Οι ταινίες της εβδομάδας: Οδός ισπανικού τρόμου

Ένα στοιχειωμένο σπίτι είναι ο πρωταγωνιστής στο ατμοσφαιρικό και έξυπνα δομημένο θρίλερ της «Οδός Μαλασάνια 32» του ισπανού Άλμπερτ Πίντο, ενώ τις ανατριχιαστικές λεπτομέρειες του δολοφονικού χτυπήματος του ακροδεξιού Άντερς Μπέρινγκ Μπράιβικ σε κυβερνητικά κτίρια του Όσλο και στην κατασκήνωση παιδιών του Εργατικού κόμματος στο νησί Ουτόγια τον Ιούλιο του 2011, περιγράφει το νορβηγικό φιλμ «22 Ιουλίου».

Οδός Μαλασάνια 32 (Malasaña 32) (***)

Τρόμου ισπανικής παραγωγής 2020 (104)

Πρωταγωνιστούν: Μπεγκόνα Βάργκας, Ιβάν Μάρκος, Μπέα Σεγκούρα

Το 1976 η εξαμελής οικογένεια – το ζευγάρι, τρία παιδιά και ο ανήμπορος παππούς- των Ολμέδο αφήνει το χωριό της για να αγοράσει ένα παλιό διαμέρισμα της Μαδρίτης αναζητώντας μια καλύτερη τύχη. Όμως τα μέλη της φαμίλιας αγνοούν ότι το διαμέρισμα της οδού Μαλασάνια δεν είναι και τόσο άδειο όπως φαντάζονταν.

Η εισαγωγή με τον τελευταίο ένοικο του διαμερίσματος από το 1972 εμπεριέχει προσφιλή κλισέ ενός θρίλερ που υπογραμμίζει τις ανθρώπινες φοβίες και τους αστικούς μύθους: ήχοι από το πουθενά, πόρτες που ανοίγουν μόνες τους και δύο τρομαγμένα αγόρια που προσπαθούν να βρουν τους χαμένους βώλους τους στο στοιχειωμένο σπίτι της «παράξενης γριάς». Τέσσερα χρόνια αργότερα οι νέοι ένοικοι θα έρθουν αντιμέτωποι με μια σειρά μεταφυσικών γεγονότων που θα δοκιμάσουν τις αντοχές και τις σχέσεις των μελών της οικογένειας αλλά κυρίως θα δώσουν μορφή στην αγωνία τους για την επόμενη μέρα. Η καλά δομημένη πλοκή δεν αφήνει καμιά λεπτομέρεια στην τύχη. Από τους πραγματικούς λόγους της φυγής των αγροτών ηρώων και την προσπάθεια τους να αλλάξουν την μοίρα τους έως τον πολιτικό συμβολισμό (η μετά Φράνκο Ισπανία επιχειρεί τον πρώτο δειλό βηματισμό της προς την δημοκρατία) ενός σεναρίου που έχει δεκάδες αναφορές, ο Αλμπερτ Πίντο στη δεύτερη μόλις ταινία του, επιδεικνύει τη στόφα ενός δεξιοτέχνη δημιουργού. Το σκοτεινό αυτό παραμύθι με άνεση και τρομερή αξιοποίηση όλων των εκφραστικών μέσων διεισδύει στα μονοπάτια μιας σπάνιας διπλής οικογενειακής τραγωδίας, προσφέροντας μια άκρως ατμοσφαιρική και σοκαριστική οπτικοποίηση του Κακού. Στο μέσο αυτής η αλλόκοτη γυναικεία φιγούρα που κοσμεί τις πιο τρομακτικές σκηνές του φιλμ, βασανίζει τα αθώα (;) μέλη της οικογένειας και ξέρει να φυλά καλά κρυμμένα τα μυστικά της έως και το πραγματικά απρόσμενο φινάλε.

Έλα όπως είσαι (Come as you are) (**)

Κομεντί αμερικανικής παραγωγής 2019 (118)

Σκηνοθεσία: Ρίτσαρντ Γουόνγκ Πρωταγωνιστούν: Γκραντ Ρόζενμεγιερ, Χέιντεν Ζίτο, Ράβι Πατέλ, Γκαμουρέι Σιντιμπέ, Ζανίν Γκαράφαλο

Τρεις νέοι με σωματικές ιδιαιτερότητες πραγματοποιούν ένα παράτολμο ταξίδι στον Καναδά προκειμένου να επισκεφτούν έναν οίκο ανοχής που ειδικεύεται σε πελάτες με ειδικές ανάγκες.

Χαριτωμένο ριμέικ της βελγικής κωμωδίας «Hasta La Vista» που βασιζόταν σε ένα αυθεντικό συμβάν. Η περιπέτεια που σφυρηλατεί τις σχέσεις των τριών φίλων, οι διαφορές όχι μόνο στους χαρακτήρες αλλά και στην προσωπική ατυχία του καθενός και τα αναμενόμενα μηνύματα υπέρ της διαφορετικότητας κάνουν το ιδιοσυγκρασιακό τούτο road movie μια ευπρόσδεκτη και εύπεπτη εμπειρία που πηγαινοέρχεται με άνεση μεταξύ δράματος και κωμωδίας.

Το Κλαμπ των Χωρισμένων (Divorce Club) (*)

Κωμωδία γαλλικής παραγωγής 2020 (108)

Σκηνοθεσία: Μικαέλ Γιουν Πρωταγωνιστούν: Αρνό Ντικρέ, Φρανσουά-Ξαβιέ Ντεμεζόν, Οντρέι Φλερό, Καρολίν Ανγκλάντ, Μικαέλ Γιουν

Ο Μπεν ανακαλύπτει με τον πιο επώδυνο τρόπο την απιστία της συζύγου του (τα ηχεία σε μια εκδήλωση αποκαλύπτουν live και στη διαπασών τα… βογγητά της) και μετά το διαζύγιο του είναι ακόμη απαρηγόρητος. Όμως ένας φίλος από τα παλιά –επίσης χωρισμένος- έρχεται να τον μυήσει στα καλά της νέας κατάστασης.

Τα λίγα πετυχημένα αστεία όχι μόνο μετριούνται στα δάχτυλα τους ενός χεριού αλλά παρουσιάζονται και στο τρέιλερ. Από εκεί και πέρα το χάος καθώς τα στοιχεία μιας αδέξιας χαζοχαρούμενης κωμωδίας δύσκολα γίνονται αποδεκτά σε μια ιστορία που μπάζει από παντού και έχει για σημαία της την αφέλεια, τις αντρικές γουρουνιές και τους Kool and the Gang!

22 Ιουλίου (Utøya 22. Juli) (***)

Δραματική νορβηγικής παραγωγής 2018 (93)

Σκηνοθεσία: Ερικ Πόπε Πρωταγωνιστούν: Άντρεα Μπέρντζεν, Αλεξάντερ Χόλμεν, Ελι Ριάνον, Μίλερ Οσμπορν, Τζένι Σβένεβιγκ

Η διπλή επίθεση θανάτου του ακροδεξιού τρομοκράτη Άντερς Μπέρινγκ Μπράιβικ σε κυβερνητικά κτίρια του Όσλο και στην κατασκήνωση παιδιών του Εργατικού κόμματος στο νησί Ουτόγια τον Ιούλιο του 2011.

Γυρισμένο σε αυθεντικό χρόνο και με ένα εντυπωσιακό μονοπλάνο διάρκειας 72 λεπτών (όσο ακριβώς κράτησε η επίθεση του Μπράιβικ στο Ουτόγια) το «22 Ιουλίου» παρουσιάζει την εικόνα της τραγωδίας μέσα από την ματιά των θυμάτων του ακροδεξιού τρομοκράτη. Δυνατές οι σκηνές του πανικού και κυρίως της αδυναμίας των παιδιών να αντιμετωπίσουν τον ντυμένο με στολή αστυνομικού δολοφόνο που είχε σχεδιάσει μέχρι τελικής λεπτομέρειας το σατανικό σχέδιο του.

Ο αστυνόμος (Un flic) (****)

Αστυνομικό γαλλικής παραγωγής 1972 (98)

Σκηνοθεσία: Ζαν-Πιερ Μελβίλ Πρωταγωνιστούν: Αλέν Ντελόν, Κατρίν Ντενέβ, Ρίτσαρντ Κρενά, Ρικάρντο Κουτσιόλα, Μάικλ Κόνραντ

Μια συμμορία που μετά την επιτυχή εκτέλεση μιας ληστείας σε τράπεζα ετοιμάζει μία ακόμα πιο εντυπωσιακή σε τρένο, μια γυναίκα που μοιράζεται ανάμεσα στον κομψό και ευγενή αρχηγό της συμμορίας και στον όμορφο αστυνόμο και ο τελευταίος που ξεκινάει τη δουλειά του όταν πέσει ο ήλιος και οι άνθρωποι ετοιμάζονται να κοιμηθούν.

Μελαγχολικό αρχετυπικό φιλμ νουάρ του Ζαν Πιερ Μελβίλ, ο οποίος ενώνει τους Αλέν Ντελόν και Κατρίν Ντενέβ σε μια από τις πιο φημισμένες δημιουργίες του. Ο κυνικός μικρόκοσμος του Μελβίλ βρίθει από παρανόμους, αστυνομικούς ντετέκτιβ και μοιραίες γυναίκες σε μια κατασταλαγμένη άποψη του για τη ζωή που ακολουθεί σταθερά την αναπόδραστη πορεία προς το θάνατο.

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.