Δεν έχουν ακόμη κοπάσει οι αντιδράσεις ύστερα από την ανακοίνωση-επιστολή χιλιάδων ανθρώπων του σινεμά που ένωσαν τις φωνές τους καταγγέλλοντας τους λανθασμένους χειρισμούς του ΥΠΠΟ και του ΕΚKΟΜΕΔ (Ελληνικό Κέντρο Κινηματογράφου Οπτικοακουστικών Μέσων και Δημιουργίας). Το πρόβλημα της φερεγγυότητας του νέου ενιαίου φορέα ΕΚKΟΜΕΔ, με τα τεράστια ποσά που οφείλει σε Ελληνες και ξένους παραγωγούς, αποτελεί πλέον αντικείμενο συζήτησης διεθνώς.
Θυμίζουμε ότι πριν από λίγες μέρες το κινηματογραφικό περιοδικό «Variety» σε ειδικό άρθρο του αναφέρθηκε στις «καθυστερημένες πληρωμές που ξεπερνούν τα 100 εκατομμύρια ευρώ» και αφορούν αρκετές παραγωγές που έκαναν γυρίσματα στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων των «Οδύσσεια» του Κρίστοφερ Νόλαν και «Maria» του Πάμπλο Λαρέν με την Αντζελίνα Τζολί. Στην επιστολή τους με τίτλο «Ελληνικό Σινεμά: Ορατότης μηδέν» οι 1.896 επαγγελματίες του ελληνικού κινηματογράφου παραθέτουν ακριβή στοιχεία και αριθμούς που καταδεικνύουν τους κινδύνους αλλά και την ανασφάλεια που προκαλούν οι χειρισμοί του ΥΠΠΟ και της διοίκησης του ΕΚΚΟΜΕΔ.
Από την πλευρά του, ο οργανισμός απάντησε με ένα δελτίο Τύπου που ουσιαστικά αναφέρει πως όλα είναι τέλεια, κάτι με το οποίο διαφωνεί σχεδόν σύσσωμη η εγχώρια κινηματογραφική κοινότητα. Σε ανάρτησή του στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ο σκηνοθέτης Αγγελος Φραντζής αναφέρει ότι με την απάντηση του ΕΚΚΟΜΕΔ επιβεβαιώνεται στο ακέραιο η θλιβερή ακρίβεια των αριθμών και του ιστορικού των πεπραγμένων της επιστολής των επαγγελματιών του κινηματογράφου, ενώ η σκηνοθέτρια Ελισάβετ Χρονοπούλου, με την οποία μιλήσαμε, μας είπε ότι απλώς το ΕΚΚΟΜΕΔ και το ΥΠΠΟ ακολουθούν την ισοπεδωτική πολιτική της κυβέρνησης που μεγαλώνει σε όλα τα επίπεδα το χάσμα μεταξύ πλουσίων και φτωχών, επιδιώκοντας στο κομμάτι του κινηματογράφου να πάψουν να υπάρχουν οι μικροί και μεσαίοι παραγωγοί, δίνοντας όλο το χρήμα στους μεγάλους. Κ.Κ.