Παιδεία: Παράλληλη… έκπτωση

Παιδεία: Παράλληλη… έκπτωση

Και στον θεσμό της Παράλληλης Στήριξης έχει επεκτείνει τη ζημιογόνο δράση της η υπουργός Παιδείας

Η εκπτωτική πολιτική της Νίκης Κεραμέως επεκτείνεται και στον θεσμό της Παράλληλης Στήριξης (ΠΣ) με τρόπο που θα μπορούσε κανείς να χαρακτηρίσει εγκληματικό. Η Παράλληλη Στήριξη αποτελεί την ατομική υποστήριξη μαθητών μες στην τάξη, παράλληλα με το μάθημα του εκάστοτε εκπαιδευτικού του τμήματος, και παρέχεται σε μαθητές με αναπηρία ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες προκειμένου να διευκολυνθεί η φοίτησή τους στη σχολική τάξη του γενικού σχολείου.

Αντί το υπουργείο Παιδείας να φροντίσει να ενισχύσει τον θεσμό της Παράλληλης Στήριξης διασφαλίζοντας την έγκαιρη πρόσληψη εκπαιδευτικών οι οποίοι είναι αναπληρωτές και συχνά δεν βρίσκονται από την αρχή της σχολικής χρονιάς στη θέση τους, επιλέγει τον περαιτέρω περιορισμό του και σπρώχνει τους γονείς στους ιδιώτες.

«Μετακυλίουν το βάρος στην τσέπη της κοινωνίας»

«Σπρώχνουν τους γονείς στην εναλλακτική του ιδιώτη βοηθού. Αν ένα σχολείο έχει επτά ή οκτώ περιστατικά που χρειάζονται παράλληλη στήριξη, τι θα γίνει; Η Παράλληλη Στήριξη πρέπει να καλύψει όλα τα περιστατικά που τη χρειάζονται χωρίς περικοπές και χωρίς αστερίσκους. Δεν μπορείς να προσαρμόζεις τις παιδαγωγικές ανάγκες στα κονδύλια αν θέλεις να επενδύσεις στην εκπαίδευση» λέει στο Documento ο πρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) Θανάσης Κικινής και προσθέτει ότι εκτός από το παιδαγωγικό πρόβλημα που δημιουργείται, πολλοί είναι οι αναπληρωτές που θα μείνουν άνεργοι.

«Τα τελευταία τρία χρόνια υπάρχει μια μερίδα κόσμου που ξέρει ότι δουλεύει ακριβώς εξαιτίας της Παράλληλης Στήριξης και ξαφνικά θα μείνουν άνεργοι, αλλά εδώ πρέπει να βάλουμε το παιδαγωγικό μπροστά» επισημαίνει και ερωτά: «Θέλουμε ή δεν θέλουμε να καλύψουμε τις ανάγκες των μαθητών; Οι ανάγκες τους πρέπει να καλυφθούν και σε τελική ανάλυση κι αν ακόμα δεν καλύπτονται από παράλληλη στήριξη αντί να χρειάζεται να πάρει ο γονιός ιδιώτη βοηθό, θα μπορούσε η πολιτεία να προσλαμβάνει τις αντίστοιχες ειδικότητες βοηθητικού προσωπικού. Δεν το κάνει ούτε αυτό. Ο στόχος είναι να μετακυλιστεί το βάρος στην τσέπη της κοινωνίας και όχι στην ευθύνη της πολιτείας».

«Σπουδαία η συμβολή της Παράλληλης Στήριξης»

«Υστερα από ένα περίεργο καλοκαίρι με εμβολιασμούς, υψηλό αριθμό κρουσμάτων, με σχέδιο ανοίγματος σχολείων φτωχότερο και από τον περσινό, οι δάσκαλοι στο κατώφλι της σχολικής χρονιάς ερχόμαστε αντιμέτωποι και με την απαξίωση της Παράλληλης Στήριξης. Το να καλούνται μόνο δύο συνάδελφοι ΠΣ ανεξάρτητα με τις ανάγκες της εκάστοτε σχολικής μονάδας είναι αδιανόητο για τα σημερινά δεδομένα του δημόσιου σχολείου. Προσωπικά με δεκαετή και πλέον πείρα στην εκπαίδευση και μάλιστα σε σχολείο με πληθυσμό 100% Ρομά μαθητών έχω παρατηρήσει ότι η συμβολή της Παράλληλης Στήριξης είναι σπουδαία τόσο για τον μαθητή όσο και για τον δάσκαλο αλλά και όλο το σχολικό σύνολο» λέει στο Documento η Ιριδα Δασκαλοπούλου, δασκάλα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, και προσθέτει αναφερόμενη στη δική της προσωπική εμπειρία: «Στην τελευταία περίπτωση που συνεργάστηκα με συναδέλφισσα ΠΣ έχω να παρατηρήσω τα εξής: ο μαθητής ένιωθε ενταγμένος στο μαθησιακό πλαίσιο και χωρίς να προκαλεί την αναστάτωση που προερχόταν από τη ματαίωση την οποία ένιωθε και τον απέκλειε από το κοινωνικό σύνολο της τάξης. Σε άλλη περίπτωση μαθήτρια με κινητικά προβλήματα είχε δίπλα της έναν άνθρωπο σε όλες τις σχολικές δραστηριότητες και έτσι ήταν πια πολύ εύκολο να συμμετέχει σε αυτές. Επιπλέον οι γονείς νιώθουν περισσότερη ασφάλεια στο σχολικό περιβάλλον και ο δάσκαλος δεν χρειαζόταν να αντιμετωπίσει προβλήματα καθημερινά όπως το να βοηθήσει το παιδί να κάνει χρήση της τουαλέτας και να αφήσει τα υπόλοιπα 24 παιδιά μόνα τους στην τάξη ή στο προαύλιο».

Τελευταίες ΕιδήσειςDropdown Arrow
preloader
ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ
Documento Newsletter