Οι χειροτέχνες στο Θησείο ενοχλούν όχι όμως και εταιρείες με έδρα τη Μάλτα

Συνεδριάζει σήμερα το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο (ΚΑΣ) αναφορικά με το ζήτημα της απομάκρυνσης και χωροθέτησης των χειροτεχνών/καλλιτεχνών, που δραστηριοποιούνται στην περιοχή του Θησείου.

Το σχέδιο του Δήμου Αθηναίων προβλέπει συγκεκριμένες θέσεις από εδώ και στο εξής και για τους υπόλοιπους σε άλλους χώρους, με πολύ μικρότερη κίνηση και επιχείρημα την «προστασία των αρχαιολογικών χώρων».

Στο ίδιο μήκος κύματος και κινείται και το υπουργείο Πολιτισμού, με τη μόνη διαφορά ότι για τη Λίνα Μενδώνη υπάρχουν δύο μέτρα και δύο σταθμά. Στην περίπτωση για παράδειγμα της Coca Cola που δεν είχε άδεια για την αγοραία χρήση μνημείων της χώρας στη διαφημιστική της καμπάνια, μεταξύ αυτών και του Παρθενώνα, τόσο η Λίνα Μενδώνη όσο και η Διευθύντρια της Εφορείας Αρχαιοτήτων Αθηνών έσπευσαν να την καλύψουν. Εάν κάποιος «βαφτίσει» αυτό που πουλάει ως αναπαράσταση τότε όλα καλά απεφάνθη η Λίνα Μενδώνη. Επομένως δεν χρειάζεται να λάβει αδειοδότηση.

Ας δούμε όμως το μέγεθος της υποκρισίας με τους χειροτέχνες καλλιτέχνες πέριξ του Θησείου. Ήδη από το 2015 δραστηριοποιείται εταιρεία με έδρα τη Μάλτα όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία στο ΓΕΜΗ, που με αντίτιμο 18 ευρώ παρέχει ταμπλετ με τρισδιάστατες απεικονίσεις των μνημείων του χώρου σε επισκέπτες. Τα τάμπλετ δίνονται στους επισκέπτες επί της Διονυσίου Αρεοπαγίτου και επιστρέφονται μετά. Ασκείται δηλαδή εμπορική δραστηριότητα εντός αρχαιολογικού χώρου κάτι που με βάση τον αρχαιολογικό νόμο (ν. 3028/2002), απαγορεύεται χωρίς άδεια.

Η συγκεκριμένη εμπορική δραστηριότητα όμως δεν ενοχλεί την ηγεσία του υπουργείου, ούτε του Μουσείου της Ακρόπολης παρά μόνο οι χειροτέχνες στα πέριξ.

Σύμφωνα με πληροφορίες του documentonews.gr στο υπουργείο Πολιτισμού αρκετοί είναι αυτοί που εκφράζουν απορίες για τις κινήσεις της Μενδώνη. Μήπως τελικά η ιστορία με τους χειροτέχνες είναι μια γενικοτερη πρόφαση η οποία ανοίγει το δρόμο για τη δραστηριοποίηση και άλλων εταιρειών γύρω από τους αρχαιολογικούς χώρους. Εξ ου υποστηρίζουν οι ίδιες πηγές και η σπουδή της υπουργού να εξαφανίσει την από 04.07.2019 Υπουργική Απόφαση που επικαιροποιούσε το πλαίσιο αδειοδότησης για τη χρήση απεικονίσεων και λοιπών αναπαραστάσεων μέσω ΤΠΕ.

ΣΧΟΛΙΑ

Το Documento σέβεται όλες τις απόψεις, οι οποίες ωστόσο απηχούν αποκλειστικά και μόνον τη γνώμη των χρηστών. Διατηρούμε το δικαίωμά μας να μην αναρτούμε υβριστικά σχόλια και διαφημίσεις. Σχόλια που παραπέμπουν με ενεργό link σε άλλα sites δεν θα δημοσιεύονται. Χρήστες που δεν σέβονται αυτούς τους κανόνες θα αποκλείονται.