας πράξης που εστιάζει μόνο στο πνευματικό κομμάτι της. Είναι μεν η πιο φιλική προς το μέσο θεατή ταινία του Μάλικ εδώ και καιρό αλλά σε καμία περίπτωση δεν είναι εφάμιλλη του παλιού αριστουργήματός του «Μέρες παραδείσου».

Ο Κύριος Τζόουνς (Mr. Jones) (**)

Δράμα εποχής διεθνούς συμπαραγωγής 2019 (141)

Σκηνοθεσία: Ανιέσκα Χόλαντ 

Πρωταγωνιστούν: Τζέιμς Νόρτον, Βανέσα Κέρμπι, Πίτερ Σκάρσγκαρντ, Τζόζεφ Μόουλ

Το 1933 ο Γκάρεθ Τζόουνς, ουαλός ρεπόρτερ που απέκτησε φήμη όταν πήρε συνέντευξη από τον Χίτλερ ταξιδεύει στη Μόσχα για να συνομιλήσει με τον Στάλιν έχοντας ως θέμα την περίφημη σοβιετική « Ουτοπία ».

Η πολωνέζα Ανιέσκα Χόλαντ σκηνοθετεί άνευρα και επιδερμικά μια ιστορία που υπό άλλες συνθήκες θα είχε αρκετό ψαχνό. Πατώντας σε αυθεντικές καταστάσεις όπως ο Λιμός της Ουκρανίας με τα εκατομμύρια των νεκρών και πρόσωπα -μεταξύ άλλων παρακολουθούμε και τον Τζορτζ Όργουελ την εποχή της συγγραφής της «Φάρμας των ζώων»- η Χόλαντ χάνει την ευκαιρία της ζωής της επιλέγοντας να κάνει μια εύκολη προπαγανδιστική ταινία που σοκάρει μεν αλλά δεν έχει ούτε τη μαστοριά ούτε την ιδεολογική τόλμη που απαιτείται.

Agora II – Δεσμώτες (***)

Ντοκιμαντέρ ελληνικής παραγωγής 2020 (110)

Σκηνοθεσία: Γιώργος Αυγερόπουλος 

Φωτογραφία: Γιάννης Αυγερόπουλος, Θεόφιλος Δαδής

Μοντάζ: Κώστας Χριστακόπουλος

Πέντε σχεδόν χρόνια από την περίοδο της ελληνικής κρίσης μέσω της καταγραφής κάποιων χαρακτηριστικών στιγμιοτύπων αλλά και την συμμετοχή πολιτικών προσώπων που έπαιξαν πρωτεύοντα ρόλο στην συγκεκριμένη εποχή.

Ο Γιώργος Αυγερόπουλος μετά από το πρώτο «Agora» επιστρέφει με ένα ακόμη συνεπές και εξαιρετικά απαιτητικό ντοκιμαντέρ, παρακολουθώντας από κοντά την ελληνική κοινωνία να βιώνει μια πρωτόγνωρη κρίση παράλληλα με τις προσπάθειες των πολιτικών (στα πρόσωπα που είχαν καθοριστικό ρόλο στην περίοδο μεταξύ Ιανουαρίου του 2015 και Ιουλίου του 2019 ξεχωρίζουν φυσικά ο τότε πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρα και ο υπουργός οικονομικών Γιάνης Βαρουφάκης) να βρουν μια βιώσιμη λύση κι ενώ το σκηνικό επιβαρύνεται κι από άλλα ανοιχτά μέτωπο όπως πχ το μεταναστευτικό. Η ολοκληρωμένη κοινωνική – εκτός των πολιτικών παρακολουθούμε και τις παράλληλες ιστορίες ενός ζευγαριού προσφύγων απ’ τη Συρία, μίας τραγικής μάνας, μιας οικονομικής μετανάστριας και ενός νέου γιατρού- και πολιτική μελέτη του Αυγερόπουλου είναι βέβαιο ότι θα αποτελέσει πολύτιμο εργαλείο για τους ιστορικούς του μέλλοντος όταν θα καταγράφουν τις εκτιμήσεις τους για την ελληνική κρίση των 00ς.

Like a Boss (0)

Κωμωδία αμερικανικής παραγωγής 2020 (83)

Σκηνοθεσία: Μιγκέλ Αρτέτα

Πρωταγωνιστούν: Τίφανι Χάντις, Ρόουζ Μπερν, Σάλμα Χάγιεκ, Μπίλι Πόρτερ, Τζένιφερ Κούλιτζ, Άρι Γκρέινορ, Νατάσα Ρόθγουελ, Τζέσικα Στ. Κλερ, Κάραν Σόνι

Οι Μία και Μελ βλέπουν την εταιρία καλλυντικών που έχουν χτίσει από το μηδέν να καταρρέει και η μοναδική τους ελπίδα να είναι η προοπτική μιας προσφοράς εξαγοράς από την ζάμπλουτη ιδιοκτήτρια μιας βιομηχανίας καλλυντικών.

Οι άσχημες γωνίες της βιομηχανίας της ομορφιάς θα μπορούσε να έχει ένα υποτυπώδες κωμικό ενδιαφέρον αλλά η άποψη του σκηνοθέτη Μιγκέλ Αρτέτα ως προς το τι είναι χιούμορ σηκώνει πολύ κουβέντα. Εκτός κι αν θεωρείτε ότι οι σπασμωδικές και νευρωτικές αντιδράσεις των δύο φίλων σε συνδυασμό με κάποιες κακόγουστες κουβέντες αρκούν για να παραβλέψουμε την κωμική αδυναμία του φιλμ.

Γκρέτελ και Χάνσελ (Gretel and Hansel) (***)

Τρόμου αμερικανικής παραγωγής 2020 (88’)

Σκηνοθεσία: Οζ Πέρκινς 

Πρωταγωνιστούν: Σοφία Λίλις, Αλίς Κριτζ, Τζέσικα Ντε Γκόου

Σε μια καταραμένη περιοχή, ένα κορίτσι και ο μικρότερος αδερφός της αναγκάζονται από την οικογένειά τους να ψάξουν για φαγητό και δουλειά. Χάνονται όμως σε ένα σκοτεινό δάσος και θα βρουν φιλοξενία στο πανέμορφο σπίτι μιας συμπαθούς γριούλας.

Από τις καλύτερες κινηματογραφικές μεταφορές ενός διάσημου παραμυθιού των αδελφών Γκριμ, που ευτυχεί όχι μόνο στην δημιουργία μιας παράξενα εφιαλτικής ατμόσφαιρας αλλά και στην ενορχήστρωση ενός εικαστικού παραληρήματος που ενισχύεται από μερικές απολαυστικά σπλάτερ σκηνές που θα σας κόψουν την ανάσα με την ωμότητα τους.

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.