Οι ταινίες της εβδομάδας: Road movie ενηλικίωσης του Φατίχ Ακίν (Trailers)

Οι ταινίες της εβδομάδας: Road movie ενηλικίωσης του Φατίχ Ακίν (Trailers)

Μετά από το διάλειμμα της «Μαχαιριάς» ο Φατίχ Ακίν επιστρέφει στο χώρο της κωμωδίας με ένα road movie ενηλικίωσης. 

Βερολίνο, Αντίο (***) (Tschick/ Goodbye Berlin)

Κοινωνική, γερμανικής παραγωγής 2016 (93) 

Σκηνοθεσία: Φατίχ Ακίν 

Πρωταγωνιστούν: Τρίσταν Γκέμπελ, Ανάντ Μπάντμπιλεκ, Ούβε Μπομ, Ξένια Ασέντζα, Ανγια Σνάιντερ

What’s up, doc? Δύο αγόρια μ’ ένα κλεμμένο Λάντα θα αποδράσουν από τη θλιβερή καθημερινότητα τους και θα ζήσουν τη μεγάλη περιπέτεια στη μυστηριώδη και γεμάτη πειρασμούς ανατολικογερμανική εξοχή χωρίς σαφή προορισμό.

Η ετυμηγορία: Με αχαρτογράφητο ταξίδι στην παιδική ηλικία μοιάζει το νέο φιλμ του Φατίχ Ακίν, βγαλμένο από το συγγραφικό οίστρο του Βόλφγκανγκ Χέρντορφ. Ύστερα από το διάλειμμα της αναίμακτης… «Μαχαιριάς» (προφανώς και τα ιστορικά δράματα εποχής δεν είναι το φόρτε του τουρκογερμανού σκηνοθέτη) ο Ακίν επιστρέφει στις μικρές ανθρώπινες ιστορίες και ξαναβρίσκει την παλιά του φόρμα. Το road movie του αφηγείται θεωρητικά μια κατάσταση ελαφρότητας αλλά με πυκνό νόημα και πλούσιο συναίσθημα να την περιβάλλει. Πίσω όμως από το προσωπείο αφασίας και χαβαλέ που κινεί τα δύο 14χρονια αγόρια προς την ανώδυνη περιπέτεια, κρύβεται απέραντη τρυφερότητα, θλίψη και μελαγχολία. Η ελεγειακή οδύσσεια των δύο ταξιδευτών έχει από όλα τα καλά: σασπένς, φόβο, περιέργεια, έρωτα, περιπέτεια, αγωνία. Φυσικά όλη η προβληματική του φιλμ είναι εστιασμένη στο κομμάτι της ενηλικίωσης και του τέλους της αθωότητας. Καθώς αυτά τα δύο είναι άρρηκτα δεμένα, ο Φατίχ Ακίν, υποστηρίζει με πάθος ότι οι ήρωες του δεν μπορούν να προχωρήσουν στη ζωή αν δεν διαβούν αυτά τα μονοπάτια. Το πέρασμα στην εφηβεία γίνεται με κόπο αλλά και ζωντάνια που δεν σταματά μπροστά σε κανένα εμπόδια (υπέροχες οι σκηνές με το κλεμμένο αυτοκίνητο που οργώνει τα χωράφια). Το σημείο κλειδί όμως που λύνει απόλυτα και δίχως εκκρεμότητες την παραπάνω εξίσωση είναι ο έρωτας. Μέσω λοιπόν της μοιραίας συνάντησης του Μάικ και της ατίθασης ρακοσυλλέκτριας, το φιλμ εκτοξεύεται σε μια άλλη διάσταση που θα οδηγήσει το χαοτικό αυτό ταξίδι σε μια γνωστική εμπειρία και ένα συναισθηματικό κρεσέντο που μοιραία θα συνοδεύει τον ήρωα στο υπόλοιπο ταξίδι της ζωής του.

Η συνωμοσία της σκιάς (**) (Eavesdropper/ La mécanique de l’ombre)

Κατασκοπικό θρίλερ γαλλικής παραγωγής 2016 (93)

Σκηνοθεσία: Τομά Κρουιτόφ

Πρωταγωνιστούν: Φρανσουά Κλιζέ, Ντενί Πονταλιντές, Σαμί Μπουατζιλά, Σιμόν Αμπκαριάν, Aλμπα Ρορβάχερ

What’s up, doc? Απελπισμένος άνεργος αναλαμβάνει να απομαγνητοφωνεί τηλεφωνικές συνομιλίες με αντίτιμο «καλά» λεφτά χωρίς να νοιάζεται για την πραγματική ταυτότητα της επιχείρησης. Ώσπου βρίσκεται μπλεγμένος στην «καρδιά» μίας πολιτικής συνωμοσίας…

Η ετυμηγορία: Ατμόσφαιρα, σασπένς και κάποιες φιλότιμες υποκριτικές εξάρσεις από πλευράς Κλιζέ είναι τα θετικά του παλιομοδίτικου φιλμ, που χάνεται πάντως από ένα σημείο και μετά στους δαιδαλώδεις και σκοτεινούς «υπονόμους» των μυστικών υπηρεσιών και της πολιτικής διαφθοράς, με ουκ ολίγες κοιλιές στο σενάριο.

Κονγκ: Η νήσος του Κρανίου (**) (Kong- Skull Island)

Περιπέτεια φαντασίας, συμπαραγωγής ΗΠΑ- Βιετνάμ, 2017 (118)

Σκηνοθεσία: Τζόρνταν Βογκτ- Ρόμπερτς

Πρωταγωνιστούν: Τομ Χίντλστον, Σάμιουελ Λ. Τζάκσον, Μπρι Λάρσον, Τζον Γκούντμαν, Τζον Σι Ράιλι 

What’s up, doc? Μια ετερογενής ομάδα εξερευνητών συγκεντρώνεται για να εξερευνήσει τα βάθη ενός αχαρτογράφητου νησιού στον Ειρηνικό Ωκεανό χωρίς να γνωρίζουν ότι διασχίζουν το βασίλειο του μυθικού Κινγκ Κονγκ.

Η ετυμηγορία: Ευπρεπέστατη μπλοκμπαστεριά στην παράδοση του αρχετυπικού μύθου που πιάνει την ιστορία από την αρχή της καταγωγής του Κινγκ Κονγκ. Καλοφτιαγμένη -και εντυπωσιακή κάποιες στιγμές- περιπέτεια δράσης, που χρονικά τοποθετείται το 1973 μετά από το τέλος του πολέμου στο Βιετνάμ. Ο συμβολισμός του δεν περνάει απαρατήρητος με στοιχεία που παντρεύουν τη γιαπωνέζικη προέλευση του τέρατος, τα κλασικά φιλμ «Αποκάλυψη Τώρα» και το «Πλατούν» και τον ανεπαίσθητο ρομαντισμό τη «Ωραίας και του Κτήνους»…

Park (***)

Δραματική, ελληνικής παραγωγής 2016 (100)

Σκηνοθεσία: Σοφία Εξάρχου 

Πρωταγωνιστούν: ημήτρης Κίτσος, Δήμητρα Βλαγκοπούλου, Ενούκι Γκβενετάτζε, Λένα Κιτσοπούλου, Γιώργος Παντελεάκης, Thomas Bo Larsen, Τζούλιο Κατσής,

What’s up, doc? Λίγα χρόνια μετά τους Αγώνες του 2004, μια παρέα αγοριών ζει ανάμεσα στις εγκαταλελειμμένες αθλητικές εγκαταστάσεις του Ολυμπιακού Χωριού της Αθήνας. Τα αγόρια περιφέρονται άσκοπα ανάμεσα στα ερείπια, στήνοντας παιχνίδια-βίαιες απομιμήσεις των ολυμπιακών αθλημάτων- και οργανώνοντας ζευγαρώματα σκύλων για να βγάζουν χρήματα.

Η ετυμηγορία: Στο μεγάλου μήκους ντεμπούτο της η Σοφία Εξάρχου επιλέγει μια επώδυνη ιστορία εγκλεισμού και απομόνωσης για να οδηγήσει τα «αδέσποτα σκυλιά» της ακραίας ταινίας της σε μια δυνατή παραβολή για την «χαμένη γενιά» της σύγχρονης κρίσης και τη βίαιη διάψευση του «ολυμπιακού ονείρου» μιας χώρας που ζούσε στη φούσκα της. Σκληρό αλλά αληθινό όσο λίγα και με μια αποφασιστικότητα που τσακίζει κόκαλα και συνειδήσεις.

Καταπληκτικές Γυναίκες (**) (20th Century Women)

Κοινωνική, αμερικανικής παραγωγής 2016 (118)

Σκηνοθεσία: Μάικ Μιλς 

Πρωταγωνιστούν: Ανέτ Μπένινγκ, Ελ Φάνινγκ, Γκρέτα Γκέργουικ, Μπίλι Κρούνταπ

What’s up, doc? 1979, Σάντα Μπάρμπαρα. Η Ντορόθεα Φιλντς είναι μια αποφασιστική μητέρα που μεγαλώνει μόνη της τον έφηβο γιο της, σε μία εποχή σημαντικών κοινωνικών αλλαγών.

Η ετυμηγορία: Η επαναστατική διάθεση του Μιλς δεν κρύβεται κι αυτός είναι ο κρίσιμος παράγοντας που οδήγησε το φιλμ μέχρι την οσκαρική υποψηφιότητα στα πρωτότυπα σενάρια. Φεμινιστική κομεντί με μια εξαίσια Ανέτ Μπένινγκ σε ένα ρόλο πολλών παρασήμων και το κέντρο βάρους της ταινίας να τοποθετείται στην θέση της γυναίκας στον περασμένο αιώνα. 

Ετικέτες

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter